חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיווק בפייסבוק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מאסר פלילים אי תשלום קנס

נושא המאמר: מאסר בגין אי תשלום קנס נמנע ברגע האחרון
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

בנסיבות המקרה אליו תתייחס רשימה זו הואשמו הנאשמים, בעליה ומנהליה של חברה קבלנית ידועה שקרסה, בעבירות מע"מ במסגרת ת.פ. 2746/99, 5811/02, 5348/02 וביום 14.5.03 בית המשפט השלום בחיפה (כב' השופט סוקול) גזר את דינם.

על הנאשמים נגזר עונש של 6 חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו בעבודות שירות וכן 12 חודשי מאסר על תנאי אשר יופעל באם יעברו במשך שנתיים מיום סיום ריצוי עונשם, עבירה מסוג העבירות בהן הורשעו. בנוסף הוטל על כל אחד מן הנאשמים קנס כספי בסך 120,000 ₪ או 4 חודשי מאסר תמורתם. נקבע כי את הקנס עליהם לשלם ב- 15 תשלומים חודשיים שווים החל מ- 30 יום לאחר סיום עונש המאסר, דהיינו: על כל אחד מן הנאשמים הוטל לשלם סך של 8,000 ₪ (!) מדי חודש, החל מיום 1.10.04.

ידם של הנאשמים, אשר יוצגו ע"י משרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי לא היתה משגת לשאת בתשלום הקנס הכספי שהוטל עליהם בגזר הדין, ומשכך חרב המאסר לתשלום הקנס היתה מונפת מעל לראשם. ביום 19.8.04 הוגשה מטעם ב"כ הנאשמים, בקשה דחופה לבית המשפט השלום בחיפה לפריסת תשלומים (להלן: "הבקשה"). נטען כי לאור מצבם הסוביקטיבי המיוחד והקשה של הנאשמים (להלן אף: "המבקשים") יש להקל עימם ולאפשר להם לשלם את הקנס שנגזר עליהם בפריסת תשלומים של 42 חודשים.

ביום 30.8.04 יצאה תחת ידיו של בית משפט השלום בחיפה החלטה מפתיעה (כב' השופט א' אליקים) כי דין הבקשה לדחייה, מן הטעם, שאין הערכאה הדיונית מוסמכת לשנות את גזר דינה. בית המשפט הורה למבקשים להגיש בקשתם במסגרת הליכי ערעור על גזר הדין. בהתאם לכך, פנו ב"כ המבקשים, ביום 22.9.04 בבקשה דומה, אשר הוגשה לערכאת הערעור, לאחר שזו נדחתה, כאמור ע"י הערכאה הדיונית הראשונה.

ביום 28.9.04 ניתנה החלטת בית המשפט שלערעור (כב' ההרכב י. גריל, א. רזי, א. שיף) המצדדת בהליך שננקט בידי ב"כ המבקשים והקובעת כי החלטת בית משפט השלום מיום 30.8.04 מוטעית מיסודה, וכי לבית משפט זה, היתה גם היתה, הסמכות לדון בבקשה אשר הגישו בפתחו הנאשמים, וכי לא היה מקום לסגור בפניהם את השער.

מפאת חשיבות הדברים והיותם מדברים בעד עצמם נצטט להלן מתוך החלטת בית המשפט שלערעור ככתבה וכלשונה: " נעיר כאן, שאיננו סבורים שפנייתו של ב"כ המבקשים לבימ"ש השלום היא בגדר פניה שבשגגה. הגשת ערעור אינה שוללת סמכותה של הערכאה הדיונית ליתן כל החלטה שיש צורך להכריע בה בשלב שלאחר פסה"ד או גזה"ד, כגון חלוקה לתשלומים. גם כאשר ערכאת הערעור מתערבת ומתקנת פסק דין של הערכאה הדיונית (ולא זה המקרה שבפנינו שהרי הערעורים נדחו בהסכמה), יש לראות את פסה"ד של ערכאת הערעור כמתקן את פסה"ד של הערכאה הדיונית ולפיכך הבקשות הנלוות נשארות במסגרת סמכותה של הערכאה הדיונית..."

בסופו של דבר קבעה ערכאת הערעור כי על אף שההליך שננקט בידי ב"כ המבקשים הינו ההליך הנכון והראוי, משלא הוגש ערעור על החלטת בימ"ש קמא, הרי שעל המבקשים להפנות את הסעד המבוקש על ידם לדחות תשלום החוב או לפרוס תשלומו לשיעורין, למרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות, אשר הסמכות להעניק למבקשים את הסעד המבוקש מוקנית לו על יסוד הוראת סעיף 5 לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה - 1995.

במוקדה של רשימה זו עומדות זכויות חוקתיות העומדות לנאשם/ למשלם המס להגינות, לשוויון, זכות הגישה לערכאות, הזכות שינתן לו "יומו" בבית המשפט, תוך שיוכל לשטוח את כל טענותיו בצורה הטובה ביותר ובדרך הקצרה ביותר, והזכות לקיום הליך נאות אשר ימנע הימנו עיוות דין. נוכח הסמכויות הרחבות שבידי מנגנוני המס המגעות עד כדי שליטה בחירותו ובכבודו של משלם המס, נפגעות לעיתים קרובות זכויותיו של זה האחרון, וחשוב כי משלם המס ידע לעמוד על זכויותיו כשהוא ניצב אל מול רשויות המס ולתבוע את קיומן.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]