חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למצוא משרד בלי לקום מהכסא - מאת דוד טור





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חברה זרה הנהלת חשבונות דוחות מס רשויות המס

נושא המאמר: רשויות המס הישראליות רשאיות לדרוש לבחון הנה"ח ודוחות מס של חברה זרה שבבעלות ישראלים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


במאמרינו " שיתוף פעולה בין רשויות המס ישראל-רומניה" סקרנו את אמנת המס שבין ישראל לרומניה המאפשרת חילופי ידיעות בין המדינות על פעילויות עסקיות של משקיעים בהן. בעקבות האמנה נוצרו ערוצי תקשורת רבים בין רשויות המס בין במטרה לייעל את מערכות המיסוי, לפתור בעיות בקלות ולאפשר פתרון מהיר לחילוקי דעות על אופן מיסוי עסקאות בין מדינות.

נדבך נוסף המקנה לרשויות המס סמכות לקבלת מידע על פעילויות ישראלים בחו"ל, הינה מכוח סעיף 135 לפקודת מס הכנסה. פקיד השומה רשאי לדרוש מאדם כל דו"ח, לרבות דו"חות על הונו ונכסיו, על מנת שיוכל להגיע לידיעה מלאה על הכנסותיו של אותו אדם, לרבות כל מסמך הקשור בחברות זרות הנמצאות בבעלות מלאה או חלקים של ישראלים. מכוח הוראות סעיף זה רשאיות רשויות המס לדרוש מתושב ישראלי האוחז במניות של חברה זרה המנהלת עסקים או אוחזת בנכסים בחול - להמציא לעיונן את ספרי הנה"ח של אותה חברה זרה ואת הדוחות הכספיים של החברות, לבחון את הנלקט מהן ולחייב, ע"ס זאת, היה ומתחייב - את הישראלים בחבות במס .

ובמה דברים אמורים; פרק ח' לפקודה מגדיר, בין היתר, את החובה לנהל פנקסי חשבונות על הכנסה והגשת דו"חות בהתאם. סעיף 2 לתקנות מס הכנסה (פטור מהגשת דין וחשבון), פוטר יחידים תושבי ישראל שכל הכנסתם בשנת המס הייתה ממקור חוץ מהגשת דו"ח כאמור. יחד עם זאת, הפטור לא יחול על מי שהייתה לו (או לבן זוגו/ ילדיו שטרם מלאו להם 18 שנים) זכות בחבר בני אדם תושבי חוץ, למעט בחברה שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה. כמו כן, הפטור לא יחול על מי שיש לו, או למשפחתו כאמור, נכסי חוץ ששויים 1,593,000 ₪ או יותר.

מכאן, רשויות המס יחייבו יחידים להגיש דו"ח המפרט הכנסתם מהחברה זרה שבבעלותם גם אם כל הכנסתם בשנת המס נבעה מפעילות חברה זו וגם אם אותה חברה התנהלה בחול על ידי מנכ"ל זר..

שאלה מעניינת עולה במצב בו ליחיד ישנה זכות מינורית בחברה הזרה, משמע יתכן ואין לו גישה לכל דוחותיה הכספיים של החברה הזרה. ברור שאין המחוקק יכול לחייב אדם בהגשת פריט שידו אינה משגת. לדעתנו, במצב שכזה בו החזקת מניות בחברה זרה היא מינורית, לא יכולות רשויות המס לחייב את הנישום בהצגת דוחות החברה הזרה. זאת, להבדיל ממצב של שליטה של יחידים תושבי ישראל בחברה זרה, אשר יחובו בהצגת דוחות החברה.

עולה, כי במידה ויתגלו אי סדרים בדוחותיה של חברה זרה כלשהי, אשר ליחיד תושב ישראל זכויות בה, עלולות רשויות המס לטעון טענותיהם גם כנגד היחיד, בכפוף לאמור לעיל. לפיכך, המלצתנו לכל יחיד המשקיע בחברה זרה, לוודא היטב כי כל פעולותיה הפיננסיות של החברה הזרה מתבצעות כסדרן וכך גם הדיווח עליהן. מוטב יהיה לו, לאותו יחיד, לו יתייעץ עם בעלי מקצוע בישראל, המכירים את התנהלות הרשויות בארץ ואת דרישותיה כאמור, הן מן הפן החשבונאי והן מן הפן המשפטי.
מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית. אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]