חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הקצאת מניות לבעל שליטה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיפול פסיכולוגי חרדה דיכאון פסיכולוגיה

נושא המאמר: טיפול פסיכולוגי, חרדה והפרעות דיכאון - טיפול פסיכולוגי - דיכאון - פסיכולוגיה - חרדה
מאת: יניב נ.   שמור מאמר למועדפים


טיפול פסיכולוגי, חרדה והפרעות דיכאון - טיפול פסיכולוגי - דיכאון - פסיכולוגיה - חרדה


טיפול פסיכולוגי הוא טיפול אשר ניתן על-ידי פסיכולוג מורשה, בוגר תואר שני בפסיכולוגיה ובוגר התמחות, אשר נרשם בספר הפסיכולוגים במשרד הבריאות. פסיכולוגיה היא למעשה תורת הנפש, הכוללת שיטות שונות לטיפול בנפש האדם. ישנם תחומים רבים בפסיכולוגיה, כאשר אחד הבולטים שבהם היא הפסיכולוגיה הקלינית. הפסיכולוג הקליני, מתמחה בטיפול במחלות נפש ובהפרעות נפשיות וכן במתן טיפול פסיכולוגי ויעוץ לאנשים בבעיות נפשיות יומיומיות כגון דיכאון או חרדה. אין אדם שלא יוכל להפיק תועלת כלשהי מטיפול פסיכולוגי, אולם לרוב הוא נדרש, כאשר ישנה פגיעה של ממש באיכות החיים בעקבות הבעיות הנפשיות. בניגוד לדעה הקדומה שהיתה רווחת בעבר, שטיפול כזה מיועד לחולי נפש בלבד, ישנה כיום הכרה הולכת וגוברת ביעילותו של טיפול פסיכולוגי .


המצבים הנפוצים ביותר המביאים אנשים לפנות ליעוץ פסיכולוגי, הם מצבי דיכאון או חרדה, הנוצרים על רקע של בעיות וטרדות יומיומיות. הטיפול במצבים אלה, מתמקד בזיהוי דפוסי החשיבה, דפוסי התקשורת וצורות ההתנהגות, המביאים את המטופל למצב החרדתי או הדכאוני, במטרה להוביל לשיפור נקודתי, שיאפשר למטופל להחזיר את השליטה לחייו. המצב אינו חייב לגרום לפגיעה קיצונית - מספיק שתיגרם הפרעה בתפקוד היומיומי על-מנת להזדקק לטיפול מסוג זה. לפניכם סקירה קצרה על שני מצבי ההפרעות הללו, הגורמים להם והטיפול הפסיכולוגי עבורם:


דיכאון


דיכאון, דיפרסיה בלעז, הוא מצב של עצב ויאוש עמוקים, המביאים לשיבוש בתפקוד היומיומי של האדם. הסיבות לדיכאון הן מגוונות, וכוללות טראומות ילדות, אירועי אובדן של אדם קרוב, אירועי הגורמים ללחץ רב וכן מאפיינים אישיותיים. ישנה נטיה תורשתית לדיכאון והוא נפוץ יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים. טיפול פסיכולוגי בדיכאון כולל מספר שלבים:



  1. שלילת הפרעות פתולוגיות, שהטיפול בהן הוא פסיכיאטרי ונוירולוגי בעיקרו ולא טיפול פסיכולוגי .
  2. שיחות עם פסיכולוג במטרה לאתר את הגורמים והסיבות לדיכאון.
  3. לימוד דרכים לפריקת לחצים ולשליטה בגורמי הדיכאון.
  4. הקניית דרכי חשיבה וראייה חיובית יותר של המציאות.

דיכאון אשר אינו משתפר בעקבות טיפול פסיכולוגי, מצריך פניה לטיפול תרופתי באמצעות פסיכיאטר. עם זאת, מומלץ לתת הזדמנות לטיפול הפסיכולוגי ולפנות לטיפול תרופתי או לטיפולים פסיכיאטריים אחרים, רק אם הפסיכולוג השתכנע שזהו המוצא היחידי.


חרדה


חרדה הוא שם כולל למגוון רחב של הפרעות נפשיות, שמקורן במתח נפשי מוגבר, הגורם לפגיעה בתפקוד היומיומי וכולל בין היתר פוביות שונות, הפרעות פוסט-טראומתיות והתקפי פאניקה. זהו מצב המעורר תגובות פיזיולוגיות, הדומות לתגובות פחד, אך ללא קשר לגירוי ספציפי העלול לגרור פחד, אלא על רקע תחושות שליליות מעורפלות יותר. הלוקים בהפרעות חרדה מפתחים שינויים התנהגותיים, מחשבתיים, רגשיים וגופניים. טיפול פסיכולוגי במצבי חרדה כולל מספר שלבים:



  1. הבנת מקור הפחדים הגורמים להפרעות החרדה וסיווגם.
  2. לימוד דרכי חשיבה אשר יוכלו לסייע בהתמודדות עם הפחדים.
  3. מתן מידע הגיוני, שיוכל לסייע בהתמודדות עם הפחדים ומתן לגיטימציה לתחושות המביאות לפחדים.
  4. במצבים קיצוניים הכוללים התקפי חרדה, הפרעות כפייתיות או חרדה על רקע של תגובת קרב (הלם קרב), ייתכן והפיתרון היעיל, יושג בשילוב של טיפול פסיכולוגי עם טיפול פסיכיאטרי, תרופתי או אחר.

טיפול פסיכולוגי יכול להשיג יעילות משמעותית בשיפור אורח החיים, הן במצבים של דיכאון או חרדה קליניים והן במצבים של הפרעות נפשיות, אשר האדם מרגיש כי הן פוגעות בהתנהלותו היומיומית. כיום, טיפול פסיכולוגי הוא דבר מקובל וניתן להסתייע בשירות במסגרות פרטיות, במכוני פסיכולוגים ואפילו בקופות החולים.

www.sadenet.co.il/articles/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c_%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%99/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יניב נ. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]