חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
העלויות הנסתרות של הובלות





    קישורי טקסט (לפרטים)




פרוק חברות מרצון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ישראל נותני שירות רומניה מיסים

נושא המאמר: השלכות המיסוי של נותני שירותים ישראלים הפועלים ברומניה באמצעות חברה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



בשנים האחרונות מהווה מזרח אירופה בכלל ורומניה בפרט מוקד משיכה למשקיעים מכל קצוות הגלובוס. כמות ההשקעות הלא מבוטלת ברומניה בקרב המשקיעים הישראלים מושכת אחריה בעלי מקצוע ישראלים אשר ממהרים להציע את שירותיהם במדינה זו.
תושבים ישראלים רבים המספקים את שירותיהם המקצועיים בקשת רחבה של תחומים מחוץ למדינת ישראל חשופים לנטל מס גבוהה בישראל על הכנסתם מחו"ל (נטל המס העלול להגיע לשיעור של 48%). בעלי מקצועות כדוגמת אלה מבקשים להקטין את חבויות המס שלהם באמצעות הקמתה של חברה זרה, המוחזקת על ידם וע"י בעלי מניות מקומיים. כזכור, מס החברות הרומני עומד על 16% בלבד.

נדגיש כי לשיתוף הפעולה העסקי, מעבר ליתרונות המס הגלומים בו, קיימים יתרונות כלכליים: ראשית, בשל העובדה כי קשה לספק את השירות ולפקח עליו ב"שלט רחוק". שנית, שותף מקומי בקיא ברזי החוק המקומי והנו בעל רשיונות והסמכות מתאימות. שלישית, משקיעים רבים מעדיפים להתקשר עם חברות רומניות מקומיות לשם ביצוע פרוייקטים שונים. אלא, שכדי להקטין את התמריץ של תושב ישראל לפעול באמצעות חברה זרה שתפיק הכנסות פטורות ממס שמקורן במשלח-ידו של בעל השליטה בה, קבע המחוקק הישראלי, כי החיוב במס יחול גם על הכנסה ממשלח-יד או מעבודה שמבצע הנישום בעצמו, והמופקת באמצעות חברת משלח-יד זרה (FVC-Foreign Vocation Company) .

לעניין זה, קבע המחוקק במסגרת צו מס הכנסה (קביעת משלח יד מיוחד), התשס"ג – 2003, רשימה מפורטת וארוכה של מקצועות, המהווים משלח יד מיוחד. כבר עתה יובהר, כי רשימה מפורטת זו מקשה על הקמת חברת משלח יד זרה, העוסקת בפעילות שאינה נכללת במסגרת התקנות דנן, הואיל ורשימה זו כוללת מקצועות כלליים כגון יעוץ או ניהול.

חברת משלח-יד זרה תחשב, לעניין הכנסתה ממשלח-היד ולעניין דיבידנד המחולק ממנה, כחברה שהשליטה על עסקיה וניהולם מופעלים בישראל. בכך, המחוקק חוסם מקרים בהם נישום ישראלי מניב הכנסה מחוץ לגבולות המדינה כשהוא מסתתר מאחורי מסך ההתאגדות של חברה זרה בעוד שלמעשה הוא הרוח החיה העומדת מאחורי פעילות אותה חברה זרה.
על הכנסתה של חברה ממשלח יד מיוחד יוטל מס בישראל כאמור, אך כמו כן יינתן לה זיכוי בגין מסים ששילמה לרשויות מס זרות, כאילו דובר במסי חוץ ששילמה חברה תושבת ישראל.

נדגיש, כי להבנתנו לא ניתן למסות חברת משלח יד זרה תושבת מדינת אמנה, הואיל ובהתאם לסעיף 196 לפקודת מס הכנסה, גוברות הוראות אמנות המס על הוראות החקיקה הפנימית. מכאן שהאמנה מקבלת למעשה תוקף של חוק מועדף. סעיף 7 לאמנה למניעת כפל מס בין רומניה לישראל קובע כי רווחיה של חברה רומנית ניתנים למיסוי אך ורק ברומניה, זולת אם החברה הרומנית מפיקה רווחים בישראל באמצעות מוסד קבע (משרד, מפעל וכד').

לאור האמור, רשויות המס הישראליות, לכאורה, אינן זכאיות למסות רווחיה של חברה רומנית, אף אם זו מהווה חברת משלח יד זרה, הואיל ועפ"י סעיף 7 לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, לרומניה זכות מיסוי בלעדית בכל הנוגע לרווחי החברה הרומניות, וזאת כל עוד לחברות הרומניות לא קיים מוסד קבע בישראל.

הואיל ופרשנות זו טרם הובהרה ע"י הפסיקה או רשויות המס עצמן, מן הראוי אף להתייחס באופן ספציפי לתנאים ולמשמעויות של חברת משלח יד זרה. לעניין זה, "חברת משלח-יד זרה" הנה חברה אשר כל התנאים המצטברים הבאים מתקיימים לגביה:
1. החברה הנה תושבת חוץ
2. החברה הנה חברת מעטים (קרי, חברה בשליטת 5 בני אדם)
3. לפחות 75% מאמצעי השליטה בה מוחזקים, במישרין או בעקיפין, בידי יחידים תושבי ישראל
4. בעלי השליטה או קרוביהם, המחזיקים יחד או לחוד, במישרין או בעקיפין, ב - 50% או יותר באחד או יותר מאמצעי השליטה, עוסקים עבור החברה במשלח יד מיוחד או עיסוק שייקבע על ידי שר האוצר כמשלח -יד מיוחד לעניין זה, במישרין או באמצעות חברה שבה הם מחזיקים ב-50% מאמצעי השליטה.
5. מרבית הכנסותיה או רווחיה של החברה בשנת המס מקורם במשלח-יד מיוחד.

כאמור, בכדי להימנע מלהיכנס להגדרת "חברת משלח יד זרה, על תושבי ישראל להחזיק פחות מ- 75% ממניות החברה הרומנית ו/או מאמצעי השליטה בה. במצב כזה, על אף שמקצוע בו עוסקת החברה נחשב כמשלח יד מיוחד עפ"י צו מס הכנסה (קביעת משלח יד מיוחד), התשס"ג - 2003, הרי שהחברה הרומנית לא תסווג כחברת משלח יד זרה, מה שימנע חיובה במס בישראל.

במידה וכל התנאים הנ"ל מתקיימים, התוצאה היא כי גם הכנסה ממשלח יד שמבצע הנישום באמצעות "חברת משלח יד זרה" תהיה חייבת במס בישראל. הסעיף נועד למנוע אפשרות להתחמק ממס באמצעות פעילות במסגרת חברה זרה.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]















מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]