חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אריק דיזיין – הופכים את החלומות שלכם למציאות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חרדה פסיכולוג פסיכיאטר דיכאון

נושא המאמר: מהי חרדה - כיצד מאבחנים - כיצד מטפלים
מאת: מכון דור   שמור מאמר למועדפים


מהי חרדה ?

מהי חרדה ? מדוע אנו עוברים התקפי חרדה ? מה אפשר לעשות במצבים אלה ? האם חרדה היא התמוטטות עצבים ? האם פירושה שאנו חולים ? חרדה היא מעין איתות של המוח שלנו, לנוכח סכנה או איום קרב. כפי שתחושת כאב מודיעה לנו על קיומו של פצע, כך חרדה מבשרת לנו שיש איזשהו עניין המחייב התגייסות או התמקדות כדי לטפל בו.


כיצד מגיב הגוף ?

בדרך כלל, כאשר מופיע איתות כזה, הגוף מתארגן בצורה שונה ונוצרת בו עוררות אחרת. גם מי שהרגיש עייף זמן קצר לפני כן, יחוש לפתע נמרץ ודרוך. אנו חווים חרדה נורמאלית, במינונים קטנים, בהרבה מאד מצבי חיים, מבלי שאנו מייחסים לכך חשיבות מרובה. למשל, אנו יכולים לנמנם על ההגה ולהתעורר בבהלה, כשאנו עומדים לפני תאונה. כמעט כל אחד מכיר את דפיקות הלב שיש לאחר אירוע טראומטי שכזה. זוהי העוררות הגופנית שיוצרת החרדה לנוכח מצב החירום. כל שינוי בחיים מעורר מתח או חרדה במינון כלשהו. אנו חשים דריכות בכיתה א', בגיל ההתבגרות, לפני הגיוס לצבא, לפני החתונה, לפני בחינה חשובה ועוד. כיון שכל שינוי כזה טומן בחובו אפשרות להתפתחות והצלחה כמו גם סיכוי לכישלון – הוא גורם לעוררות ומתיחות, שאם הן מוגזמות הן מעכבות ומשתקות.


המערכת הנפשית

המערכת הנפשית תופסת טרמפ על האיתות הגופני, בצורות ובעוצמות שונות של חרדה. קיומה של חרדה אינו מהווה סימן להפרעה נפשית ספציפית, כזו הדורשת בדיקה של פסיכולוג או אולי אפילו טיפול של פסיכיאטר, כמו שעלייה בחום הגוף מלווה כמעט כל מחלה גופנית. לעומת זאת ישנם מצבים בהם חרדה יכולה להיות סימפטום מרכזי הדורש התערבות טיפולית של פסיכולוג או פסיכיאטר כמו למשל בהתקפי פאניקה חוזרים, בהפרעה כפייתית, והיא יכולה גם ללוות משבר פסיכוטי.




הסימפטומים של חרדה

הסימפטומים הנפוצים של חרדה, שלא כולם מופיעים אצל כל אחד, הם: מתח בשרירים, עלייה בלחץ הדם, דופק מוגבר, הזעה, שלשול, צורך מוגבר במתן שתן, תחושת מועקה בחזה, קוצר נשימה, גלי חום או קור, סחרחורות, צמרמורות, רעד, קשיי ריכוז, תחושת מחנק או מתיחות כללית, כאבים בעורף, בגב או ברגליים, זרמים בידיים או ברגליים, כאבי ראש, קשיי שינה ובעיקר תחושת בלבול ופחד וחשש מפני אובדן השפיות. חרדה, בעיקר כשהיא מופיעה בעוצמה רבה, היא חוויה מפחידה ומאד לא נעימה והחשש מפני חזרתה רב מאד.


סוגים של חרדה

קיימים סוגים שונים של חרדה, הקשורים ברמת ההתפתחות, הביטחון והחוזק העצמי. הרמה הראשונית ביותר היא חרדה הקשורה בפחד מפני הרס או התפרקות העצמי. סוג אחר של חרדה מופנה לעיתים קרובות כלפי אובייקט רגשי, ומכונה חרדת אובדן האובייקט – מה שמכונה חרדת נטישה או חרדת עזיבה. זוהי תופעה טבעית ונורמטיבית שחש האדם כאשר הוא נותר לבד. חרדה מסוג נוסף היא חרדה המתעוררת עקב ביקורת עצמית בעקבות מעשה שעשינו, החורג מן המקובל, טעות או כישלון. יש אנשים המבקרים את עצמם ללא הרף. במצבים קשים, סוג זה של חרדה הופך למחשבות כפייתיות החוזרות על עצמן בתדירות גבוהה מאד. חרדה כזו משבשת את התפקוד ומחייבת טיפול. חרדה נפוצה נוספת היא חרדת בחינות. זוהי חרדה התוקפת אנשים, לעיתים אינטליגנטיים ביותר, וכתוצאה מכך הם נכשלים שוב ושוב באותם מבחנים.


כיצד מטפלים בחרדה

בדרך כלל, אין הרבה מה לעשות בטווח קצר ומיידי ביחס להתקפי חרדה. אפשר בעת התקף להשתמש בתרופות הרגעה. תרופות מסוימות יעילות מאד באופן מיידי אך שימוש ממושך בהן עלול לגרום להתמכרות. סוג אחר של תרופות יעיל לטווח ארוך אך השפעתן המיידית מזערית. בדרך כלל מקובל לשלב זמנית בין שני סוגי התרופות. בכל מקרה אין לפעול ללא התייעצות הולמת עם פסיכיאטר. בנוסף לטיפול התרופתי מומלץ לעבור טיפול פסיכולוגי. רצוי להתייעץ עם פסיכולוג המתמחה בטיפול התנהגותי או בטיפול פסיכודינמי. טיפול כזה יכול להיות יעיל מאד.



www.1dor.co.il/depress_treatment.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מכון דור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]