חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על אהבה, התאהבות ומה שביניהם - ד"ר ירון זיו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פטנט הכנסה מיסוי פטנטים שיעור מס

נושא המאמר: מיסוי פטנטים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

מיסוי פטנטים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] אין כל צל של ספק, כי המצאת פטנט ורישומו הוא תהליך ארוך ומייגע, אך יחד עם זאת, הרווח הממתין בסופו של תהליך זה משכיח לא אחת את המסע הארוך. במאמר זה נבחן בין היתר, כיצד מסווגת ההכנסה ממכירת פטנט, מהו שיעור המס החל על מכירת פטנט וכיצד ניתן לפעול על מנת שניתן יהא לחלק את ההכנסה ממכירת הפטנט ו"לפרוס" אותה על פני מספר שנות מס. מס פירותי או מס הוני? האבחנה בין הכנסה הונית ("העץ") לבין הכנסה פירותית, אינה רלוונטית אך ורק לשאלת שיעור המס, שכן לאבחנה זו חשיבות רבה היות וישנן הוראות רבות נוספות בפקודה שלגביהן רלוונטית שאלת לסיווגה של ההכנסה, כגון קיזוז הפסדים ועוד. עולה השאלה מה דין ההכנסות המתקבלות בגין מכירת הפטנט? על פניו נראה, כי מכיוון שהפטנט הנו העץ שממנו "קוצר" בעל הפטנט את פירותיו, הלוא הם הכנסותיו, תחויב ההכנסה ממכירתו במס רווח הון ע"פ פרק ה' לפקודה. ברם, המחוקק קבע בסעיף 2(9) לפקודה כי תמורה המתקבלת בעד מכירת פטנט תחויב במס פירותי. התנאים המצטברים לתחולתו של סעיף 2(9) לפקודה - יש לציין, כי סעיף 2(9) הקובע כ"מקור הכנסה" הכנסה שמתקבלת ממכירת פטנט, חל בהתקיים כמה תנאים מצטברים: 1) מכירת הפטנט לצמיתות – כלומר בעל הפטנט "נפרד" מזכויותיו בפטנט. 2) המכירה היא על ידי הממציא המקורי או היוצר המקורי. 3) ההמצאה, קרי הפטנט אינה בתחום עיסוקו של הממציא. מהו שיעור המס על מכירת פטנט? שיעור המס החל על הכנסה הנובעת ממכירת פטנט אינו תמיד שיעור המס הקבוע בסעיף 121 לפקודה (שיעור מס פרוגרסיבי על הכנסה פירותית עד לשיעור של 48% בשנת המס 2007 ו- 47% ב- 2008). בסעיף 125 לפקודה קבע המחוקק, כי שיעור המס על הכנסה הנובעת ממכירת פטנט, לא יעלה על 40%. מאידך, אם הפטנט הנו בתחום עיסוקו הרגיל של הנישום, תהיה הכנסתו של הנישום ממכירתו הכנסה מעסק לפי סעיף 2 (1) לפקודה, ואז שיעורי המס שיוטלו על ההכנסה יהיו בהתאם להוראות סעיף 121 לפקודה. היה והכנסות ממכירת הפטנט הופקו על שלא על ידי הממציא/היוצר המקורי (תנאי 3), הרי שלכאורה, לפנינו רווח הון שימוסה בהתאם לשיעור המס הקבועים בסעיף 91, במסגרת חלק ה' לפקודה. ניתן לחלק את ההכנסות ממכירת פטנט למספר שנים – בסעיף 8(ב) לפקודה נתן המחוקק אפשרות לממציא הפטנט לפנות לפקיד השומה, בבקשה לחלק את ההכנסה האמורה על פני מספר שנים. אישורו של פקיד השומה עשוי יפחית את שיעורי המס שיחולו על ההכנסות ממכירת הפטנט. לעניין זה נבהיר ונדגיש, כי אין בפנייה סתמית בבקשה לחלוקה כדי לשכנע את פקיד השומה לחלק את ההכנסה ולפרוס אותה על פני מספר שנות מס וכי בעניין זה נקבעו על ידי הנהלת רשות המיסים הוראות מפורטות לגבי התנאים לזכאות לפריסה. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל: [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]