חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תוכנית אימונים - למתקדמים / קובי עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מאמרים נזקי גוף לידה רשלנות רפואית פיצויים

נושא המאמר: איך משפחה אמורה לנהוג כשנודע לה שילדה נפגע מרשלנות רפואית במהלך לידתו
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



כשליש מן התביעות המוגשות לבתי המשפט בישראל בנושא רשלנויות רפואיות, הינן בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה.

ואולם, איך ההורים לילד שנולד עם פגיעה גופנית, יכולים לדעת מה גרם לפגיעה, והאם היא נגרמה כתוצאה מרשלנות רפואית כלשהי או לא? התשובה היא שלמרבה הצער ברוב המקרים, לא יוכלו ההורים לגלות בכוחות עצמם שילדם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך לידתו, שכן ברור שהרופאים הרשלנים לא יבואו מעצמם להורים ויודו בפניהם על כך שהתרשלנו במתן הטיפול הרפואי לילדם שזה עתה נולד, ועקב כך גרמו לו לנזקים קשים ובלתי הפיכים אשר מהם יסבול כל חייו.

אי הידיעה על כך שנזקיו של הילוד נגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית, משמעותה כמובן שההורים לא יודעים שיש באפשרותם לפתוח בהליכים משפטיים לקבלת הפיצויים המגיעים להם ולילדם הפגוע בעקבות הנזקים שנגרמו להם. מה גם, שעל ידי כך שלא מוגשת תביעת פיצויים, הרופא והמוסד הרפואי שהתרשל במתן הטיפול, ממשיך לעבוד ולתפקד באותה הצורה וייתכן מאוד שבעקבות זאת גורם נזקים רפואיים לילודים נוספים.

הסיבות העיקריות לכך שתביעות בנושא רשלנות רפואית בלידה הנן הנפוצות ביותר בתחום הרשלניות הרפואיות הינן כמובן שכיחותן של לידות ביחס לניתוחים ו/או טיפולים רפואיים אחרים, בנוסף גם לכך שהתיישנות התביעה – רק לאחר 7 שנים מהיותו של היילוד בגיר (18 שנה) – דהיינו – ניתן להגיש את התביעה עד הגיעו של היילוד לגיל 25. סיבה שלישית הינה העובדה כי לידה מהווה את אחד האירועים המשמעותיים בחייו של אדם, ולפיכך, כל פגיעה בעובר, נתפשת ע"י ההורה כבלתי נסלחת.

הסכומים הנפסקים, בדרך כלל, בתביעות רשלנות רפואית בלידה, הם גבוהים במיוחד לאור העובדה כי הנזקים אשר נגרמו לנפגע, ובמקרה זה התינוק, ילוו אותו בדרך כלל לשארית חייו ולכן ההוצאות שיידרשו לו ולהוריו נפרסות על פני תוחלת חיים שלמה.

לפיכך, חברות הביטוח נוטות להתפשר בתביעות מסוג זה, בשל החשש מסכומי העתק בהן הן עלולות להיות מחוייבות ע"י בתי המשפט.

הרישום הרפואי ותיעוד כל הפעולות שבוצעו טרם הלידה, במהלכה ואחריה הינם חשובים במיוחד, שכן העדר רישום נאות מעביר את נטל האחריות אל הנתבעים להוכיח כי לא התרשלו.

כל מי שחושב שקיים סיכוי כלשהו, ואפילו הקלוש ביותר, שילדו סובל מסוג כלשהו של פגם מלידה כתוצאה מרשלנות רפואית, רצוי שיבדוק את הנושא בצורה יסודית. בדיקה כזאת יכול לערוך עורך דין מומחה לתחום זה של ייצוג נפגעי רשלנות רפואית. בדיקת עילת התביעה הינה עבודה קשה וחשובה.

אין זה מומלץ בשום פנים ואופן שהבדיקה תיעשה ע"י מי שאינו מומחה בתחום זה. כל טעות לאורך הדרך עלולה להביא לתוצאה של הפסד הפיצוי המגיע לנפגע.

להלן פירוט השלבים של בדיקת העילה המשפטית לתביעה בגין רשלנות רפואית בלידה.
1. איסוף כל החומר הרפואי הרלוונטי: על מנת שניתן יהיה לדעת האם הגורם לפגם מלידה במקרה מסוים הינו רשלנות רפואית בטיפול שניתן, חשוב קודם כל לערוך איסוף של כל החומר הרפואי הרלוונטי. כך לדוגמא, יש לאסוף את התיק הרפואי של האם החל מתחילת ההריון ועד סופו. כמו כן, חייבים לאסוף את כל תוצאות הבדיקות הרפואיות שנערכו לאם במהלך ההריון, לרבות הבדיקות שנערכו במסגרות פרטיות. חשוב לציין כי לאחר הלידה נפתח לתינוק תיק רפואי בנפרד מתיקה הרפואי של האם. לכן חשוב מאוד לאסוף גם את מלוא תיקו הרפואי של התינוק, החל מרגע לידתו ועד לשחרורו מבית החולים.

2. האם אכן הייתה רשלנות רפואית – התייעצות: לאחר שכל החומר הרפואי הרלוונטי נמצא ונאסף, יש צורך להעבירו לבדיקה ע"י מומחה רפואי בתחום שבו נראה שהתרשלו הרופאים המטפלים, על מנת שיחווה דעה האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית. בדרך כלל, מדובר ברופא בכיר בתחום הגניקולוגיה והמיילדות. רק אם אותו רופא מומחה מגיע למסקנה שבמקרה הנדון הצוות הרפואי התרשל, ניתן יהיה לעבור לשלב הבא.

3. קשר סיבתי בין רשלנות ובין נזק: נקודה מאוד חשובה בעניין הזה, כי יש להוכיח שאכן יש קשר סיבתי בין הרשלנות שנגרמה ע"י רופא או מוסד רפואי לבין הנזק שנגרם לנפגע. רק אם אכן מתגלה שניתן להוכיח קשר סיבתי שכזה, ניתן יהיה להמשיך הלאה לשלב הבא של הגשת תביעת פיצויים. התביעה תוגש כמובן במידה ולא קיימת מניעה אחרת כלשהי להגשתה כגון התיישנות וכו'.

4. סיכויי הצלחה – תביעת פיצויים: ישנם מקרים רבים בהם ההורים בטוחים שיילדם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, אך אומרים לעצמם שיהיה זה בלתי אפשרי להוכיח זאת בבית המשפט. אולם חשוב לציין בנושא זה שעל פי הדין החל בישראל, על מנת לזכות בתביעה אזרחית, שכן תביעה בגין רשלנות רפואית הינה תביעה אזרחית, התובע נדרש להוכיח את טענותיו בהסתברות של למעלה מ- 51% בלבד. כלומר, גם במקרים בהן אין ודאות לכך שאכן רשלנות רפואית גרמה לנזקים הנטענים, יכול שיפסוק בית המשפט לטובת התובעים כל עוד הוכח שסביר יותר וקיים סיכוי גבוה יותר שהנזק נגרם כתוצאה של רשלנות רפואית ולא כתוצאה מגורם אחר כלשהו. סיכויי ההצלחה של התביעה עולים עוד יותר, כאשר קיימת בעיה ברישומם הרפואיים הרלוונטיים, כגון אובדן תיקים רפואיים או רישום חסר בהם. במקרים שכאלה, יכול שנטל הראיה וההוכחה יעבור מכתפיו של התובע אל כתפיהם של הנתבעים.

רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]