חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ויטמינים (Vitamins) \ קובי עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלימות כדורגל קבוצה אוהדים

נושא המאמר: אלימות בכדורגל - האם "זוטי דברים"?!
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


בשנים האחרונות הולכת וגוברת תופעת האלימות במגרשי הכדורגל. אין כל ספק, כי תופעה זו ראויה לגינוי, ויש בה משום תעודת עניות הן לחברה בכללותה והן לענף הכדורגל בפרט. בעקבות גילויי האלימות הללו, אף נאסר במספר מקרים על אוהדי קבוצות כדורגל מסויימות להגיע למגרש בכדי לעודד את קבוצתם. אולם, נראה כי גילויי האלימות אינם נחלתם הבלעדית של האוהדים.

לאחרונה, עסק בית המשפט המחוזי בחיפה בערעור המדינה על זיכויו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל (לשעבר) (להלן: "המשיב"), מאישום בתקיפה.

העניין החל בכתבה שפורסמה בעיתון על אודות המשיב, אשר המשיב ראה בה כתבה מבזה.

זמן מה לאחר פרסום הכתבה בעיתון, עת שהה המשיב בבית מלון, במסגרת אימון נבחרת ישראל שהתקיים בשטחו, נפגש לפתע בעיתונאי שאחראי על פרסום אותה הכתבה נשוא הדיון.

לטענתו של העיתונאי, ניסה המשיב למנוע את כניסתו למלון, תוך כך שדחף אותו, תפש בצווארו ושרט אותו.

בבית משפט השלום, זוכה המשיב מעבירת התקיפה, לפי סעיף 34 י"ז לחוק העונשין, התשל"ז-1977, לפיו, כאשר מדובר במעשה קל ערך לאור נסיבותיו, תוצאותיו, וכן האינטרס הציבורי, אזי לא יישא עושה המעשה באחריות פלילית. הגנה זו ידועה במשפט הפלילי בשם הגנת "זוטי דברים".

בבית המשפט המחוזי נהפכה החלטתו זו של בית המשפט השלום ונקבע כי המדובר בהחלטה תמוהה נוכח העובדה שיחד עם זיכויו של המשיב, קבע בית המשפט השלום, כי בתור מי שעומד בראש ההתאחדות לכדורגל בישראל, "הציפיה ממנו גבוהה, הן בהסתמך על הרוח הספורטיבית שהוא מגלה ודגל בה והן בהסתמך על התפקיד הרם שהוא ממלא, כשכיבוד החוק צריך להיות נר לרגליו ואין הוא יכול לקחת את החוק בידיו".

בית המשפט המחוזי קבע כי אכן, מאדם במעמדו של המשיב מצופה לנהוג בהתאם לחוק, וכמו-כן, כי בנסיונו של המשיב לפגיעה בחופש הביטוי העיתונאי, ישנה השלכה על האינטרס הציבורי, ולפיכך, אין עומדת לו ההגנה בגינה זוכה.

פסק הדין הביא לכדי ביטוי את עמדתו של בית המשפט בנוגע לחשיבות ההגנה על חופש הביטוי, כחלק חשוב מהאינטרס הציבורי, אשר אינו מצדיק גילויי אלימות גם במקרה של ביטויים מעליבים הנעשים בלשון בוטה. אולם נראה, כי יש בכך גם משום ניסיון לעקור משורש את בעיית האלימות, שנקשרה לאחרונה רבות לענף הכדורגל.

שכן, כיצד ניתן לטעון כנגד האוהדים הצעירים הנמצאים במגרשים כי התנהגותם ראוייה לגינוי, כאשר הם מקבלים דוגמא להתנהגות שכזו מיו"ר התאחדות הכדורגל בישראל בכבודו ובעצמו!


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]