חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
העצמת נשים- הקונפליקטים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פלילים חומר ראיה חקירה עבירה

נושא המאמר: זומנת לחקירה פלילית? האם חובה לבוא
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

המשטרה היא הגוף המרכזי אשר מוסמך על פי חוק לערוך חקירה באשר לנסיבותיה של עבירה, במטרה לגלות את העבריין ולאסוף חומר ראיה מספיק לשם הבאת העבריין לדין.

חקירה מוגדרת בחוק כ- תשאול (בע"פ) או גביית הודעה (בכתב) בקשר לעבירה, בידי שוטר.

לצורך מילוי המשימה, מעניק החוק לאנשי המשטרה סמכות לפנות לכל אדם אשר עלול לשפוך אור על נסיבות העבירה, אף אם אינו חשוד בביצועה. במקרים רבים מזומנים אזרחים לחקירות ע"י גופים שונים כגון משטרה, מכס, מס הכנסה ועוד, ללא ידיעת הסיבה שבשלה נתבקשו לסור לחקירה. אזרחים אלה יכול שיהיו במעמד של חשוד או במעמד של עד. חשוד הנו כל אדם שיש לחוקר יסוד סביר לחשוד בו, שהוא נושא במידה כלשהי ובדרך כלשהי באחריות לביצועה של העבירה נושא החקירה וניתן להעמידו לדין פלילי בשל כך.

בניגוד לחשוד, עד הנו כל אדם אשר יכול לתרום בעדותו לבירור ולהבהרת נסיבות ביצוע העבירה, נושא החקירה, או מידע אשר יכול להביא ללכידת העבריין.

סעיף 3 לפקודת המשטרה מהווה את האסמכתא החוקית המרכזית המעניקה למשטרה את סמכות החקירה. בנוסף קובע סעיף 2 לפקודת הפרוצדורה הפלילית כי כל קצין משטרה וכל שוטר ששר המשפטים הסמיך אותו בכתב, מוסמך לחקור בע"פ, כל אדם שיש לו יסוד סביר להניח שיש בעדותו כדי לתרום להבהרת נסיבות ביצועה של עבירה.

בנוסף לסעיפים אלה, קיימות הוראות חוק מיוחדות המעניקות סמכויות חקירה מיוחדות לגורמים מוסמכים אשר אמונים על טיפול בנושאים ובתחומים שונים, כדוגמת חקירה בתחומים פיסקליים. סעיפים 227ו- 135 לפקודת מס הכנסה, סעיפים 108-110 לחוק מס ערף מוסף, פרק 12 לפקודת המכס.

עד לחקיקתו של פרק העיכוב בחוק סדר הדין הפלילי (מעצרים), לא נכללה בהוראות החוק הוראה המחייבת אדם להתייצב בפני החוקר המזמין אותו לחקירה, בין שהמדובר בחשוד ובין שהמדובר בעד (חריגים סע' 135(4) ו- 239א לפקודת מס הכנסה). עד חקיקת הפרק האמור, במקרים בהם סרב אדם להיענות לדרישה להתייצב לחקירה, החוקר היה חייב לגשת אליו.

בשנת 1997, עם חקיקתו של פרק העיכוב, השתנו פני הדברים כך ששוטר או עובד ציבור שהוסמך לכך רשאים לעכב חשוד או עד לצורכי חקירה ע"י זימונו לתחנת משטרה. העיכוב מוגבל לשלוש שעות, עם אפשרות להארכה לשלוש שעות נוספות במקרים בהם מדובר בחקירה רבת משתתפים.

כל אדם אשר נחקר על פי אחת מהסמכויות המנויות, חייב להשיב לשאלות החוקר תשובות אמת, אלא אם יש בתשובותיו כדי להפלילו. נחקר אשר מבקש להימנע מלהפליל את עצמו בחקירתו אינו רשאי להשיב לחוקריו בשקר ועליו לבחור בין אי מתן תשובה לבין מתן תשובת אמת.

ראוי לציין כי אין לנחקר זכות להתנגד לחוקר זה או אחר או לבקש להיחקר ע"י חוקר אחר.
המשטרה, בשימושה בסמכותה לחקור, כפופה לחובת הזהירות הכללית. על כן, במידה ומופרת חובת הזהירות מכוח רשלנות בהפעלת סמכות, ייתכן כי המדינה תחויב בפיצויים. אנשי המשטרה נדרשים להפעיל את סמכותם בתבונה ולנקוט בכל אמצעי הזהירות המתחייבים בנסיבות המקרה. בכדי להימנע מתביעות נזיקיות, צריכים אנשי המשטרה להפעיל את סמכותם בחכמה כדי שלא לגרום נזק מעבר לנדרש לביצוע אותה משימה. עליהם לאזן בין הרצון לחשוף את האמת ולהגשים את אינטרס הציבור בחשיפת עבירות ובמניעתן, לבין הרצון להגן על כבוד האדם הנחקר. לסיכום, מכל האמור לעיל נראה כי בידי הרשות החוקרת על שלל ענפיה, מצויה הסמכות לזמן כל אזרח לחקירה בכל עת, מה שעלול, בדר"כ באופן לגיטימי, לפגוע בחופש הפרט, בכבודו ולעיתים אף בשמו הטוב.

על כן על הרשויות לעשות מלאכתם הרחק מאור הזרקורים ולהימנע מכל פרסום אשר אינו דרוש לצורכי החקירה. באמצעות כך נמנע מהחשוד נזק אישי חמור המתבטא בהטחת האשמה בו עוד בטרם הורשע וכן ימנע מבעדו יצירת משפט קדום ותישמר לו חזקת החפות. הלכה למעשה הרוב המכריע של החקירות הפליליות מתבצעות שלא באור הזרקורים, תוך כיבוד כבודו של הנחקר באופן המתיישב עם החזקה לפיה כל אזרח חף מפשע כל עוד לא הוכח אחר. מי ייתן ומגמה זו ומגמה זו תמשיך להנחות את הרשות החוקרת, העושה ברוב המכריעה של המקרים את מלאכתה נאמנה.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]