חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סכנות הקרינה העל סגולית ופתרונות מומלצים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מניות נושאי משרה מסמכים מאמרים

נושא המאמר: זכותם של נושאי משרה לעיון במסמכי החברה - עד מתי?! , מסמכים, חברה, מניות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] לאחרונה, התעוררה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בת.א. 2241/99 משה מנחמי ואח´ נ´ ישראייר תעופה ותיירות בע"מ ואח´ מחלוקת בנוגע לשאלת זכות העיון של נושאי משרה בחברה, במסמכיה. באותו עניין, התובעים היו מיסדיה של חברת תעופה קטנה (להלן: "החברה"), אשר לימים הורחבה פעילותה על ידי השקעתם של משקיעים בעסקיה (להלן: "המשקיעים"). החברה הקצתה מניות למשקיעים הנ"ל ואלו הזרימו לחברה כספי הלוואה. טענתם של התובעים היתה, כי הנתבעים (המשקיעים) ניסו במשך השנים להשתלט על החברה, וזאת על ידי הצגת מצגי שווא בנוגע למצבה הכלכלי המתדרדר, כביכול, של החברה, תוך שכנוע התובעים כי ימכרו להם את מניותיהם, עד למצב שבו חלקם של התובעים - המיסדים - בחברה, הפך למיעוט, ובסופו שלדבר עד למצב שבו מכרו התובעים לנתבעים את כלל מניותיהם בחברה. כעבור זמן, כאשר לטענת התובעים, התבררה להם מזימתם של הנתבעים, אשר נצלו מעמדם לביצוע עסקים עם החברה בתנאים שפגעו בה, בקשו התובעים לעיין במסמכים שונים של החברה, לרבות במאזניה ובדו"חות הכספיים שלה, בכדי שיהיה באפשרותם לבדוק ולבסס את חשדותיהם כלפי הנתבעים. יש לציין, כי בקשתם זו של התובעים נגעה אך ורק לתקופה בה היו להם אחזקות כלשהן בחברה. הנתבעים סירבו לבקשתם של התובעים לאפשר להם לעיין במסמכי החברה ובעניין זה הוגשה התביעה. בית המשפט עמד על הוראות סעיף 265(א) לחוק החברות, התשנ"ט-1999, שעניינו בזכות לקבלת מידע ואשר קובע כי " לכל דירקטור הזכות לבדוק את מסמכי החברה ואת רישומיה ולקבל העתקים מהם, ולבדוק את נכסי החברה, ככל שהדבר דרוש למילוי חובותיו כדירקטור" (ההדגשות לא במקור). השאלה שעמדה במחלוקת היתה, למעשה, ה אם זכות העיון שהיתה מוקנית לתובעים כמנהלים וכבעלי מניות בחברה, נותרת בעינה לצמיתות, או שמא פוקעת היא, ביום הפסקת כהונתם כמנהלי החברה! בית המשפט, מפי כב´ השופט ישעיה, קבע כי לא ניתן לפרש את הסעיף אלא באופן המפקיע את זכות התובעים לעיון במסמכי החברה מיום שמכרו את אחזקותיהם בה. לשיטתו, מתן היתר לנושאי המשרה בחברה לעיון במסמכיה גם לאחר סיום כהונתם כנושאי משרה בה, נוגדת את תכלית החוק ומרגע שחדלו מלהיות נושאי משרה בחברה, לא ניתן עוד לומר כי העיון במסמכים "דרוש להם לשם מילוי חובותיהם" כלשון הסעיף. משכך, נדחתה בקשתם של התובעים. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר: www.taxlawyers.co.il [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]