חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נזק בפועל או נזק כללי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עצמאי עסק עבירות מס מיסים

נושא המאמר: מגוון עצות לעצמאי להימנעות מעבירות מס
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



מזל טוב!, בשעה טובה הנך בתחילת דרכך כעצמאי ועומד לפתוח את העסק עליו חלמת. כמובן שהשקעת את מירב המאמצים, המשאבים והתכנונים על מנת להביא לשגשוגו ולצמיחתו של העסק הנמצא בחיתוליו. אך חשוב לזכור, כי רשויות המס מפקחות על כל צעד של האזרח הקטן ורצוי, בלשון המעטה, שלא לפתח איתן "מחלוקות" כלשהן לא במישור האזרחי ובוודאי שלא במישור הפלילי. לפיכך מובאים להלן כללי זהב, אשר יועילו לך בעת התנהלותך מול אותן רשויות. פנייה לרואה חשבון או יועץ מס מוסמך-

1. בתור התחלה מומלץ לפנות לרואה חשבון או ליועץ מס שילווה אותך בהתארגנות הראשונית ובהמשך העבודה השוטפת. הוא יוכל להדריכך בקשר להוצאות המוכרות במס, צורת הרישום והדיווח וההטבות המגיעות לך. ישנה חשיבות לבחירת יועץ מס או רו"ח אשר יענה על דרישותייך; מקצועיות, רצינות, אמינות, סדר וארגון. בעת דיונים ברשויות המס – מומלץ לאפשר לו לבצע את הדיון עבורך. במידה ואינך מיוצג, מומלץ לכל הפחות לקבל הנחיה מגורם מקצועי לגבי "נקודות התורפה" בדיון וההתייחסות אליהן. פעילות על סמך חוות דעת חשבונאית או משפטית-

2. הסתמכותך בתום-לב על עצה מקצועית שקבלת מגורם מוסמך בקשר לפעולה מסוימת עשויה לשלול או להפחית קיומה של כוונה פלילית מצדך לביצוע עבירות מס ובכך להפחית באופן משמעותי את הסיכון, כי יוגש נגדך כתב אישום במסגרת הליך פלילי (אשר עלול להינקט כנגדך, במקביל וללא קשר להליכים אזרחיים נוספים מצידן של רשויות המס). במקרה כזה תעמוד לך טענת תום הלב וההסתמכות על המייצג שלך, כבעל הידע המשפטי והחשבונאי הנדרש, ואשר לו ידועות כלל העובדות והנסיבות הדרושות לעניין. זאת גם הסיבה לפיה, מומלץ לדרוש ולקבל את הייעוץ המשפטי בכתב, על מנת שתהא אסמכתא חוקית למעשייך ולעצם הפנייה לגורם מוסמך כאמור. כך למשל, ישנם מקרים סבוכים, בהם לא ניתן בנקל לקבוע האם פעולה מסוימת בוצעה תוך ניצול חוקי ולגיטימי של דיני החברות, או שמא תוך ניצול לרעה של עיקרון האישיות המשפטית הנפרדת. בכדי לבחון את נורמות ההתנהגות של האורגנים, במסגרת הדיון אם לחייבם אישית, נשעה לרב שימוש במבחני העזר הבאים:

א. האם לעסק שהוקם היה תכלית כלכלית אמיתית, או שמא נועד להוות פיקציה ומחסום להגבלת האחריות האישית.

ב. האם האורגנים פעלו במכוון להחצנת סיכוני העסק על חשבון הנושים, שעה שנהנים מפירות העסק.

ג. אופן התנהגות האורגנים עת הבינו, כי העסק קורס: מה עשו עם הכספים שהיו ברשותם, האם המשיכו ליצור התחייבויות, מה עשו עם הסחורה שרכשו וטרם שילמו עבורה לספקים? האם צמצמו רכישותיהם או שמא הגדילו הזמנות? האם בוצעו פעולות של משיכת כספים, הברחת רכוש, הקמת עסק חדש תוך כדי הסטת הזכויות אליו, ופעולות פסולות דומות? יודגש, כי רשויות המס בוחנות לעומק דברים אלו, בין השאר נוכח העובדה, כי להן זכות קדימה בגביית חובות העסק.

פרה רולינג מול רשויות המס-

3. הרפורמה המהותית בגישת רשויות המס בכל הקשור לתחום ההחלטות המקדמיות החלה לסלול דרכה כבר בשנת 2005. כעת דרך "השקיפות" היא דרך המלך. הרציונל הוא לאפשר למתעניינים לדעת אילו הסכמים, הטבות, תביעות, מהלכים או החלטות עקרוניות יתקבלו בעסק, על מנת שיוכלו להסיק מסקנות אישיות ולכלכל את צעדיהם בהתאם. השפיטה של פקידי השומה יכולה להתקבל טרם ביצוע העסקה או במהלכה, בדרך של החלטה מקדמית מראש (פרה רולינג) או לחילופין לאחר הגשת הדו"ח על הכנסות העוסק. היקף הסמכות של עובדי רשות המסים רחב מאוד ומתייחס גם לביטול חובות מס לרבות ביטול קנסות, הצמדות וריביות בשל סכומי מס שכבר נקבעו. יתרה מזו, סיווג העסקאות על ידם הוא הגורם המשפיע במישרין על שיעורי המס. הסמכות הנרחבת הזו של פקידי השומה ועובדיהם הופכת אותם, למעשה, לבודקים ושופטים גם יחד. ופקודת המיסים "מציידת" אותם בסמכויות אכיפה רבות וחזקות לעניין זה. לפיכך, ניצול נבון של הליך זה, בהחלט יכול להניב תוצאות מרשימות בהפחתת החיובים מול רשויות המס.

ביאורים ופירוטים בדוחות כספיים -

4. מטרת כללי חשבונאות נאותים היא הצגת המצב האמיתי של העסק, ומתן תמונה מלאה של תוצאות פעילות העסק ואיתנותו- שקיפות. הדוחות הכספיים נערכים עבור גורמים חיצוניים המתעניינים בפעילות העסק ונועדו לשם אספקת מידע פיננסי- עסקי העוזר להם בקבלת החלטותיהם. קידום מטרה זו מחייבת את עריכת הדוחות הכספיים בצורה שתענה על ציפיות המשקיע הסביר, כך שיוכל לבסס את שיקוליו ולקבל החלטות לאשורן. קיימת חשיבות רבה לכך שהדוחות יכללו את כל החומר הרלוונטי, בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים. בנוסף, משמעות רבה מיוחסת גם לאופן הצגת הנתונים. ביטוי מובהק להתגלמות עיקרון הגילוי המלא, נעוץ בדרישה בדבר צירוף ביאורים ופירוטים לדוחות הכספיים, המהווים חלק בלתי נפרד מהדוחות. הביאורים הנלווים לדוחות הכספיים, נחשבים במהותם כמידע מהמעלה הראשונה על העסק ופעילותו. כמובן, שעל מנת שהדוחות יעמדו בקריטריונים אלה, עליהם להיערך על ידי גורם מקצועי מוסמך.

פתיחת תיק ניכויים-

5. כל נישום המעסיק שכירים או משלם תשלומים אחרים החייבים בניכוי מס במקור חייב בפתיחת תיק ניכויים במשרד השומה באזור בו מתנהל עסקו וכן בפתיחת תיק עוסק במע"מ. לאחר פתיחת תיק הניכויים יידרש העוסק בניכוי מס במקור ובתשלומו מדי חודש בחודשו לרשויות המס. אי העברת הניכויים במועדם גוררת הוצאות נוספות של הצמדה, ריבית וקנסות, לרבות סיכון ממשי להעמדה לדין פלילי ולכן החשיבות הרבה שבעמידה בסד הזמנים.

גילוי מרצון בעת ביצוע עבירת מס-

6. הליך של גילוי מרצון מתאים למצב בו ברי כי נתקיימה עבירה על החוק. כמובן שהודאה בביצוע עבירה אינה מזכה אוטומטית באי העמדה לדין ולעניין זה קיימים מספר תנאים בניהם- הפנייה לגילוי מרצון אינה נעשית בעקבות חקירה או בדיקה המתבצעת ע"י רשות המסים ו/או רשות שלטונית אחרת, או שלא קיים מידע קודם בידי רשות המסים או בידי רשות שלטונית אחרת הקשור לגילוי מרצון (לרבות חקירה ומידע בתיקי חברות קשורות או שותפים). יובהר, כי קיימים תנאים נוספים לשם תקינות ההליך של גילוי מרצון ובמידה והופר תנאי מתנאי הגילוי מרצון ע"י נישום, החסינות בטלה והרשות תוכל לעשות שימוש בנתונים שנמסרו כראיה הן באישום פלילי כנגד הנישום והן בהליך אזרחי. למען הסר ספק, הליך גילוי מרצון מיועד למקרים של עבירות מס בלבד. באשר למקרים בהם קיימת מחלוקת אזרחית לגיטימית בנוגע לשאלת חבות במס של הנישום, יש מקום לנקוט בהליך אזרחי רגיל מול רשויות המס, כגון השגה וערעור לבימ"ש.

דיווח ההוצאות וההכנסות של העסק, לרבות אלה הפטורות ממס-

7. בניגוד לעוסק עצמו, רואה-החשבון אינו מסוגל תמיד לזהות במערכת העסקית את הבעיות בטרם ייווצרו או בזמן-אמת. עסקים רבים מסתמכים על חוות-דעתו, וחיים בבטחה שיש מי שיודע את מצבם, ואולם לא כך הדבר. כל עסק, חייב שיהיה לו תכנון ומידע מדויק בזמן-אמת על מצבו, בבחינת "סוף מעשה במחשבה תחילה" וייעוץ פיננסי בהחלט יכול במקרים רבים לספק מענה לצורך זה וכך, למנוע את קריסת העסק ואף למקסם את רווחיותו. לפיכך, מן הראוי לדאוג לדיווח מלא ואמין בין השאר על כל ההוצאות וההכנסות של העסק, לרבות אלה הפטורות ממס על מנת שלנגד עיניהם של רואה החשבון או יועץ המס תמיד תעמוד התמונה בכללותה, מה שיבטיח קבלת החלטות מושכלות יותר.

מתן עדיפות לחובות כלפי רשויות המס-

8. חובות לרשויות המס הינם חובות הזוכים לדין קדימה על-פני חובות לנושים אחרים של העסק. לפיכך, באם נקלעת למצב בו עסקך קרס, אין להעביר כספים לכיסוי חובות טרם דאגת להסדיר חיוביך מול רשויות המס, אפילו אם מדובר באי תשלום משכורות למשל (אז יוכלו העובדים לתבוע את בטוח לאומי לאחר פירוק העסק). אסור לשכוח שלמדינה אמצעי האכיפה היעילים ביותר בכל הנוגע להבטחת גביית חובותיה, ורצוי מאוד להימנע מהם מראש ובטרם יינקטו.

ניצול "מוסד הכופר"-

9. הסדר הכופר מונע פתיחת הליכים פליליים כנגד נישום, אולם מנגד פוגע בכיסו- קניית הסיכון שבאי העמדה לדין פלילי אינה עניין של מה בכך. ההליכה בתוואי הכופר הינה יעילה לשני הצדדים, הואיל ומצד אחד עולה יעילות הגבייה של המדינה, אשר גובה את חובה באופן מיידי (בעוד שבמסגרת הליך בבית המשפט הכסף עתיד להתקבל בעוד מספר שנים) ובנוסף נחסך ממנה הצורך בהוכחת אשמת החשוד, ואילו מנגד, הנישום החשוד חוסך מעצמו את עינוי הדין הטמון בחובו של ניהול הליך פלילי, לא כל שכן את אות הקלון והרבב שברישום הפלילי וריצוי מאסר בפועל. יודגש, כי ההסדר נועד בעיקרו ל"אדם הסביר", אשר מעד באופן חד פעמי ונטול עבר פלילי, אשר המרת החשדות הדבקים בו הינה "נסבלת" מבחינת רשויות המס, קרי מדובר במעשים שבמדרג החומרה הנמוך יותר.



חלוקת תפקידים של נושאי משרה בעסק-



10. החקיקה הפיסקאלית מטילה אחריות פלילית אישית בגין מגוון שלם של עבירות על קשת רחבה ביותר של נושאי משרה בעסק, גם כאלו אשר אינם נמנים על בעליו ו/או על הנהלתו הבכירה. בעגה המקצועית מכונים כל נושאי התפקידים הללו כ"מנהלים פעילים", ובתור שכאלה, הם חשופים באופן אישי להליך פלילי כנגדם באם יתגלה ביצוען של עבירות מס בעסק. מאידך, שיקולי מדיניות ראויה מצביעים על גישה פונקציונאלית ומצמצמת יותר באשר להגדרת "המנהל הפעיל", במסגרתה יינתן דגש על קריטריונים של מעמד, יכולת להפעלת שיקול דעת עצמאי וסמכויות מוקנות בתחום בו נעברו העבירות- באופן מצטבר. לפיכך, מומלץ להגדיר ולהעלות על הכתב את חלוקת התפקידים והסמכויות בעסק, בניסיון לצמצום האחריות מכלל עובדי העסק לבעליו של העסק ולנוגעים בענייני הכספים והנהלת החשבונות בלבד. על אף שמהלך שכזה טרם נבחן על ידי הפסיקה, אמצעי זהירות זה נראה מועיל בנסיבות העניין.

בירור מוקדם לגבי מי שברצונך לקיים עימו קשרי עבודה-



11. כדי להימנע מהתקלות באנשי קש ומתחמקי מס סדרתיים עליך לברר מיהם באמת אותם אנשים אשר יעבדו מולך במהלך העסקים הרגיל, בעיקר ספקים וקבלני משנה. יש לדרוש תעודת זהות ולזהות שאכן האדם המופיע מולך, הוא מי שבפועל מספק עבורך את השירות / המוצר, עליך לברר כי בידי העוסק יש את מסמכים בסיסיים כגון פטור מניכוי מס במקור ואישור בדבר ניהול ספרים, ואף בירור מול מחשבי רשויות המס יוכל לאמת כי אכן המדובר בבעל עסק פעיל העומד בתשלומי המס. בכך למעשה תוכל להימנע מאי נעימויות כגון דרישה לתשלום כפל מס (במידה ומסתבר כי לא הועבר על ידו המס) וכתב אישום בגין הפצת ו/או שימוש חשבוניות מס שלא כדין, הואיל וגישת בתי המשפט ורשויות המס הינה כי האחריות לעניין בדיקה בסיסית זו מוטלת עליך, וכי הימנעותך מביצועה הינה בגדר "עצימת עיניים", שכמוה ככוונה (להתחמקות ממס).
רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]