חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קסמים וטלפתיה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיור עיקול כספים נכס מיסים

נושא המאמר: הצעת חוק מבקשת לאסור ביצוע עיקול כספים המיועדים לדיור
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



פירושו של המונח "עיקול" הינו תפיסת נכס או זכות לקבל נכס השייך לחייב במטרה לגרום לחייב לו להחזיר את החוב. עיקול, יכול שיהיה כבר במהלך המשפט, בטרם קבלת פסק הדין, זאת בכדי להבטיח שניתן יהיה לממש את פסק הדין (עיקול זמני).

על פי חוק ההוצאה לפועל בנוסחו כיום, קיימות מגבלות מספר על ביצוע עיקולים. סעיף 50 לחוק מגדיר נכסים שאינם ניתנים לעיקול, למשל מזונות המגיעים לחייב מצד ג' על פי פסק דין או הסכם שאושר על ידי בית משפט.

כמו כן, החוק קובע הגנה על מקרקעין המשמשים כבית המגורים של החייב. ההגנה מחייבת לוודא שלפני פינוי החייב מן המקרקעין, יהיה לחייב ולבני ביתו הגרים עימו מקום מגורים סביר אחר או סידור חלוף (למשל המצאת דירה חלופית או מתן פיצויים).

החוק בנוסחו כיום לא מגדיר במפורש כי קיים איסור על הטלת עיקול על אותם כספי הפיצויים שניתנים לחייב.

בהצעת חוק הוצאה לפועל (תיקון מס' 28)(איסור עיקול של כספים עבור דיור), מוצע להוסיף לרשימת הנכסים המפורטת בסעיף 50 גם את כספי הפיצויים המגיעים לחייב כאמור לעיל. משמע, במידה ומתבצע עיקול על בית מגוריו של החייב, יש לוודא שיש לו מקום מגורים חלופי סביר, במידה ואין, יש למצוא סידור חלוף או להעניק לו פיצוי כספי- על פיצוי זה לא ניתן יהיה להטיל עיקול.

עוד מוצע בהצעת החוק, כי גם על כספים הניתנים לחייבים ממשרד הבינוי והשיכון כמענק השתתפות בשכר דירה, לא ניתן יהיה להטיל עיקול.
למעשה, המחוקק רוצה לוודא שהכספים הניתנים לאוכלוסיות מועטות יכולת, מחוסרות קורת גג, ייועדו למטרתם האמיתית והיא הענקת מקום מגורים חלופי סביר לחייב. במידה ולא תאושר הצעת החוק, יווצר מצב בעייתי בו נושים יבקשו לעקל כספים הניתנים כתחליף לדירת מגורים מעוקלת וכך לא תוגשם ההגנה שמבקש החוק ליתן בדבר שמירה על זכותו הבסיסית של אדם לקורת גג.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]