חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יעוץ פנסיוני-טיפים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבריינות החמרת ענישה מיסים פלילי

נושא המאמר: החמרה בענישה של עבריינות כלכלית- שינוי מגמה ?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


במקרה דנן, ניצב לפנינו קבלן לביצוע עבודות בנין וחקלאות, אשר בבעלותו 3 חברות (להלן: " המבקש"). כנגדו וכנגד החברות הוגשו 4 כתבי אישום, המייחסים להם עבירות מס חמורות בניגוד לחוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנסה וחוק העונשין.

עסקינן במספר רב של עברות, הנוגעות למסירת ידיעות כוזבות ודוחות כוזבים, זיוף חשבונות, ניכוי ביודעין של מס תשומות תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות וניהול פנקסים כוזבים תוך שימוש במרמה ותחבולה בכוונה להתחמק מתשלום מס.

בסיכום כולל, השמיט המבקש בשרשרת העבירות שביצע הכנסות בסך של 7,546,070 ₪, תוך ביצוע 105 עבירות מס חמורות, אשר נמשכו לאורך כ- 5 שנים.

בית משפט השלום שם הדגש על ריבוי העבירות בהן הורשע המבקש, משך ביצוען, היקפן הכספי הגדול, השיטתיות והתחכום שבביצוען. מכך הסיק בית המשפט כי עסקינן בשיטת פעולה שננקטה לאורך זמן ומתוך מטרה להתחמק מתשלום מס.

בנוקטו גישה מחמירה, גזר בית המשפט על המבקש עונש מאסר בפועל של 5 שנים (!), מאסר על תנאי וקנס כספי בסך של 250,000 ₪ או 20 חודשי מאסר תמורתו. לאור מצבו הכלכלי הקשה של המבקש, כמו גם על יסוד העובדה כי החברות אינן פעילות יותר, גזר בית משפט השלום על החברות עונש סמלי של 1 ₪.

המבקש ערער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי, וזה אחרון, אימץ את הגישה המחמירה של בית משפט השלום והדגיש את השיקולים שלעיל. עם זאת, בהתחשב בחלוף הזמן מאז ביצוע העבירות, בעברו הנקי של המבקש, בהודאתו, נסיבותיו האישיות, מצבו הכלכלי הקשה ונוכח טיעוני המבקש בדבר רף הענישה המקובל בעבירות מן הסוג הנדון, ניאות בית המשפט לבקשת המבקש והמתיק את עונשו ל- 4 שנים (!) ומספר חודשי המאסר תמורת הקנס הופחתו ל- 12 חודש.

בהליך נשוא רשימה זו, העלה המבקש בשלישית את טיעוניו להקלה בעונשו, בהדגישו את חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות ואת היות העונש שהושת עליו בערכאות הקודמות חורג ממתחם הענישה המקובל והראוי בעבירות של השתמטות ממס.

בית משפט העליון דחה בקשתו של המבקש לערער על גזר הדין שקבע בית המשפט המחוזי, בהעדר כל שאלה משפטית או ציבורית בעלת אופי כללי, החורגת מעניינם הספציפי של הצדדים. כך הוא בבקשות רשות ערעור בתחום האזרחי, וכך הוא בתחום הפלילי. כך הוא באשר להתערבות בהכרעת הדין, וכך הוא באשר להתערבות בענישה. מקרה זה לא נפל, לדעת בית המשפט, בגדר אותם מקרים חריגים בהם תינתן רשות ערעור.

למעלה מן הנדרש, ולענייננו, הוסיף בית המשפט ואמר כי בהינתן אופיין של העבירות שהמבקש ביצע וסדרי הגודל הכספיים הכרוכים בהם, אין העונש שנגזר עליו חורג ממתחם הענישה המקובל לעבירות כלכליות מן הסוג הנדון.

בית המשפט לא התעלם מהשיקולים לקולא בעניינו של המבקש, אולם נתן משקל ראוי לחומרה הרבה של העבריינות הכלכלית המשתקפת בהתנהגותו של המבקש. בית המשפט חזר והדגיש את החומרה בה יש להתייחס לעבריינות כלכלית, ועבריינות מס בכלל זה, נוכח תוצאותיה ההרסניות למשק ולכלכלה ולמרקם החברתי, ופגיעתה הקשה בערך השוויון בנשיאת נטל חובות המס הנדרש לצורך מימון צרכיה של החברה ופעילותן התקינה של הרשויות הציבוריות.

העבריינות הכלכלית, ועבריינות המס בכללה, אינה מסתכמת אך בגריעת כספים מקופת המדינה, אלא היא פוגעת בתודעת האחריות המשותפת של אזרחי המדינה לנשיאה שוויונית בעול הכספי הנדרש לסיפוק צרכי החברה, ובתשתית האמון הנדרשת בין הציבור לבין השלטון האחראי לאכיפה שוויונית של גביית המס; פגיעה הנעשית לרוב באמצעי מרמה מתוחכמים וקשים לאיתור. כידוע, על מדיניות הענישה לשקף את הסכנה הגדולה הטמונה בעבריינות הכלכלית לפרט ולציבור כאחד, ואת יסוד ההרתעה הנדרש ביחס לביצועה.

לפיכך נקבע כי העונש שנגזר על המבקש, שיקף באורח ראוי את מגמת הענישה הנוהגת בסוג עבירות זה (ראה רע"פ 512/04, מוחמד בן נבהאן אבו עבייד נ' מדינת ישראל (טרם פורסם)).


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]