חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חקירה ואמצעיה בעבירות מס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כולסטרול תזונה

נושא המאמר: כולסטרול הוא רק מרכיב אחד במכלול התזונה של בני אדם. עם זאת, לא בכדי שמו עולה בכל פעם שמדברים על תזונה מאוזנת, לעיתים יותר מוויטמינים, סידן, ברזל ושומן. הסיבה: רמת הסיכון שבצריכת מנת יתר שלו, או לחילופין בהיעדר כל צריכה שלו, היא גבוהה ומצריכה מעקב.
מאת: י. נ.   שמור מאמר למועדפים


כולסטרול הוא רק מרכיב אחד במכלול התזונה של בני אדם. עם זאת, לא בכדי שמו עולה בכל פעם שמדברים על תזונה מאוזנת, לעיתים יותר מוויטמינים, סידן, ברזל ושומן. הסיבה: רמת הסיכון שבצריכת מנת יתר שלו, או לחילופין בהיעדר כל צריכה שלו, היא גבוהה ומצריכה מעקב.


דעות קדומות רבות נקשרות בשמו של הכולסטרול, חלקן נכונות, אחרות קצת פחות. מה שנכון שהוא שהמרכיב התזונתי הזה עלול, בנסיבות שתפורטנה בהמשך, לגרום לנזק בריאותי, לסתימת עורקים, להתקפי לב ואפילו לפגיעה במצב הרוח. הכל תלוי בהרגלי תזונה.


הטוב, הרע והתזונה


בניגוד לשאר מרכיבי המזון, כאשר מדובר על כולסטרול קיימת דיכוטומיה של 'טוב' ו'רע'. כשהגוף משתמש בכולסטרול המאגרים שלו מתרוקנים, והתא משלים את החסר מזרם הדם. עם זאת, כשצורכים כמות רבה של כולסטרול עקב הרגלי תזונה לא נכונים למשל, והגוף לא מצליח לרוקן את המאגרים בתא, הכולסטרול פשוט "לא עובר סלקציה" בכניסה לתא, והוא נאלץ להמתין בכלי הדם עד שיורשה להיכנס.


ההמתנה יוצרת שקיעה הדרגתית של הכולסטרול בדפנות, מה שהופך אותו ל"כולסטרול רע" (LDL). המשמעות: היתכנות גבוהה למחלות לב וכלי דם. מנגד, הכולסטרול, שיוצא מהתא לאחר שנעשה בו שימוש, הוא כולסטרול "טוב" (HDL) שעושה את דרכו ישירות לכבד ואין סכנה שיצטבר בדפנות כלי הדם.


כולסטרול נמצא במזונות שמקורם מן החי בלבד, דוגמת ביצים; דגים כגון סרדינים, קרפיון או סלמון; פירות ים וגבינות. אבל חשוב לציין, כשהגוף מקבל כמות גבוהה של שומן ממזון כלשהו, בין אם מהחי ובין אם לא, עודף השומן גורם לגוף לייצר בעצמו כמות גבוהה של כולסטרול. לכן רצוי לא להפריז עם תזונה עתירת שומן ופחמימות כגון צ'יפס, בורקסים ומאפים.


בשורה התחתונה – מה תרצו להזמין?


תזונה – זה שם המשחק! אלו מרכיבים במזון יכולים לסייע בהפחתת הכולסטרול הרע ובאיזון בינו לבין הכולסטרול הטוב ? התשובה פשוטה: סיבים תזונתיים, חומצת שומן אומגה שלוש ו-ויטמין B3, בעיקר. כל אלה מצויים בשום, בקטניות, בשיבולת שועל, בקמח מלא, באגוזים, במרגרינות צמחיות מיוחדות ואפילו בדגי ים מסוימים.


חרף הסכנות של הכולסטרול הרע, הימנעות מוחלטת מצריכת כולסטרול בתפריט עלולה לשמש כחרב פיפיות נגד הגוף. מילת המפתח, כאמור, היא איזון, מה שאומר שאכילת ביצה פעמיים או שלוש בשבוע, בשילוב בשר באחד או שניים מימי השבוע, לא יאשפזו אתכם,להיפך. בנוסף, שילוב של דג, מזונות עתירי סיבים תזונתיים, שמן זית ופעילות גופנית, ישלימו את התזונה היומיומית שלכם לאידיאלית.


כך או אחרת, ייעוץ אצל יועצי תזונה מקצועיים יכול לעשות לכם סדר בהרגלי התזונה שלכם, לאזן רמת כולסטרול בדם ולחסוך כאבי ראש (ובטן). אחריי הכול בשורה התחתונה, מדובר בבריאות של כולנו.

www.alummot.co.il/%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%9c


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י י. נ. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]