חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תקליטן לבר מצווה תקליטנים לבר מצווה בר מצווה בר מצוה





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית - אימות חתימות
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חשבונית מס מזומן כלכלה מיסים

נושא המאמר: הצורך במתן אפשרות להוצאת חשבוניות מס על בסיס מזומן
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

ביום 22.11.06 הועלתה לשולחן הכנסת הצעת חוק פרטית של ח"כ אורית נוקד העוסקת במועד החיוב במס בעסקה עם המדינה, שלא מן המותר לציין כי אין זו הפעם הראשונה שעולה הצעת חוק מעין זו. תפקיד הצעת החוק נועד לשם איזון בין הצורך של עסקים לעבוד על בסיס מזומנים לבין האינטרס של המדינה להבטיח את הכנסותיה ממיסים, היות והיא קובעת מנגנון של דחיית מס של לא יותר מ-180 ימים מעת ביצוע העסקה ו/או מתן השירות כשהקונה היא המדינה. במציאות הכלכלית הנוהגת, הצעת החוק ללא ספק תטיב עם העסקים הקטנים כפי שיובהר להלן.

אין זה סוד, כי המודעות לחשיבות העסקים הקטנים לכלכלה הלאומית והעולמית גוברת בשנים האחרונות. העסקים הקטנים הם שיצרו את מרבית מקומות התעסוקה שנוצרו בעשורים האחרונים, בעוד שמנגד ארגונים גדולים הצטמצמו ופיטרו עובדים רבים. זאת הסיבה לכך שממשלות בעולם מכירות בכך, שעסקים קטנים הם המנוע לצמיחה, לשגשוג וליצירת מקומות תעסוקה, בהיותם נמרצים, חדשניים ובעלי כושר הסתגלות לנסיבות משתנות. נפלאות הטכנולוגיה אפשרו לעסקים קטנים להיכנס לתחומים שלפני כן לא היו פתוחים בפניהם.

ברם, לא אחת עסקים קטנים מתמודדים עם שורה של גזירות, הרעה החולה שבניהן הינה החיוב במס למרות שפעמים רבות, טרם נתקבלה התמורה בגין הטובין ו/או השירות. התמורות הכלכליות במשק שכידוע סובל בשנים האחרונות מתנודות חדות עקב המצב הביטחוני, החברתי והכלכלי אינן עוזרות או מוסיפות למצבם של העסקים הקטנים בעיתות משבר.

היתרונות הברורים של עסקים קטנים מחד, והחסמים העומדים בפניהם מאידך, הם שהביאו את מרבית הכלכלנים למסקנה כי התחום מצדיק מעורבות ממשלתית. מרבית הממשלות בעולם, בהתאם לזאת, הקימו מערכות תמיכה מיוחדות, שייעודן עידוד יזמות, גיבוש מדיניות ובניית כלים לסיוע ופיתוח עסקים קטנים. תפקידם של גורמי הסיוע לעסקים קטנים, הוא בניית מסגרות תמיכה, המבוססות על תהליך מתמשך של אבחון בעיות והתאמה של שירותים לתנאים המשתנים של הכלכלה העולמית והלאומית.

התוצאה הישירה של המועדים שנקבעו בחוק היא הטלת עלות מימון המע"מ על עוסקים. עלות מימון המע"מ הוא השווי הכלכלי של פער הזמן בין מועד תשלום המע"מ על ידי העוסק למועד בו גובה העוסק את התשלום מקונה הטובין או מקבל השירות. תומכי הצעת החוק טוענים, כי תשלום המס בגין העסקאות מיידי ואילו קבלת התמורה בגין הטובין או השירות נדחית בשל הענקת אשראי ללקוח, דבר זה מטיל על העוסקים מימון נוסף, על נטל מימון האשראי ללקוחות. בנוסף, המצב הנוכחי הקיים יוצר עיוות, שכן ישנו חיוב על העוסק להעביר את הסכום של המס טרם גבייתו בפועל מלקוחותיו.

מפרסומי התאחדות התעשייה והמלאכה בישראל, המתבסס על אומדן שערכה, עולה כי עלות מימון המע"מ הנכפית על מגזר העסקים הקטנים מסתכמת בסך של 321 מליון ₪ לשנה , מתוכם 71 מליון ₪ במגזר העסקים היצרניים הקטנים. אחת מהתוצאות של נטל המע"מ האמור היא, כי במקרים רבים ובמיוחד עקב מצבים של פיגור בתשלומים עבור שירותים או טובין שניתנו, התמוטטו עסקים קטנים שנאלצו להיכנס לחובות וזאת כדי לכסות ולשלם את המע"מ המוטל על עסקאות אשר טרם נתקבלה התמורה בעבורן במועד החיוב במע"מ.

החיסכון שיתאפשר כתוצאה ממעבר לבסיס תשלום מע"מ על בסיס מזומן ייתן מענה באופן חלופי להקצאת מקורות להגדלת הפעילות והגדלת התעסוקה בקרב עסקים קטנים רבים, שנאלצו לשאת בעלות מימון זו. לפיכך ולאור האמור, ראוי יהיה לפתח מדיניות שבה רשויות המדינה ומוסדותיה אשר אמונות על רשויות המס, ביחסים בינה ובין העסקים הקטנים, יקלו את הנטל בכך שיקדמו את החוק ויחילו בו את שיטת המזומנים, שזוהי שיטה הדוגלת במועד חיוב במע"מ עם קבלת התמורה, ללא פער בין מועד החיוב של עוסק במע"מ, על העסקים הקטנים.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]








מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]