חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איזה בן זוג אתה ? האם אתה בן זוג טוב ? כיצד תראיין את הדייט שלך ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסק פשיטת רגל

נושא המאמר: בעל עסק בחן מצב עסקיך ייתכן והדרך הנכונה היא פשיטת רגל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

בעתות בהן חלה הרעה משמעותית במצב הכלכלי במשק, המביאה לירידה משמעותית בפדיון העסקי, מוצאים עצמם בעלי עסקים כשהם מתקשים לפרוע את החובות השוטפים, שנטלו לצורך הניהול השוטף של העסק ומשכך נכנסים לחובות גדולים. מכאן, קצרה הדרך לפניות של המלווים השונים, בין בנקים ובין ספקים, אל בעל העסק בדרישות בלתי פוסקות לפרוע את החובות.

דא עקא! כיום מצויים רוב בעלי העסקים במלכוד שכן על אף היותם בעלים של חברה בעלת אישיות משפטית נפרדת, המבטיחה כי חובות החברה לא ישויכו אליו אלא במקרים חריגים, ניתן יהיה לרדוף אותם באופן אישי וזאת בשל ערבויות אישיות הנהוגות במגזר העסקי בשל המצב הכלכלי במשק.

היה ובעל העסק איננו מצליח להתמודד עם פירעון החובות שלהם ערב, יפעלו הנושים לאכיפת התחייבויות העסק ובעליו באמצעות הגשת תביעות ו/או נקיטת הליכי הוצאה לפועל למימוש שטרות ובטחונות שמסר בעל העסק לידיהם.

במצב המתואר, ימצא את עצמו בעל העסק, מתמודד עם מספר רב של הליכים ב"חזיתות" שונות שנפתחו על ידי הנושים, כאשר כל שהוא ביקש היה להתפרנס בכבוד באופן עצמאי. חסרונו של המצב המתואר, מתבטא בעלויות גבוהות בהן נאלץ החייב לשאת לשם התגוננות בפני ההליכים הנפרדים הננקטים על ידי הנושים, וכן בהתעסקות בלתי פוסקת בהגנה על נכסיו מבלי שיוותר לו זמן לנסות ולשקם את מצבו הכלכלי, על מנת לפרוע את החובות אליהם נקלע.

היתרון המובנה שבהליך פשיטת הרגל הוא שהלה נועד לסייע לחייב להתמודד עם ריבוי הנושים והחובות, באופן מרוכז. לפיכך, כל המוצא עצמו מתמודד עם מבול תביעות של נושים ועם מספר רב של הליכי הוצאה לפועל הננקטים בו זמנית, יודע כי אין להקל ראש ביתרון של ריכוז הליכי הגבייה במקום אחד, אשר ינוהל על פי כללים ברורים הקבועים בפקודת פשיטת הרגל.

ראשיתו של ההליך הוא בבקשה המוגשת לבית המשפט, מטעם החייב או מטעם נושה שלו, לתת צו לכינוס נכסי החייב. מטרת צו הכינוס היא להגן על נכסי החייב מפני הנושים השונים הפועלים בהליכים עצמאיים בהוצאה לפועל וכן למנוע מהחייב הברחת נכסים והעלמתם. עם מתן צו הכינוס מעוכבים כל ההליכים הננקטים כנגד החייב וניתן צו לתשלום סכום חודשי לקופת הכינוס, אשר בסופו של יום, הסכום הכולל שיצטבר בה יחולק לנושי החייב. ההליך, מתחילתו ועד סופו, מנוהל ומטופל על ידי כונס הנכסים הרשמי אשר לרוב הוא גם את הנאמן על נכסי החייב, וכל זאת בפיקוח של בית משפט מחוזי.

מטרת ההליך פשיטת הרגל היא להביא לכך שכל נכסי החייב יכונסו, ימומשו ותמורתם תחולק לנושיו. בכל שלב בהליך יכול החייב להגיע להסדר עם נושיו, שיאושר על ידי בית המשפט, כאשר גולת הכותרת והיתרון הטמון בהליך עצמו, הוא שהחייב יוכל לבקש לסיים את הליך פשיטת הרגל ולתת לו הפטר – צו הפוטר את החייב מכל חובות העבר.

אולם, בצד היתרון המרכזי הטמון בהליך של פשיטת רגל וצו ההפטר שבצדו ישנם גם חסרונות. ראשית, מייד עם מתן צו כינוס נכסים רשאי בית המשפט לתת צו עיכוב יציאה מן הארץ. שנית, משהוכרז חייב כפושט רגל קמות לו הגבלות כגון- הגבלה בפתיחת חשבון בנק ומשיכת שיקים, איסור על החזקת כרטיס אשראי אלא באישור הנאמן, איסור לייסד תאגיד או להיות בעל עניין בתאגיד אלא באישור בית המשפט או הנאמן.

חשוב לציין כי משניתן צו ההפטר מתבטלות כל ההגבלות כולן וזאת בנוסף ל"בונוס", המתבטא בפטירת החייב מכל חוב בר תביעה בפשיטת רגל, כאשר צו ההפטר מהווה ראייה חלוטה לפשיטת רגל ולכשרות ההליכים של פשיטת הרגל.

מהניסיון הרב אשר הצטבר במשרדנו בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל, נלמד, כי ישנה חשיבות רבה לאופן עריכת בקשת פשיטת הרגל ולהכנת תצהיר החייב, הנלווה לבקשה, אשר מפרט את נסיבות הסתבכותו הכלכלית של החייב.

נושים המבקשים לתבוע את חובם מהחייב שניתן נגדו צו כינוס נכסים, חייבים לפעול בתוך ששה חודשים מיום מתן צו הכינוס, באמצעות הגשת תביעת חוב לכונס הנכסים הרשמי, על מנת שהלה יבדוק את תביעתם ויחליט אם לאשרה או לדחותה.

חשוב לציין, כי על חייב המבקש להיות מוכרז כפושט רגל, לשכנע את בית המשפט כי הסתבכותו הכלכלית נבעה מפעילות כלכלית בתום לב וכי התנהלותו כלפי נושיו בעת יצירת החובות היתה תמת לב וכי אין מדובר במעשים בלתי חוקיים שהביאו להתמוטטותו הכלכלית.

חשיבות הייצוג, לאורך ההליך עצמו, טמונה בעיקר בהדרכה נכונה של החייב, פושט הרגל הפוטנציאלי, בכל הקשור בהתנהלות אל מול כונס הנכסים הרשמי ובית המשפט, על מנת שחלילה לא יבוטל ההליך עקב אי שיתוף פעולה מצד החייב ביחס לדרישות של כונס הנכסים הרשמי.

משרדנו מייחס חשיבות עליונה לשיתוף פעולה נכון עם כונס הנכסים הרשמי, שכן לאורך התהליך נדרש פושט הרגל הפוטנציאלי להמציא מסמכים ואסמכתאות, על מנת שבפני כונס הנכסים תהיה תמונה עדכנית מלאה ונכונה באשר לסיבות שהביאו להתדרדרותו הכלכלית של החייב ומצבו הכלכלי בהווה.





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]