חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בחירת צלם לאירוע- כל הטיפים הנחוצים:





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בנק אשראי

נושא המאמר: נפקות פעולות הבנק במצבים שונים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


האם בכל מצב יכול הבנק להפסיק אשראי ללקוח באופן חד צדדי ?
בתי המשפט פסקו בעניין זה (עניין ת"א 803/88 אלקטרו בסיס נ´ הבנק הבינלאומי הראשון), כי בבסיס הדינים הנוגעים להפסקת אשראי, יש לייחס משמעות נכבדה לעקרון היציבות בעולם העסקים, יציבות המאפשרת לבעל עסק להסתמך על קיומו של קו אשראי מסוכם, כל עוד לא בוצע מעשה או ארע אירוע המסכן את הבנק המבקש להבטיח את כספו. בית המשפט קבע, כי לא יתכן שבעל עסק המתקשר עם הבנק יטול על עצמו סיכון חד צדדי, שהבנק על פי קפריזה שלו, ללא כל תנאי וסיבה מוסכמים ובלא שיקרה אירוע המהווה סיכון כלשהו לבנק, יוכל להעמיד לפירעון מיידי את כל האשראי שכבר הועמד לרשות הלקוח שהרי פעולה חד צדדית כזו של הבנק עלולה לגרום להתמוטטות מוחלטת של כל עסק או חברה המנהלת את עסקיה באמצעות הבנק. גם אם מחדלי העסק הם שהביאו לקריסתו, קבע ביהמ"ש, עדיין יש לבחון אם הבנק, באמצעות הפסקת האשראי באופן חד צדדי, תרם להתמוטטות זו באשם תורם מצדו.

האם מתן אשראי נוסף ללקוח, בתנאי שיכסה את יתרת חובו מחיסכון שעומד לרשותו בבנק, הינה התניית שירות בשירות ?
שאלה זו נבחנה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים בפסק דין שניתן ביום 20.3.03 בת"א 1302/98 בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ נ´ ירושלים תור חיפה 95 בע"מ (בפירוק). סעיף 7 לחוק הבנקאות שירות ללקוח מטיל איסור על בנק לבצע התניית שירות בשירות, קרי, התניית שירות של מתן אשראי בשירות אחר של פתיחת תכנית חסכון והפקדת כספים.

בפסק הדין הנ"ל מציג ביהמ"ש את שלושת יסודות העילה של התניית שירות בשירות לפי סעיף 7(א) לחוק הבנקאות שרות ללקוח: (1) התאגיד הבנקאי התנה מתן שירות בקניית שרות אחר; (2) לא קיים קשר עסקי סביר בין השירות המבוקש לבין קיום התנאי; (3) ללקוח נגרם נזק בעטיה של ההתניה האסורה. נטל הראיה לקיומן של שלושת היסודות הנ"ל, מוטל על הלקוח של הבנק, הטוען להתניה אסורה. על פי פסיקת בתי המשפט, אין הלקוח חייב להראות כי הבנק הפעיל עליו לחץ במובן של אילוץ או כפייה, אלא די ביצירת אווירה או "העברת מסר", אפילו יהא זה מסר מנומס, כי על הלקוח לבצע, או כדאי לו שיבצע פעולה מסוימת ובתמורתה יזכה לקבלת הפעולה הרצויה לו.

המקרה הטיפוסי של התניית שירות בשירות הוא מצב שבו הלקוח מבקש מהבנק הלוואה או אשראי והבנק נענה לפנייתו, אולם מתנה את האשראי בנטילת אשראי נוסף, שישמש לפתיחת תכנית חסכון, שאין ללקוח צורך בה או שפתיחתה אינה כדאית ללקוח מבחינה כלכלית. ואולם, כאשר הסכימו הצדדים על מתן אשראי חדש, בתנאי שיתרת חובו של הלקוח תכוסה ע"י הביטחונות שכבר קיימים בבנק, אין לראות בכך התניית שירות בשירות. משמעות הדברים, כי מתן השירות ע"י הבנק היה ניתן בלאו הכי, בין כהלוואה לכיסוי חובו של הלקוח בבנק, ובין כהלוואה לצורך תכנית חסכון אצלו.





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]