חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מערכת המיסוי בהונגריה -שיטת המס בהונגריה תוך התייחסות ליזם הישראלי במערכת ההונגרית - דיני מסים - מיסוי בינלאומי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רופאים טובות הנאה

נושא המאמר: חבויות מס הכנסה אצל רופאים המקבלים טובות הנאה מחברות תרופות וחברות המוכרות ציוד רפואי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


חברות העוסקות ביבוא, שיווק ומכירה של ציוד רפואי נוהגות לא אחת להעניק פרסים ו/או טובות הנאה לרופאים המעניקים להם שירותי ייעוץ ו/או מקדמים את מכירותיהן. טובות ההנאה הניתנות לרופאים הן רבות ומגוונות, וכוללות בין היתר כרטיסי טיסה לחו"ל, ימי השתלמות ונופש בבית מלון, דמי שכירות לרכב וכדומה.

מה דינן של טובות הנאה אלו, מבחינת חבות המס בגינן?

ביום 22.4.1990, הוציאה נציבות מס הכנסה הוראת ביצוע העוסקת בנושא זה (ה"ב 19/90 – שומה/ניכויים/גביה – פרסים לסוכנים ולסוחרים כהכנסה וחובת ניכוי במקור) אשר לפיה, טובות הנאה בכסף או בשווה ערך לכסף, המקבלים רופאים מחברות העוסקות ביבוא/שיווק/ממכר ציוד רפואי בעבור שירותי יעוץ, קידום מכירות, או כל שירות אחר אותו הם מספקים לאותם הגורמים (חברות ליבוא/שיווק/ממכר ציוד רפואי), הנן חלק אינטגרלי מהכנסותיו של הרופא, ולפיכך חייבות להיכלל במחזור עסקאותיו החודשי של הרופא, לצורך חיובו במס, תשלום מקדמות וחובות הדיווח בדו"ח הכנסותיו השנתי, ככל הכנסה אחרת.

חשוב להדגיש, כי לרוב טובת ההנאה מהווה הכנסה נטו בידי מקבלה, כך שעל מקבלה לדווח עליה בתוספת המס המגולם שנוכה במקור.

חובה נוספת הנגזרת מהאמור לעיל היא חובת ניכוי המס במקור – בשנת 1977 עשה שר הוצר דאז שימוש בסמכותו והתקין את צו מס הכנסה (קביעת תשלומים בעד שירותים או נכסים כהכנסה), התשל"ז-1977 (להלן: " הצו") ותקנות מס הכנסה (ניכוי מתשלומים בעד שירותים או נכסים), התשל"ז-1977 (להלן: " התקנות"). בהתאם לתקנה 2 לתקנות, אדם (יחיד או חברה) המשלם לאדם אחר (יחיד או חברה) תשלומים בעד שירותים או נכסים חייב לנכות מהתשלום כאמור מס במקור בהתאם לשיעורים הקבועים בתקנה דנן.

אכן, הוראת הביצוע מבהירה את הוראת תקנה 2 לתקנות, בכל הקשור למתן טובות הנאה לרופאים, בקובעה, כי חברות העוסקות ביבוא/שיווק/ממכר של ציוד רפואי, הנוהגות להעניק לרופאים המשמשים כיועציהם או כמקדמי מכירותיהן טובות הנאה, חייבות לנכות מס במקור אף משווי טובת ההנאה שניתנה לרופא בהתאם לשיעורים הקבועים בתקנה 2 לתקנות. בהתאם לתקנה 2(ג) לתקנות, לצורך ביצוע ניכוי המס במקור משלם טובת ההנאה יקבע את שוויה כפי שעלתה לו.
לסיום נציין, כי בכדי לבחון האם הצו והתקנות חלים על טובת הנאה זו או אחרת הניתנת לרופא, יש צורך להיוועץ במומחה מקצועי במיסים, אשר ייתן לכם מענה מלא לשאלה. כמו כן, אין לראות באמור לעיל כתחליף להיוועצות עם עו"ד או תחליף לחוות דעת משפטית.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]