חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הטבות מס לתושבים חוזרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נאמנות תושב חוץ מס הכנסה מיסים

נושא המאמר: נאמנות יוצר תושב חוץ ע"פ פקודת מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


כבר לפני זמן רב אבדה הנאמנות את תפקידה "הישן", וכיום הנאמנות משמשת ככלי השקעה לכל דבר ועניין למשקיעים רבים, ולאור המהפכה במיסוי נאמנויות במסגרת רפורמת המס משנת 2003, הדבר מקבל משנה תוקף.
ביום 10.8.05 התקבל החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון 147), אשר תחולתו החל מיום 1.1.06, המסדיר, בין היתר, את הנושא של מיסוי נאמנויות. סעיפים 75ג- 75יח לפקודת מס הכנסה מסדירים את נושא מיסוי הכנסות הנאמנות, והסדרי המס שנקבעו בפקודה לעניין נאמנויות, מתייחסים לארבעה סוגי נאמנות, אולם במאמרנו נתמקד בנאמנות יוצר תושב חוץ.

בהתאם להגדרה בסעיף 75ט לפקודה, נאמנות יוצר תושב חוץ הנה "נאמנות שבמועד יצירתה ובשנת המס כל יוצריה הם תושבי חוץ, או שבשנת המס כל יוצריה וכל הנהנים בה הם תושבי חוץ". בנאמנות יוצר תושב חוץ יראו את נכסי והכנסות הנאמנות כנכסי והכנסות היוצר. כמו כן, נאמנות יוצר תושב חוץ תיחשב כתושבת חוץ, ויראו את נכסי הנאמן כנכסים המחוזקים בידי תושב חוץ ואת הכנסת הנאמן כהכנסה של יחיד תושב חוץ.

באשר לתושבי חוץ, שומרת ישראל על זכות המיסוי בהתאם לשיטה הטריטוריאלית, היינו, תושב חוץ יחויב במס על הכנסתו הפירותית ו/או ההונית, אשר הופקה או נצמחה בישראל, זאת בכפוף לקיומה של אמנה למניעת כפל מס.
אירועי המס העתידים להתרחש במהלך חייה של "נאמנות יוצר תושב חוץ", הנם כדלקמן:

1. מועד הקנית הנכס לנאמנות- ככלל, בהתאם לסעיף 75ז(יג) לפקודה, הקניה על ידי חבר-בני-אדם (יוצר) תחשב כמכירת נכסים, כמו גם יראו בנכס שהוקנה כדיבידנד שחולק לבעלי המניות באותו חבר בני אדם (להבדיל מהקניה על ידי יחיד שלא תחשב כמכירה).

2. מועד צמיחת הרווחים- הכנסות הנאמן אשר הופקו או נצמחו בישראל יהיו כפופות למס ישראלי בהתאם לכללי המקור ובכפוף לקיומן של אמנות למניעת כפל מס, זאת בשל העובדה כי רואים בהכנסת הנאמן כהכנסת היוצר תושב חוץ.

3. מועד חלוקת הנכסים- חלוקת נכסים מנאמנות יוצר תושב חוץ תהיה חייבת או פטורה ממס לעניין הוראות חלק ה' לפקודה (רווחי הון), כפי שהיה אילו היה הנכס מועבר מהיוצר לנהנה במישרין.

4. חלוקה לנהנים לאחר סיום הנאמנות- הסתיימה נאמנות יוצר תושב חוץ, ולאחר חלוקת נכסיה נותרו בה הפסדים שלא קוזזו אשר אילו היו רווחים היו מתחייבים במס בישראל, יחשבו ההפסדים כהפסדים של היוצר.

בטרם אצה דרככם להקים נאמנות לצרכים כאלו ואחרים, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את מלוא היריעה בדבר נאמנות יוצר תושב חוץ ובדבר יתר סוגי הנאמנויות הקיימות בפקודת מס הכנסה לאחר הרפורמה, שכן, האמור לעיל ממצה באופן חלקי בלבד את הסוגיה שבנדון.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]