חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יסודות בעיצוב גרפי - סטודיו לעיצוב גרפי - גרפיקאי - עיצוב גרפי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה מאמרין מס הכנסה מס הכנסה

נושא המאמר: חובות מס הכנסה - לא תמיד בדין קדימה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

לאחרונה, מתח בית המשפט המחוזי בתל-אביב מפי כבוד השופטת ורדה אלשייך, ביקורת לא מעטה על התנהלות רשויות המס אל מול כונסת הנכסים, שמונתה לחברת " דפתר" (להלן: "החברה"/"דפתר"), לאחר שזו נקלעה לפירוק ולכינוס נכסים (ראה: תיק פש"ר 1439/02, בש"א 2146/04 עו"ד אלונה בומגרטן נ´ אגף מס הכנסה ואח´).

באותו עניין, כונסת הנכסים שמונתה לחברה, פנתה לרשויות המס בבקשה כי יאשרו את קיזוז ההפסדים של החברה כנגד שבח מקרקעין שנבע כתוצאה ממכירתו של נכס מקרקעין מסויים (פעולה שמשמעותה הברורה הנה הפחתה או אף קיזוז מלא של המס החל בגין מכירת הנכס) פקיד השומה, בתגובה, הציע לכונסת הסכם פשרה, בו התנה את אישורו לקיזוז המבוקש, בכך שהכונסת תעביר לרשויות המס את יתרת חובות הניכויים של החברה.

הכונסת בקשה את אישורו של בית המשפט לחתימתה על ההסכם בטענה, כי אי אישורו של הסכם הפשרה, יביא לחילוט מלא של הערבות שניתנה לכיסוי חובות מס שבח בגין מכירת הנכס. כונס הנכסים הרשמי, בתפקידו כמפרק החברה, טען כי לא מצא כל נימוק המצדיק פשרה זו, ומשכך, התנגד לאישורה על ידי בית המשפט.

השופטת אלשייך, לאחר שעיינה בטענות הצדדים, נתנה אמון מלא בדברי הכונסת, לאחר שהגיעה למסקנה, שכל רצונה היה אכן להעביר לידי רשויות המס את הכספים אשר הן דרשו. לעומת זאת, העבירה השופטת ביקורת רבה על התנהלותן של רשויות המס בנדון.

לשיטתה של השופטת, רשויות המס, ברצותן להבטיח את תשלום חוב הניכויים, התנו את מתן האישור על דבר ההפסדים, לעניין קיזוז שבח מקרקעין, בתשלום החוב האמור, הגם שכל נימוק או קשר משפטי בין השניים לא הוכח! לאור חומרת התנהגות זו, ראתה השופטת צורך בהדגשת החובות המוטלות על רשויות המס כמי אשר לדבריה "...בכובען כרשויות ציבוריות, חבות בחבות גבוהה יחסית של תום-לב, הגינות וזהירות הן כלפי בעלי- תפקיד מטעם בית המשפט, והן כלפי כל נושה העשוי להיפגע בשל פעולתן" (ההדגשות לא במקור-י.ט.).

בנוסף, ציינה השופטת, כי כאשר מדובר ברשויות המס, אין עסקינן בנושה רגיל, כי אם בנושה אשר הוענק לו מעמד מיוחד של נושה בדין קדימה. אל מול רשויות המס במעמדן העדיף הנ"ל, כך ציינה השופטת, ניצבים נושים נוספים שאף להם חייב הנישום כספים ואולם הם אינם נהנים ממעמד מיוחד המאפשר הם או מסייע בידם לגבות את המגיע להם.

לאור העובדה שמעמדן של רשויות המס ממילא כבר מובטח, התנהלותן בעניין זה - כך ציינה השופטת - היתה חמורה עוד יותר: "עניין בל-יסבל הוא, כי רשויות המס ינסו "למתוח את הקו" עוד יותר, ולהשיג לעצמן עדיפות שלא ניתנה להן בדין; במיוחד כאשר הן עצמן לא יכולות להצביע על מקור שבדין לדרישתן..." נקבע כי ברצונן של רשויות המס לאשר או לדחות בקשה של כונס לקיזוז הפסדים של חברה שהגיעה חדלות פירעון אל מול מס השבח, עליהן לדון לעומקה של הבקשה ולגופה בלבד, ללא כל קשר לחובות אחרים שאותם החברה חבה להן.

באם החברה זכאית לקיזוז, עליהן לאשרו, ובאם אינה זכאית לכך, עליהן לדחות בקשתה, שכן לדברי השופטת, מעשה דוגמת זה שעשו רשויות המס "...אין הוא אלא בגדר העדפת נושים מוצהרת זו של מס-הכנסה, אשר עשויה לבוא לא רק על חשבון הנושה המובטח, אלא גם על חשבון הנושים בדין קדימה הקודמים לרשויות המס על-פי דין", אשר בעיקרם הנה עובדיה של החברה הנמצאת בפירוק.

לסיכום, פסקה השופטת, כי הנושה המובטח רשאי להגיע לפשרה עם כונס החברה על זכויותיו שלו בלבד, בכפוף לתנאים מסויימים והדבר לא יבוא על חשבון הנושים הבלתי- מובטחים (אם יישארו בקופת החברה כספים לאחר ששולמו כל החובות המובטחים, כמובן).

לאור האמור, " ונוכח נסיונו של אגף מס הכנסה להעדיף שלא כדין על חשבון יתרת הנושים..." (ההדגשות לא במקור) בקשתה של הכונסת התקבלה. ולשם הוכחה ניצחת סופית ואחרונה לביקורת ולחומרה הרבה בה רואה השופטת מעשים ממין זה, הטילה השופטת את הוצאות הכונס הרשמי כמפרק החברה, לרבות שכ"ט עו"ד, על אגף מס הכנסה!





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]