חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כאבי מחזור P.M.S





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשות המיסים חבות מס ביצוע עסקה מיסים

נושא המאמר: למה לקחת סיכונים כשניתן לדעת את עמדת רשות המסים לפני ביצוע עסקה ?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

בכל עסקה באשר היא וודאות בנוגע לתוצאה העסקית הנה תנאי הכרחי על מנת שיוכלו הצדדים לעסקה לאמוד את כדאיותה.

בין ייתר המרכיבים המשפיעים על התוצאה העסקית של עסקה ניתן למצוא גם את חבות המס שתוטל על הצדדים בגין העסקה, חבות שלעיתים עשויה להביא לכך שהעסקה לא תהיה כדאית למי מהצדדים.

בעסקאות מורכבות, המכילות מידה זו או אחרת של תכנון מס, נפגעת לעיתים הוודאות בנוגע לתוצאה העסקית של העסקה הואיל וחבות המס בגין העסקה עשויה להיות נתונה לפרשנויות משפטיות שונות, מה שעשוי להביא להליכי שומה מול רשויות המס שיפחיתו מכדאיות העסקה.

בדרך כלל, אם לא עושים דבר, יכולים הצדדים לעסקה לרכוש את הודאות העסקית בנוגע להשלכות המס של העסקה רק לאחר שמס הכנסה הביע את עמדתו במסגרת דיון שומתי בתיק או לאחר שהשומה התיישנה.

תהליך זה יכול לקחת ארבע עד חמש שנים, ואם המחלוקת מגיע לבית משפט אף יותר.

עו"ד ונוטריון גיורא עמיר, שותף בכיר במשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי עורכי ונוטריון המתמחה במיסוי פלילי ואזרחי, מציין שישנם מקרים רבים בהם למדים הצדדים לעסקה על השלכות המס של העסקה שנים רבות לאחר עריכת העסקה, והמקרה הקלאסי והמפורסם שבהם הוא פרשת שדות חברה להובלה (1982) בע"מ במהלכה ייצג עו"ד עמיר את הנישומים בערכאות השונות.

בפרשת שדות חברה להובלה (1982) בע"מ נערכה העסקה נשוא השומה בשנת 1982, הוצאה שומה שבעקבותיה החל הליך המשפטי בשנת 1989, ואילו ההכרעה הסופית בהליך, הכרעה שנתקבלה לאחר דיון בשתי ערכאות (מחוזי ועליון) וכן דיון נוסף בבית המשפט העליון , נתקבלה רק בשנת 2002.

כפיתרון לבעיית אי הוודאות בנוגע להשלכות המס של העסקה פותח ומוסד בישראל, תחילה כנורמה מנהגית ולאחר מכן בחקיקת סעפים 158ב עד 158ו לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], התשכ"א- 1961,

מוסד ה- Pre-Ruling.

באמצעות מוסד ה- Pre-Ruling יכול נישום לפנות אל רשות המיסים בבקשה שזו תקבל החלטה מקדמית, ממנה אין הרשות רשאית לחזור, בדבר השלכות המס של פעולה או עסקה שהוא עומד לבצע.

במסגרת מוסד ה- Pre-Ruling מטופלות בקשות המתייחסות לכל סוגי המיסים שבתחום האחריות של אגף המסים המאוחד - מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מע"מ, מכס וכו' . בכך מובטח טיפול אחיד ויעיל בבקשות.

למוסד ה- Pre-Ruling חשיבות נוספת והיא שבאמצעותו מתנהל הנישום בשקיפות אל מול רשויות המס כך שגם אם ייבחר שלא לקבל את עמדת רשויות המס, בנוגע למיסוי הפעולה או עסקה שהוא עומד לבצע, לא תוטל עליו אחריות פלילית.
לאור האמור, במקרים גבוליים בהם קיימת שאלה בדבר חבות המס בשל פעולה או עסקה שהם מבצעים המלצתנו לנישומים היא להשתמש במוסד ה- Pre-Ruling על מנת להגביר את הוודאות וכן על מנת להבטיח התנהלות בשקיפות אל מול רשויות המס.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]