חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בר ממתקים מפלי שוקולד - השכרת מפל שוקולד - מפל שוקולד - מפלי שוקולד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תפיסה חוק המחשבים חיפוש דין פלילי

נושא המאמר: תפיסת מחשב וחיפוש בתוכנו
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



לפני מספר שנים חוקק חוק המחשבים, התשנ"ה-1995 (להלן -"החוק"), אשר נועד להסדיר את ההתייחסות המשפטית למחשבים, הן באמצעות הוראותיו והן באמצעות תיקונים בחקיקה קיימת. עם זאת, חוק המחשבים אינו מסדיר ואינו כולל הוראות בנוגע לסוגיית התפיסה והחיפוש במחשב (למעט ההוראות שבסעיפים 10, 11 שבחוק , אשר עניינן תיקוני חקיקה שונים).

הסמכות הכללית לחיפוש במחשב ותפיסתו נובעת מן האמור בסעיפים 23-32 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש ) (נוסח חדש) תשכ"ט- 1969 (להלן - "הפקודה).

סע´ 23א לפקודה קובע כדלקמן :

" חדירה לחומר מחשב (תיקון תשנ"ה)

(א) חדירה לחומר מחשב וכן הפקת פלט תוך חדירה כאמור , יראו אותן כחיפוש וייעשו ע"י בעל תפקיד המיומן לביצוע פעולות כאמור. לעניין זה "חדירה לחומר מחשב" - כמשמעותה בסעיף 4 לחוק המחשבים, התשנ"ה 1995.

(ב) על אף הוראות פרק זה, לא ייערך חיפוש כאמור בסעיף קטן (א), אלא על פי צו שופט לפי סעיף 23, המציין במפורש את ההיתר לחדור לחומר מחשב או להפיק פלט, לפי הענין, ואת תנאי החיפוש ומטרותיו."

סעיף 32 לפקודה עניינו סמכות שוטר לתפוס חפצים ובכללם מחשב ואילו בסעיף 32 (ב) נקבעה הוראה כדלקמן :

"(ב) על אף הוראות פרק זה, לא ייתפס מחשב או דבר המגלם חומר מחשב , אם הוא נמצא בשימושו של מוסד כהגדרתו בסעיף 35 לפקודת הראיות (נוסח חדש), התשל"א 1971, אלא על פי צו של בית משפט. צו שניתן שלא במעמד המחזיק במחשב או בדבר המגלם חומר מחשב, יינתן לתקופה שאינה עולה על 48 שעות. לענין זה לא יובאו שבתות ומועדים במנין השעות. בית משפט רשאי להאריך את הצו לאחר שניתנה למחזיק הזדמנות להשמיע טענותיו."

בפס"ד שניתן לאחרונה בתיק ב"ש (חיפה), יגודייב אמלטי נ´ מדינת ישראל , פורסם תקדין מח´ 2001(3), נקבע כי הוראה זו נועדה למעשה להגן על תלותם של מוסדות כמשמעם בפקודת הראיות, במחשבים.

" המחוקק הכיר בכך שכל מוסד הפך להיות למעשה תלוי במחשב, וניתוקו של המחשב מביא בדרך כלל לחוסר יכולת פעולה של אותו מוסד. לא נוכל לתאר לעצמנו ניהול משרד ממשלתי, עיריה, בנק, או מרכול כאשר מנתקים את המחשבים. ברור לנו שאין אפשרות להפעיל עסק המבוסס על מחשבים, ללא מחשביו. הדבר פוגע לא רק במידע האגור בהם לגבי מלאי, לקוחות, זכאים וחייבים וכיוצא באלה נתונים הנשמרים במחשבים, אלא גם בתפעול השוטף. וכי איזה עסק פועל היום ללא מחשב ? אפילו חנות מכולת אינה יכולה לפעול היום ללא קופה רושמת, שהיא מחשב."

באותו פסק הדין, נדונה שאלת תפיסתן של מכונות משחק והימורים החשודות כגנובות, אשר נחשבות על פי ההגדרה כ"מחשבים", קבע בימ"ש כי אין מדובר במחשבים המשמשים ל"ניהולו של מוסד" במקום העסק בו נתפסו ומשום כך אין מניעה לתופסן אף מעבר ל- 48 השעות הקבועות בחוק.

גם בעלי תפקיד אחרים, אשר הוסמכו ע"י היועץ המשפטי לממשלה,קיבלו סמכויות המקבילות לאלו של שוטרים, לעניין חיפוש ותפיסת חפצים בכלל ומחשבים בפרט, והוראות חוק שונות מסדירות סוגייה זו .

דוגמא לכך הוא, למשל, סעיף 109 לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו - 1975 המקנה למי שהמנהל הסמיכו, סמכויות חיפוש ותפיסת טובין מידי עוסק (ובכללם מחשבים וחומר מחשב, והכל כמובן על פי צו בימ"ש). דוגמאות נוספות הן תקנה 387 ה´ לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד- 1984, שעניינה חיפוש בחומר מחשב, תקנה 41א´ לתקנות ההוצאה לפועל, התש"ם - 1979, שניינה עיקול מחשב, ועוד שורה של חיקוקים וחיקוקי משנה הנוגעים בסוגייה זו.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]