חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאמר אחרון הסדרה לקראת ערב זמר - "שירי ארץ ומדבר"





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסיכולוג טיפול נפשית רגשית

נושא המאמר: כך תבחרו את המטפל המתאים לכם
מאת: צילה שנהר   שמור מאמר למועדפים

כך תבחרו את המטפל המתאים לכם

כאשת מקצוע אני נתקלת לא פעם ולא פעמיים באנשים המתלבטים לאיזה מטפל ללכת. יש שפע מטפלים ויש שפע שיטות טיפול כך שלא פעם האדם מתייאש מראש עוד לפני החיפוש. החיפוש עצמו נראה כמו פרוייקט אדיר ולא ברור בממלכת המסתורין.
כל מטפל מעיד על עצמו כי שיטתו שלו עדיפה על כל שאר השיטות ובסופו של דבר השפע הזה יוצר בלבול וחוסר וודאות.

לצערי הרב גם לא חסרים כל מיני שרלטנים או סתם אנשים לא מספיק מקצועיים שמסבים נזק אדיר למטופלים שלהם, לעצמם ולקולגות שלהם שהשקיעו מאמצים גדולים בלימודים, בזמן, בכסף ובסטאז' שהסמיכו אותם לטפל.
במאמר זה אשמש עבורכם כמורת נבוכים שתסייע לכם לבחור את המטפל המתאים לכם בין אם מדובר במטפל בשחזור גלגולים או במטפל נפשי ורגשי . מאמר זה ייתן לכם מספר כללי אצבע וכל מה שנשאר לכם זה ליישם .
אני כותבת את המאמר הזה משני כובעים, גם כאשת מקצוע שמקבלת מטופלים וגם כאדם שנעזר בפסיכולוגים ובמטפלים נוספים בתקופות של משברים בחיי. (כן, כן, אני לא מתביישת להודות שגם אני נעזרתי וזה תרם לי באופן בל ישוער). הייתי בשני צידי המתרס ולכן זוית הראיה שלי רחבה ולא שיפוטית.

לפני הפגישה –
ראשית אני רוצה לברך את האמיצים ביניכם שמעזים בכלל לפנות לטיפול. יש לא מעט אנשים שיעדיפו לסבול ולגרום בצורה לא מודעת סבל לסביבתם, רק כדי שלא ללכת לטיפול ולהתמודד פעם אחת ולתמיד עם הסיבות שגורמות לסבל המתמשך הזה. הדברים החשובים ביותר כדי לפנות לטיפול הם : מודעות לבעיה, אומץ להתמודד ורצון אמיתי לפתור את העניין.
לאחר שעברנו את המשוכה של להודות שקיימת בעיה ורצון לטפל בה, הגיע הזמן לחפש את השיטה הטיפולית שיכולה להתאים לנו. לשם כך יש לנו את האינטרנט ובו אפשר למצוא חומר תאורטי נגיש על מגוון השיטות העומדות לרשותנו. לאחר שבחרנו שיטת טיפול שלטעמנו יכולה לענות על הצרכים שלנו נחפש המלצות והפניות של קרובים ומכרים, כמו כן אני ממליצה לכם לחפש חומר באינטרנט אודות המטפל.
כנסו לאתר הבית שלו, קראו מאמרים שכתב, בדקו האם הוא מנהל פורום בתחומו ואיך הוא עונה לשאלות גולשים. תתרשמו מהסגנון שלו, תראו איך הוא נראה, מה הוא כותב על עצמו והאם זה מתאים לכם. תוכלו גם לשלוח אליו מייל ולראות האם הוא בכלל מטפל בבעיה שלכם וכך לחסוך מעצמכם אפילו את שיחת הטלפון המביכה של הפניה.
בררו עם עצמכם מה הציפיות שלכם מעצמכם, מהמטפל ומהטיפול. חשבו מה המטרות שלכם, מה הייתם מעוניינים להשיג, מה אתם משתוקקים לשנות. שאלו את עצמכם עד כמה אתם מחויבים לתהליך ומה הייתם רוצים לשפר. מטפל מקצועי יברר את נושא הציפיות שלכם כחלק מהתחלת הטיפול. כמו כן ציפיות מוגדרות יעזרו לטיפול להתנהל ביתר קלות ויסייעו רבות בהתקדמותכם.

שיחת הטלפון –
אני חייבת להודות שגם כאן דרוש אומץ לב לא מבוטל כדי לעשות מעשה ולהרים טלפון למטפל. פעמים רבות אני מזהה לחץ רב אצל אנשים המתקשרים אלי בפעם הראשונה וזה מובן ולגיטימי. גם אני זוכרת שרעדתי מפחד כשהרמתי טלפון ראשון לפסיכולוגית שנעזרתי בה בעבר. לקח לי שבועיים לאזור אומץ ולהעז להתקשר אליה. ולכן אני מציעה לכם בחום רב לשים לב למספר דברים.
שימו לב לטון הדיבור של המטפל. האם הוא מאפשר לכם לשאול שאלות או שהוא דוחק בכם למהר ולקבוע איתו פגישה? האם הוא נעים ומנסה לשבור את הקרח ונותן לגיטימציה לחששות שלכם או שהוא חסר סבלנות ומנוכר? האם זה אדם שנוח לכם לשוחח איתו בטלפון או שהייתם שמחים לנתק את השיחה ולא להתקשר אליו יותר לעולם?

הפגישה הטיפולית –
לאחר שצלחתם את כל האתגרים והגעתם לפגישה עצמה, אני בטוחה שאתם חוששים ומתלבטים ובוחנים את המטפל וגם כאן כדאי לשים לב לספר דגשים.
בקשו לדעת מה ההכשרה של המטפל, היכן למד ומה הנסיון המקצועי שלו. בקשו לראות תעודות ואל תתביישו לשאול כל שאלה גם אם היא נראית זניחה, קטנונית וחסרת חשיבות. מטפלים שהשקיעו רבות בהכשרה שלהם יתלו את התעודות על הקיר כחלק משקיפות בטיפול וכחלק מהגאווה שלהם להשתייך למקצוע ממוסד ומדופלם. מטפל מקצועי שאין לו מה להסתיר ושטובתכם עומדת מול עיניו יעודד אתכם לשאול שאלות ולברר כל סוגיה כמו דיסקרטיות, עלות כספית, תדירות המפגשים ועוד. אך טבעי שלמטופל יהיו שאלות רבות בתחילת טיפול ומענה הולם להן יתרום רבות ליצירת אמון בין המטפל למטופל, אמון שהוא בבחינת הכרח ליצירת קשר ולהצלחת הטיפול.

שימו לב האם המטפל הוא אדם שההתרשמות שלכם ממנו היא חיובית. האם נעים לכם במחיצתו, האם הוא מעורר אמון, האם הוא יוצר אצלכם תחושה טובה ונינוחה והאם נעים לכם לשוחח איתו. בדקו מה התחושה שלכם בזמן הפגישה הראשונה. שימו לב לשפת הגוף של המטפל. האם הוא משדר פתיחות, קבלה, תקשורתיות, האם הוא מחייך?
בחנו את הקשר הבין אישי ביניכם לבין המטפל!!! זהו הדבר המשמעותי ביותר בטיפול. באינטראקציה בין מטפל למטופל מתרחשים תהליכי העבודה והריפוי. אם יש כימיה והקשר הבינאישי טוב, יציב ובטוח זה יכול לסייע להצלחת הטיפול. מטפל טוב הוא הרבה מעבר למטפל והוא יכול גם להיות מורה לחיים וההשפעה שלו לא נוגעת רק למטופל עצמו אלא לכל המעגלים המשיקים בחייו של המטופל.

חשוב שהמטפל יתאים את עצמו אליכם ולא יכניס אתכם לשבלונה טיפולית שהוא למד, יצר או התרגל לעבוד לפיה. מטפל איכותי מבין שכל אדם הוא אינדיבידואל ומגמיש את שיטות הטיפול כך שיתאימו למטופל הספציפי. זו ממש אומנות לדעת וליצור טיפול בהתאמה אישית ורק מטפל מיומן שיש לו מספיק בטחון ונסיון יעז לחרוג מהקונצנזוס ומהשבלונה ולהתאים את הטיפול למטופל.

חשוב ביותר שתשימו לב ליכולת ההקשבה של המטפל. האם הוא מקשיב לכם באמת, האם הוא מסוגל להכיל אתכם על כל קשת הרגשות שלכם, כולל הרגשות הקשים? או שהטיפול נועד להפגנת כוחו תוך שהוא מרצה לכם מונולוגים שנועדו להאדיר את עצמו כנואם. בדקו עד כמה המטפל קשוב אליכם לא רק למה שאתם אומרים, אלא ובעיקר למה שאתם לא אומרים, כי לפעמים דווקא משם מתרחשות פריצות הדרך המשמעותיות ביותר.
שימו לב האם המטפל מסביר מראש את מסגרת הטיפול, את הציפיות, החוזה הטיפולי, העניינים הטכניים וכו' או שהוא משאיר זאת לניחושים ופרשנויות ומספק לכם תשובות בלתי מספקות. מטפל טוב יעלה זאת כבר בהתחלה כדי שחוסר הבהירות לא יפריע לטיפול.
הקשיבו לשפה של המטפל. האם אתם מבינים אותו? האם הוא מדבר בשפה גבוהה ומקצועית כך שאתם צריכים תרגום או שהוא מדבר בגובה העיניים בצורה ברורה, נגישה ומובנת כך שגם אתם מרגישים שותפים מלאים לטיפול.
שימו לב לקליניקה של המטפל. האם היא נקיה ונעימה, האם היא משדרת תחושה של בטחון וביתיות והאם הקליניקה מכבדת את המטפל ואותך כמטופל.
בשורה התחתונה, הקשיבו לאינטואיציה שלכם. תנו לעצמכם 3 פגישות להחליט האם יש לכם "כימיה" עם המטפל ושאלו את האינטואיציה שלכם (לא את ההגיון ולא את הרגש) האם המטפל מתאים לכם. האינטואיציה אף פעם לא משקרת בעוד שלשכל ולרגש יש לפעמים שיקולים אחרים.
בהצלחה ותזכרו שעכשיו זה הזמן לעשות שינוי!!!!!!!!!

צילה שנהר – ייעוץ משולב – כפר ורדים. 050-6402526
עובדת סוציאלית המשלבת שיחות ייעוץ טיפוליות עם כלים מרפואה משלימה. מטפלת בנוער ומבוגרים. מנהלת פורום "ייעוץ אישי ובינאישי" BWOMAN, מנחה קבוצות לפיתוח האישיות ומרצה.




www.tzila.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י צילה שנהר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]