חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
משרדים בבני ברק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תינוק זחילת גחון זחילה על שש התפתחות

נושא המאמר: זחילה נעימה
מאת: שי זילברבוש   שמור מאמר למועדפים

תינוקות פשוט עושים את זה - חלק על הגחון, חלק על שש, חלק גם וגם - פשוט זוחלים. לא נראה כמו סיפור גדול - אבל בשבילם זהו עולם ומלואו. אם תשכבו רגע על הרצפה - על הבטן או על הגב, במשך כמה שעות, תוכלו להבין את גודל השינוי עבור התינוק שמגלה פתאום עולם חדש - אליו הוא יכול להגיע בכוחות עצמו.

מלבד העצמאות החדשה והיכולת המשודרגת לספק את סקרנותו הטבעית של התינוק - לזחילה יש גם חשיבות מאוד גדולה להתפתחות שלו. בזמן שהוא מזדחל בהתלהבות - הוא אפילו לא יודע כמה הפעולות הללו חשובות להתפתחות שלו.

היכולת לזחול היא פועל יוצא של תפקוד המוח. המוח הוא זה שלומד לזחול ואם הוא לא יודע לעשות זאת יש קושי גם ביכולות אחרות, כגון: תיאום יד ורגל, רוטציה ותיאום בין כפיפה לזקיפה.

הזחילה היא תהליך מאוד מורכב בהתפתחות ויש הבדל בין זחילת גחון לזחילה על שש. זחילת גחון דורשת הרבה מיומנות קשה לביצוע, אולם תורמת להתפתחות העתידית באופן הרבה יותר משמעותי מזחילה על שש.

רק בזחילת גחון אפשר לראות את כל האסימטריה והבעיה בקואורדינציה ולכן חשיבותה. כדי לזחול על הגחון צריך להפעיל נכון את חלק הגוף המרכזי. כדי לזחול על שש צריך לעבור לשש, לחזק את חגורת הכתפיים ולזקוף את הגב. לתינוק קל יותר לזחול על שש, כיוון שאפשר לזחול מבלי להשתמש בגב, אלא רק בכוח של הידיים והרגליים.

כמה תנאים לזחילה נכונה

בכדי שתינוק יזחל נכון וטוב, עליו לעבור דרך כל שלבי ההתפתחות הנכונים, החל מהחודש הראשון וללא שום דילוג. במידה וישנו דילוג על שלבי התפתחות שונים או שהתנועה לא נלמדה באיכות הנכונה מתפתחים שיבושים ובעיות. אלו הם התנאים הראשונים כדי להגיע לזחילה נכונה:

• שכיבה על הבטן ועל הצדדים. בשבועות הראשונים: הישענות על ברכיים וברכיים מתחת לאגן בשכיבה על הבטן.

• העברת משקל והעברת משקל סימטרית.

• הושטת יד וחציית קו אמצע של 2 הידיים בדרך להתהפכות.

• העברת משקל בשכיבה על הבטן והושטת יד פנויה לחפץ.

• תיאום בין הידיים והרגליים.

• על הגב ועל הבטן - הרמה מלאה של הגפיים והחזקת הגוף.

• הרמת אגן והורדת ראש ולחיצות והרמות בכל התנוחות.

ועוד תנאים - הפעם בסביבה

בדומה ללמידת שפה, הבנויה נדבך על נדבך, גם התנועתיות של התינוק מתבססת בכל פעם על השלבים הקודמים. לכן, הסיבה לכך שחלק גדול מהתינוקות זוחל בצורה משובשת, הינה עקב כך שהשלבים הראשונים לא התממשו.

כדי שהשלבים הללו יתממשו יש צורך שהסביבה תהיה מאתגרת. לדוגמא: שהתינוק לא יקבל צעצועים לידיים אלא יילמד להסתובב, שהמרחב שלו יהיה הרבה יותר מגוון ושהוא יכיר כל מיני כיוונים ולא רק קדימה.

קיימת חשיבות רבה לתנאים הסביבתיים אשר ההורים מספקים לילד בכדי לאפשר לו זחילה מיטבית (הן זחילה על הגחון והן זחילה על שש). ביניהם: לאפשר לתינוק יכולת לדחוף את הרצפה עם הרגליים – לחשוף את כפות הרגליים, להוריד גרביים ומכנסיים, בכדי שיחוש את גופו כמה שיותר וטווח התנועה שלו יגדל.

לאפשר לתינוק לשהות על משטח המתאים לזחילה כמה שיותר.

גיוון משטחי הזחילה כמה שניתן - לאפשר לתינוק לחוות חוויות חישה שונות אשר יאפשרו למוח קבלת מידע תחושתי דרך גופו, הבא במגע עם הסביבה – שטיח, רצפה, חול, דשא ועוד.

אתגרי זחילה – לאפשר מדי פעם לתינוק לעבור מעל מכשולים שונים, למשל: רגלי ההורים, כריות, שמיכות. מכשולים אלו יאפשרו לתינוק לפתח את היציבות, מערכת שיווי המשקל, חיזוק חגורת הכתפיים ושרירי הגב, שימוש בהעברות משקל, שימוש במימד הגובה, כיוון הזחילה ועוד.

זחילה נעימה

שי זילברבוש, מייסד שיטת "צעד ראשון" ומנהל מכללת "צעד ראשון".


www.first-step.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שי זילברבוש שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]