חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פיצה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שלטונות המס עסקה חשבונית מס ערך מוסף

נושא המאמר: חוסר הזהות בין צדדים אמיתיים לעסקה לבין הצדדים לחשבונית
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]




כידוע, סעיף 38 לחוק מע"מ מתיר לעוסק לנכות את מס התשומות בגין עסקו, אם תשומות אלו כלולות ב "חשבונית מס שהוצאה לו כדין", דהיינו שמוציא החשבונית הינו עוסק מורשה, שהעסקה חייבת במס, ושהחשבונית כוללת פרטים שקבע שר האוצר.

הסעיף מטיל על העוסק הרוצה לנכות מס תשומות את המטלה ש"החשבונית הוצאה לו כדין" - מטלה שאינה פשוטה במקרים רבים (כדוגמת פסה"ד שנתאר בהמשך).

כך או כך , העוסק לא יוכל לנכות את מס התשומות בכל מקרה שהחשבונית לא הוצאה לו כדין , ובכלל זה כאשר החשבונית אינה עונה על הדרישות הטכניות שעל חשבונית מס לעמוד בהן.

ישנם 2 סוגי מקרים בהם תיחשב חשבונית כ"פיקטיבית" , דהיינו ש"אינה כדין", ואזי לא יותר קיזוז מס התשומות בגינה -

א. כאשר אין מאחורי החשבונית כל עסקה והיא הוצאה במרמה על מנת להונות את שלטונות המס.

ב. כאשר עסקה אכן בוצעה בעבור העוסק , אשר הייתה צריכה לזכותו בניכוי מס התשומות בגינה, אך החשבונית אשר סופקה לו , לא סופקה לו בידי הספק שבעסקה , כי אם בידי צד ג´ שאינו צד לעסקה.

גם במקרה זה מדובר בחשבונית מס "פיקטיבית" , דהיינו אשר אינה משקפת את המציאות ואינה עומדת בתנאי סעיף 38 לחוק מע"מ ואשר על כן לא יותר קיזוז מס התשומות בגינה ע"י רשויות מע"מ. (וראה על כך בספרו של פרופ´ נמדר , "מס ערך מוסף" , הוצאת חושן משפט ת"א , מהדורה שנייה תשס"א 2000 , עמ´ 541-542).

בסוג זה של "חשבונית פיקטיבית" עוסק ע"ש 5041/98 , א.מ תורג´מן בע"מ נ´ מנהל המכס והמע"מ ירושלים (לא פורסם) .
החברה המערערת הנה חברה הרשומה כעוסק מורשה ועוסקת בביצוע עבודות הנדסיות וקבלניות.

המשיב, מנהל המכס והמע"מ ירושלים, לא איפשר למערערת לקזז מס תשומות בגין 2 חשבוניות שנתקבלו אצלה מ-2 קבלני משנה - חברת "אבו-שעירה" וחברת "שחרים" , בטענה של העדר זהות כאמור בין הצדדים לעסקה לבין הצדדים לחשבוניות הנ"ל.

יצוין כי בעובדות פס"ד זה אין כל מחלוקת כי אכן בוצעה העבודה בגינה הוצאו החשבוניות הנ"ל וכי התמורה בגינה שולמה אך השאלה הנה כאמור האם הוצאו החשבוניות ע"י מי שביצעו את העבודה בפועל , אם לאו !

כן, יצוין כי משלא נפסלו ספרי החברה על ידי מנהל מע"מ, הרי שנטל הוכחת היות החשבוניות הנ"ל חשבוניות "פיקטיביות" היה מוטל על שכם מנהל מע"מ . ( וראה על כך ע"ש 5827/97 , האחים עומר בע"מ נ´ מנהל מכס ומע"מ חיפה , מסים טז´ /2 , אפריל 2002 , ה - 36).

בפסק הדין שבענייננו נדחתה גרסת החברה בהתבסס על ראיות שונות שהוצגו בפני בימ"ש ובהן, לדוגמא, העובדה כי בידי החברה נמצאו חשבוניות של חב´ אחרת הידועה כספקית חשבוניות פיקטיביות, וכן הודעתו של מנהל חב´ "אבו שעירה" לפיה תפקידו היה לספק חשבוניות מס עבור החברה המערערת במקום קבלנים שאינם רשאים לספק חשבוניות, ומסמכים שונים בהם נרשם בין היתר שמו של "מנהל העבודה" , אשר, לטענת מנהל מע"מ, הוא שביצע את העבודה ולו שולם השכר.

כן נדחתה טענת החברה כאילו לא ידעה כי החשבוניות הן "פיקטיביות" לאור העובדה שאת המחירים לעסקה סיכמו נציגי המערערת עם הקבלנים שביצעו את העבודה בפועל, ולא עם מנפיקי החשבוניות , וכן העובדה כי מנהל החברה הפנה אל מנפיקי החשבוניות, קבלנים שונים שלא היו רשאים להוציא חשבוניות , על מנת שיוציאו עבורם חשבוניות בגין עבודתם של אותם קבלנים.

לאור כל האמור לעיל, נדחה כאמור ערעורה של החברה ונקבע כי בדין פעל מנהל מע"מ בסרבו לאפשר לחברה לקזז את מס התשומות בגין החשבוניות הנ"ל בהיותן פיקטיביות וחשבוניות אשר לא הוצאו לחברה "כדין".


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]








מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]