חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ניחום אבלים - מוות - ניחום אבלים - החיים לאחר המוות - מוות על פי הקבלה





    קישורי טקסט (לפרטים)




פרוק חברות מרצון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חיסכון במס תושב חוזר עולה חדש מיסים

נושא המאמר: לאור הרפורמה במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים - תכנן צעדיך וחסוך במס
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]





שנת 2008 הביאה עימה בשורה לכל אותם המבקשים לעלות או לחזור למדינת ישראל. עולים חדשים ואזרחים השבים לישראל לאחר שנים בהם התגוררו מחוץ לישראל זכאים, לעיתים אף ללא ידיעתם, להטבות מס לא מבוטלות. כיום, לאחר הרפורמה המקיפה שאושרה על ידי מליאת הכנסת לא מכבר, המשמעות של תכנון מס נבון, לעיתים עוד בטרם חזרתו של אותו תושב לישראל, מקבלת משנה תוקף ועשויה להוביל לחסכון רב במס.

מטרתן של הטבות המס הניתנות על פי פקודת מס הכנסה וצו מס הכנסה הנזכר לעיל, הינה לעודד אזרחים יורדים לשוב לישראל, ולעבוד ולנהל עסקיהם כאן. הנחת המוצא היא כי עלייה של אוכלוסיה איכותית לישראל תביא עימה צמיחה ושגשוג למדינתנו הקטנה. עיקר השינוי החקיקתי בפקודת מס הכנסה, מרחיב למעשה את היקף הפטורים ממס הניתנים לעולים ולתושבים חוזרים על הכנסותיהם, הן מבחינת תחולתן והן מבחינת מהותן. נסקור אתה באופן מתומצת את עיקרי ההטבות:

ראשית, הוחלט להשוות את מעמדו של תושב חוזר ותיק למעמדו של עולה חדש מבחינת הטבות המס השונות המנויות בפקודת מס הכנסה. "עולה חדש" הנו יחיד שהיה לתושב ישראל לראשונה ואילו תושב חוזר ותיק הנו אדם ששב לישראל לאחר שהיה תושב חוץ במשך 10 שנים רצופות. כמו כן, נקבעה הטבה מיוחדת בהוראת שעה, לפיה מי שהיה לתושב ישראל בשנים 2007, 2008, 2009, לאחר שהיה תושב חוץ במשך 5 שנים רצופות לפחות יחשב כחושב חוזר ותיק לצורך הטבות המס השונות המנויות בפקודת מס הכנסה. תושב חוזר "רגיל" ייחשב מעתה אדם ששב לישראל לאחר שהיה תושב חוץ במשך 6 שנים רצופות לפחות (להבדיל מ-3 שנים במצב טרם התיקון). נציין עי הוראה זו תחול רק על אדם שהפסיק להיות תושב ישראל החל מ – 1.1.09. לתושב חוזר רגיל יינתנו אותן הטבות כפי שניתנו בעבר, קרי פטור ממס על רווחי הון למשך 10 שנים מיום חזרתו לישראל בגין מכירת נכס נרכש מחוץ לישראל בתקופת היות האדם תושב חוץ ופטור ממס על הכנסות פאסיביות שמקורן בנכסים מחוץ לישראל שהיחיד רכש בתקופת היותו תושב חוץ למשך 5 שנים מיום חזרתו לישראל.

שנית, בוצעו מספר שינויים המרחיבים את הקלות המס הניתנות לעולים חדשים ותושבים חוזרים וותיקים עבור הכנסותיהם המופקות מחוץ לישראל במספר מישורים, להלן נסקור את עיקר השינויים:

1. הענקת פטור ממס לכל סוגי מקורות ההכנסה בחו"ל לתקופה של 10 שנים- עולים חדשים ותושבים חוזרים ותיקים נהנים מפטור ממס בגין הכנסותיהם המופקות מחוץ לישראל מכלל המקורות המנויים בסעיף 2, 2א, 3 ובגין רווחי הון למשך 10 שנים מיום עלייתם לישראל. כמו כן, נקבע כי אין רלוונטיות לעניין הפטור למועד רכישת הנכס ממנו מופקים ההכנסות הפירותיות, הפסיביות או ההוניות. קרי, אף אם הנכס בחו"ל, ממנו מופקות ההכנסות, נרכש לאחר המועד בו העולה החדש או התושב החוזר הוותיק שבו לארץ יחול הפטור במלואו.

2. מתן "שנת הסתגלות" לעולה חדש ותושב חוזר ותיק- הוחלט לאפשר לעולים חדשים ולתושבים חוזרים וותיקים שלא להיחשב "תושבי ישראל" לצורך פקודת מס הכנסה במשך שנה מיום עלייתם לארץ. המשמעות של ההטבה היא פטור ממס על הכנסות מחוץ לישראל ופטור ממס על הכנסות בישראל שרק תושבי ישראל חייבים לגביהם במס. בקשה מסוג זה יש להגיש 90 ימים מיום הגעתם של העולים/ התושבים החוזרים הוותיקים לישראל.

3. מתן פטור ממס על הכנסות חברה המנוהלת על ידי עולה או תושב חוזר ותיק- כידוע, חברה אשר השליטה על עסקיה וניהולה מתבצעים מישראל, תחשב היא כחברה תושבת ישראל ותחוב במס בישראל על מלוא הכנסותיה ללא קשר למקום הפקתן או צמיחתן. על אף האמור לעיל, נקבע, כי כאשר חברה זרה מנוהלת על ידי עולה חדש או תושב חוזר ותיק או מי מטעמם ב- 10 שנותיהם הראשונות מישראל לא תסווג החברה כתושבת ישראל.

4. פטור מחובת דיווח על הכנסה שמקורה בחו"ל- עולה חדש ותושב חוזר ותיק פטורים מהגשת דו"ח לפי סעיף 131 לפקודה על הכנסותיהם הפטורות וכן פטורים מהגשת "הצהרת הו" על נכסים שההכנסות מהן פטורות.

כאמור, בחינת היותו של יחיד תושב חוזר או תושב חוזר ותיק כרוכה בבדיקת המועד בו הנישום הפסיק להיות תושב ישראל. בחינתה של שאלה זו הייתה כרוכה בעבר בויכוחים רבים עם רשויות המס, אשר נהגו לטעון כי הפסקת התושבות הנה תהליך הדרגתי ולא אקט חד. נוכח האמור, במסגרת התיקון, שונתה הגדרת המונח "תושב חוץ", כך שנקבע שאדם ששהה מחוץ לישראל בשנת המס הנבחנת ובשנת המס שאחריה 183 ימים לפחות, ואשר מרכז חייו במהלך השנתיים שלאחר שנות המס האמורות היה מחוץ לישראל, ייחשב כתושב חוץ כבר מן היום הראשון בו עזב את ישראל.

בכדי ליהנות מהטבות המס האמורות לעיל בהתאם לרפורמה, על המבקש לבחון היטב כי הוא עומד בכל דרישות החוק לשם קבלת הפטור, לרבות בדיקה האם אכן עונה הוא על הגדרת "תושב חוזר ותיק". החיסכון הרב במס אשר עשוי לצמוח כאשר מתקיימות דרישות החוק, אינו משאיר מקום לספק בדבר חשיבות תכנון מס מקצועי בטרם חזרת המבקש לישראל. נציין, כי לאור העובדה כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ואינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, אנו ממליצים לכם העולים לישראל, חדשים וחוזרים כאחד, להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגיה העולה על כל היבטיה וזאת בכדי למקסם את הטבות המס המגיעות להם כחוק.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]