חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך בוחרים יועץ משכנתא? האם ללכת על הראשון שרואים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




כרתים
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כרתים מלך כרתים מלכי כרתים האי כרתים

נושא המאמר: סיפורו המופלא של מינוס מלך כרתים
מאת: מדריך כרתים הישראלי CRETE.CO.IL   שמור מאמר למועדפים



סיפורו המופלא של מינוס מלך כרתים


 


זאוס, אבי האלים חשק באירופה, ביתו של מלך צידון. על מנת לפתות אותה, ירד לארץ בצורת פר, ארופה עלתה על גבו ויחד דהר איתה לכיון כרתים, שם גילה לה מיהו ולזוג נולדו 3 ילדים. אסטריון, מלך כרתים, אימץ את שלושת הבנים של זאוס ואירופה,וכשהם בגרו הם הפכו לשלושת המלכים המיתולוגיים של כרתים : מינוס, רדמנטיס וסרפדון.


 


מינוס בחר את פסיפאס ( בתם של הליוס אל השמש והנימפה כרתים) לאישתו וממנה נולדו לו אריאדנדה ופדרה. מינוס מופיע על מטבעות מכרתים כמזוקן, לבוש בעטרה, בעל שיער מקורזל, גאה ומרשים, כמו בדיוקנאות של אביו המפורסם זאוס.


 


כשבגר מינוס, הדיח את אחיו סרפדון מהשלטון ויחד עם אחריו השני רדמנתיס שלט בכרתים. מינוס שלט על כרתים ועל האיים האגאיים למשך שלושה דורות (לפני מלחמת טרויה) והוא חי בקנוסוס לתקפת תשע שנים שבסופן, אביו זאוס העביר לו סט של חוקים שעליו לחוקק בכרתים. כללית, מינוס היה שליט חזק, האמין בחוק הכתוב ובצדק הטבעי והוא זה שהפך את כרתים למעצמה. ככל הנראה בגלל היות המעצמה פרץ סיכסוך בין כרתים לאתונה.


 


הסיבה הרשמית לסכסוך היתה מותו של שנו של מלך כרתים בתחרות ספורטיבית באתונה, לאחר שניצח את האתונאים בביתם. בזעמו, מינוס מלך כרתים איים למחות את אתונה מעל המפה, אלא אם כן ישלחו תושביה לכרתים מדי תשע שנים שבעה נערים ושבע נערות. את הנערים והנעורת הללו נהג מינוס להכניס לתוך מבוך סבוך שבנה לו דדלוס (אמן ופסל ידוע ששכן בחצר המלך). במבוך הנורא ארב להם המינוטאורוס, מפלצת שחציה פר וחציה אדם והרגה אותם. אגב, המינוטאורוס, היה למעשה צאצא הזיווג בין אישתו של מינוס לבין הפר הלבן שנשלח למינוס מתנה מאל הים הלוא הוא פוסידון. מכיון שמינוס לא רצה לראות את המפלצת ולא רצה גם להרוג אותה, הוא ביקש מדדלוס לבנת מבוך ענק ושם שיכן את ה מינוטאורוס.


 


כאשר נישלח נסיך אתונה אל המבוך, עזרו לו ביתו של מינוס ודדלוס לצאת חי מן המבוך, אולם עזרתו של דדלוס לנסיך האתונאי, עלתה לו ביוקר. דדלוס ובנו נכלאו במבוך במצוות מינוס. הם הצליחו לברוח מהמבוך ע"י בניית כנפיים מלאכותיות והדבקתם בשעווה. אולם בגלל יהירותו של איקרוס הוא התקרב מדי אל השמש, השעווה נמסה ואיקרוס צלל לים וטבע.


 


יש צדק פואטי בעובדה שמינאס מצא את סופו דווקא במרדף אחרי דדלוס, במוות אכזרי - שעה ששפכו עליו מים רותחים בעודו טובל באמבטיה.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מדריך כרתים הישראלי CRETE.CO.IL שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]