חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיסוי פעילויות הימורים באינטרנט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה נכים ביטוח לאומי הטבות

נושא המאמר: הטבות שונות הניתנות לאנשים עם מוגבלויות או לבני משפחותיהם
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


המדינה מסייעת לאנשים עם מוגבלויות בין היתר, באמצעות המוסד לביטוח לאומי, נציבות מס הכנסה, משרד הרווחה וגופים נוספים.

המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות לבני-אדם עם מוגבלויות לפי שני כללי החלטה, ואלו הם:

1. חומרת הליקוי, לפי כללי החלטה רפואיים לקביעת אחוזי הנכות;

2. כושר ההשתכרות.

קצבת נכות כללית משולמת למי שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור 40% לפחות והוא אינו משתכר כדי הכנסה משמעותית. הקצבה ניתנת באופן יחסי ליכולת ההשתכרות ולמספר התלויים במקבל הקצבה. נוסף על קצבת הנכות הכללית ניתנת קצבה חודשית נוספת בשיעורים שונים לנכים עם דרגת אי-כושר השתכרות של 75% ובעלי נכות רפואית בשיעור 50% ומעלה. המוסד לביטוח לאומי מעניק גם גמלת שירותים מיוחדים (שר"מ) לבני-אדם עם מוגבלויות בשיעור 50%, 100% ו-150%, בהתאם למידת התלות שלהם בסביבתם. כמו כן, המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבת ניידות לאדם עם ליקוי רפואי בגפיים התחתונות כדי לסייע ברכישת רכב מיוחד. הגמלאות והקצבאות האמורות מוענקות ישירות לאנשים עם מוגבלויות, והן אינן תלויות זו בזו, כלומר ייתכנו מקרים שבהם יתקבלו חלק או כל הקצבאות והגמלאות גם יחד.

אף נציבות מס הכנסה משתדלת לתרום את חלקה במתן עזרה לאנשים עם מוגבלויות וזאת באמצעות הענקת זיכויים ממס הכנסה לפי סעיפים 44 ו-45 (לפקודת מס ההכנסה) לבני משפחה של אדם עם מוגבלויות מסוימות. פקודת מס הכנסה מאפשרת קבלת הזיכוי באמצעות סעיף 44 או סעיף 45, אך אין לקבל זיכוי כפול. כמו כן, בעבור כל נטול יכולת הזיכוי ניתן רק פעם אחת. לדוגמה: אם לנטול היכולת יש מספר ילדים, רק ילד אחד בלבד יוכל לקבל בגינו את הזיכוי. סעיף 44 מאפשר קבלת זיכוי בעד חלק מההוצאות ששולמו על החזקת קרוב משפחה במוסד מיוחד, וסעיף 45 מאפשר קבלת שתי נקודות זיכוי בגין תמיכה בקרוב משפחה נטול יכולת.

התנאים לזכאות לקבלת הזיכוי לפי סעיפים 44 ו-45 מפורטים בתקנות מס הכנסה (זיכוי בעד נטול יכולת וזיכוי בעד הוצאות בשל החזקת קרוב במוסד), התשנ"ו-1996, ובהם התנאים האלה:

1. אישור רפואי – טופס 127 חתום בידי רופא מומחה המאשר כי אחת המגבלות המצוינות בחוק אכן מקיימת;

2. מסמכים המעידים על הוצאות החזקת קרוב במוסד (אם הבקשה היא לפי סעיף 44);

3. הודעת הורה נטול יכולת על פרטי אחד מילדיו, שיקבל את הזיכוי;

4. מבחן הכנסות לקרוב משפחה של נטול היכולת – קיימת מגבלת הכנסה למבקש זיכוי המס – אם הכנסתו והכנסת בן זוגו עולה על 224,000 ₪ (או 140,000 ש"ח במידה ואין לו בן זוג) בשנת המס אין הוא יכול לקבל את הזיכוי עבור הורה השוהה במחלקה סיעודית או בבית אבות.

ברב המקרים החלטות בדבר הענקת הזיכויים נסמכות גם על מבחני הביטוח הלאומי, הקובעים את הזכאות לקבלת הקצבאות השונות (בעיקר על קצבת שירותים מיוחדים בשיעור 150%, הניתנת למי שזקוקים לעזרת הזולת בכל הפעילויות).

סעיף 44 לפקודת מס הכנסה קובע הענקת זיכוי בעד הוצאות החזקת קרוב במוסד. הזיכוי ניתן ליחיד תושב ישראל או לבן-זוגו ששילם בשנת המס תשלומים למוסד מיוחד בגין אלה:

1. החזקת ילד, בן-זוג או הורה, שהם:

משותקים לחלוטין; מרותקים למיטה; עיוורים; בלתי שפויים בדעתם;

2. החזקת ילד מפגר.
לסיכום, סעיף 44 לפקודת מס הכנסה מקנה זיכוי במס לאדם אשר שילם עבור החזקת קרוב משפחה במוסד. מטרת סעיף זה להקל על קרובי משפחה אשר מממנים את שהיית קרובם במוסד דרך מתן זיכוי במס. מי שיכול לדרוש את הזיכוי בגין החזקת הורה במוסד הוא אדם תושב ישראל או בן / בת זוגו. הזיכוי יכול להינתן עבור הורה אשר מאושפז במוסד כאשר הוא עיוור או עקב מצבו התפקודי הוא מרותק למיטה, היינו כשההורה הוגדר כתשוש נפש. סכום הזיכוי שמתקבל הוא בשיעור אחיד של 35% מהסכומים ששולמו, והוא יינתן רק לגבי אותו חלק מהסכומים העולים על 12.5% מהכנסתו החייבת של המשלם.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]