חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המצב האבסורדי כיום הוא שמכשירי טלוויזיה להבדיל ממסכי מחשב רגילים, מסכי HD - High Definition- יכולים להגיע לביצועים טובים יותר מכל קודמיהן, ובנוסף יש להם תצוגה פנוראמית 16:9 המאפשרת זווית ראיה רחבה יותר ותפיסה טובה יותר של הפרטים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חקירות גנבות מעסק טיפים למניעת גנבות משרד חקירות

נושא המאמר: "מתחת לאף" כל דרכים למניעת גניבות מתוך העסק
מאת: ליאור מנכ"ל -"אימות חקירות - אליהו תמיר "    שמור מאמר למועדפים

אם אתה בעל עסק, סביר להניח שנאלצת להתמודד עם עובדים "שמשאילים" ציוד משרדי, מוסרים מידע מסווג ואפילו עוסקים בריגול תעשייתי. להלן מספר דרכים יעילות להקטנת הנזק ובראשם מסר אחד ברור: התעלמות מהתופעה היא סכנה קיומית לעסק !

גניבת מידע מהעסק מסבה נזק חמור הרבה יותר. תופעת הגניבות מהעסק, על ידי העובדים עצמם, היא סכנה קיומית לכל ארגון, עסק או משרד. 30% מהעסקים הקטנים בארה"ב נסגרים מדי שנה בגלל גניבת ציוד ומידע מסווג מתוך הארגון. בישראל עדיין אין נתונים על מימדי התופעה. ברמת העיקרון, הטיפול בגניבה לתועלת אישית ולריגול תעשייתי דומה, אלא שכדי למנות את הדרכים היעילות למניעת כל סוג של גניבה מבית העסק, צריך להתייחס לשני גורמים עיקריים: הגורם האנושי והגורם הטכני. התייחסות נכונה לשניהם תצמצם משמעותית את כמות הגניבות מהעסק.

"הגורם האנושי – משכורת נמוכה עולה לנו ביוקר"
"הפתרון הקל ביותר למניעת גניבות הוא הרתעה מקדימה".. "הרעיון הוא לטפל בגורם האנושי ולנסות למנוע את הגניבה הבאה מבעוד מועד. מראש העובד צריך לדעת שיש עליו מעקב - לא עליו אישית, אלא מעקב מתמיד על כולם. איך עושים זאת? להלן מספר צעדים מומלצים:

1. בדיקות פוליגרף. עניין רגיש מאוד עבור מעסיקים רבים מאחר והעובדים רואים את בדיקת הפוליגרף כאקט של הבעת חוסר אמון כלפיהם. הדבר נכון אם לא נהוגה מדיניות קבועה של בדיקות פוליגרף. אך אם הארגון יכריז עוד בראיון הקבלה כי הוא נוקט במדיניות של בדיקות פוליגרף תקופתיות ורנדומאליות, אף עובד לא ירגיש מושפל אם יוזמן לבדיקה.
2. בדיקת רקע. מומלץ להשקיע משאבים לבדיקת הרקע של העובדים. מקובל לבקש קורות חיים ולראיין מעסיקים קודמים ומעבר לכך ניתן לבקש בדיקת משטרה לרישום פלילי, או לשלוח את כתב יד של העובד לבדיקה גרפולוגית. גם בדיקה שגרתית כמו חיפוש שם העובד בגוגל יכולה להוליד מידע חשוב שאותו אדם אולי ניסה להסתיר.
3. הכירות אישית עם העובד – רצוי לערוך היכרות אישית עם העובד. חשוב שגם מנהל העסק יקיים ראיונות עבודה עם אותו אדם, מעבר למנהל משאבי אנוש.
4.שכר ותנאי עבודה – שביעות רצון גבוהה במקום העבודה ידועה כגורם מספר אחד בהעלאת תחושת השייכות והנאמנות שהעובד מפגין כלפי הארגון. לעיתים אנו טועים לחשוב שאנחנו חוסכים כמה שקלים עם משכורת נמוכה לעובדים, אבל העובדה היא שמשכורת נמוכה עולה לנו ביוקר. עובד ממומר יכול להסב נזק רב לארגון – מגניבת ציוד ועד מסירת מידע למתחרה.

"הגורם הטכני-לא מוציאים מידע מהמשרד"

גם אם נציע תנאים אופטימאליים לעובדים תמיד חשוב להיעזר גם באמצעים טכניים, כגון: מערכות מיגון למחשבים ומצלמות מעקב, כי ייתכן ונאלץ להתמודד עם מישהו שמראש הגיע לארגון לצרכי ריגול תעשייתי. לפניכם רשימה של מספר אמצעים טכניים שמומלץ לעשות בהם שימוש בין כותלי העסק:

1.התקנת מצלמות מעקב. ישנה רגישות רבה בכל הנוגע להתקנת מצלמות ריגול גלויות וסמויות. שימו לב: לא בכל מקום אפשר לשים מצלמות. ברוב המקרים ניאלץ להעיד על המצלמה, אלא אם עולה חשד סביר שמישהו גונב ממך, וגם אז אפשר להתקין מצלמה סמויה לטווח זמן קצר בלבד. בנושא הזה מומלץ דווקא לא להיוועץ עם חוקרים פרטיים אלא עם עורך דין, מאחר וקיימים אספקטים משפטיים מחמירים בנושא.
2.התקנים על גבי מחשב, ניתן לרכוש התקנים למחשב שיכולים לתת בכל זמן נתון עד 2000 פעולות אחרונות שביצע המחשב. כלי זה יכול לשמש כלי בקרה יעיל ומרתיע לכל עובד.
3.מיגון מחשבים בפני גניבה – רצוי להניח את המחשבים בתוך מנשאים מקובעים ונעולים, וגם לנעול ארונות המכילים בקרי מחשב.
4.מיגון מחשבים בפני וירוסים – חשוב לא לזלזל ולא לחסוך בתוכנות הגנה מפני וירוסים ומאתרי תולעת. מחשבים לא מוגנים חשופים לנזקים רבים ואף לזליגה של מידע באופן שכמעט ואיננו מורגש כלל מתוך העסק. חשוב גם לשים לב שהעובדים לא התקינו תוכנות שיתוף קבצים מזיקות .
5.חשיפה הדרגתית לחומר מסווג – רצוי להנהיג שיטות עבודה בהם מי שאינו מוסמך להיחשף למידע מסווג, לא יעבוד בסביבת מחשבים. החשיפה למידע צריכה להיעשות בהדרגה, בהתאם להרשאות שנקבעות מראש. במצב כזה גם אם העובד יחליט להוציא מידע מסווג החוצה, תהיה לו תמונה חלקית על מה שקורה בארגון.
6.איסור על הוצאת חומר מהמשרד – כדאי להנהיג חוקים האוסרים הוצאת חומר כלשהו מהמשרד. לצורך העניין, רצוי גם לאסור על עבודה מהבית כיוון שזה פתח לצרות גדולות. ניתן לסמן ציוד טכני במדבקות שמצפצפות תחת גלאי מתכות.
7.רשת פנימית בלבד – למרות חשיבותה של רשת האינטרנט לעסקים, יש מקומות בהם אין צורך בגלישה ברשת העולמית, וניתן להסתפק ברשת פנימית בתוך הארגון. בית העסק יכול להקצות מספר מצומצם של מחשבים פתוחים לרשת העולמית, לפי הגדרות התפקיד והרשאות, ולחסום את מי שאינו מורשה לכך.

מעל הכול, מניעה של גניבות ממקום העבודה תלויה רבות במנהל, בנהלים, בנורמות הארגוניות ובהיכרות אישית עם העובדים. ועד שיגיע היום בו נחיה בסביבה סטרילית ונטולת גניבות – רצוי מאוד גם לא לשכוח לנעול את המשרד בסוף היום..

הכותב הינו מנכ"ל חברת "אימות חקירות- אליהו תמיר"

www.imut-eli.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ליאור מנכ"ל -"אימות חקירות - אליהו תמיר " שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]