חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ארגון וסידור חדר ילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ניהול ועבודה סוציאלית אחריות טיפולית well- being טיפול אישי

נושא המאמר: ניהול ועבודה סוציאלית
מאת: חן זליג   שמור מאמר למועדפים

ניהול ועבודה סוציאלית
נכתב בחלק מדרישות הקבלה למסלול פסיכולוגיה עסקית, תואר שני במנהל עסקים



מקצוע הניהול מעולם לא היה זר לעבודה – הסוציאלית. יש המגדירים את מקצוע העבודה- הסוציאלית כניסיון למצוא מענה לצורכי- הפרט. את המענים יכול העובד- הסוציאלי לספק באמצעים שונים: הוא יכול להיות המטפל העיקרי, הוא יכול להפנות את הפונה לשירותים קיימים, או להיעזר בבעלי- מקצוע אחרים או באנשים סמך- מקצועיים. בכל המקרים הללו נושא העובד- הסוציאלי באחריות הטיפולית כלפי הפונה לשירותיו. אחריות זו הינה לשלומו, לבריאותו , ול WELL BEING שלו. אחריות זו מעמידה בפני המטפל- העובד- הסוציאלי- להיות מנהל טיפול, ולתפעל את האחרים ביצירת סביבה- טיפולית נאותה, שתוכל לספק מענה לצורכי- הפונים. תפקיד זה מוסיף לעובד- הסוציאלי היבט ניהולי, המתווסף להגדרתו המסורתית כמטפל.
היבט זה מודגש בתחום בריאות הנפש. בתחום זה הוכר הצורך במנהל טיפול- "case- manager". תפקיד זה נבנה כדי לענות על צורכי השיקום הכולל של אוכלוסיית חולי- נפש מרובי אשפוזים פסיכיאטריים (תופעה המכונה "הדלת המסתובבת"). התפקיד כולל אחריות לכל תחומי השיקום בקהילה- שיקום חברתי, תעסוקתי ושיקום במסגרות דיור (הוסטלים ודיור מוגן). מטרתו של מנהל הטיפול לשמור את המטופל במידת האפשר במסגרת הקהילה, ולמנוע ממנו את הצורך באשפוז פסיכיאטרי נוסף.
בחלק מתפקידיי הקודמים כעובד- סוציאלי נדרשתי לשמש כמנהל- טיפול. כאחראי על מס' דירות מוגנות של נפגעי- נפש, היה עליי לדאוג הן לכל דייר כפרט, והן לתיפקודם התקין בתוך דירת המגורים. מתוקף זה קיימתי מפגשים טיפוליים, גם אישיים וגם קבוצתיים, במטרה לתמוך בתהליכי- השינוי ובהשתלבותם בקהילה. בנושאי התיפקוד היומיומי נעזרתי באם- בית, עובדת שתפקידיה כוללים הדרכה לדיירים ועזרה בביצוע מטלות יומיומיות, הנדרשות לצורך ניהול חיים תקינים בקהילה. בהגדרת חלוקת התפקידים בין אם הבית והעובד- הסוציאלי ניתנת בידי זה האחרון הסמכות הניהולית בכל הקשור למהלך תהליך השיקום.סמכות זו ניתנת בידיו בשל כישוריו המקצועיים להבין את הצרכים של מטופליו, ולהתאים את הסביבה הטיפולית אליהם.
בתפקיד נוסף שימשתי כרכז מועדון חברתי לנפגעי- נפש מבוגרים. התפקיד כלל ניהול של מערכת המועדון- התכנים, ניהול כוח אדם- הן מקבלי שכר והן מתנדבים, קליטה של חברים חדשים . תפקיד זה היה תפקידי המקצועי הראשון לאחר סיום הלימודים, ומאז ובהמשך חיי המקצועיים תפס הניהול חלק מרכזי בחשיבה הטיפולית.
במרכז- למידה ובמועדונית לילדים ובני- נוער בסיכון מהות תפקידי כעובד- סוציאלי היתה לבנות מסגרת, שבה יוכלו הפונים לשירות, בעלי- מאפיינים ייחודיים מתוקף הגדרתם, לממש את יכולותיהם, תוך הערכה מתמדת של אפשרויות ההתפתחות שלהם. הערכה זו בחנה את תפקודו של כל פרט בתוך המסגרת : האם המסגרת כפי שהיא מצליחה לקדם אותו לעבר מטרותיו, האם יש צורך בשינוי ההתנהגות איתו, האם התמודדותו של עובד כלשהו דורשת הדרכה מקצועית מסודרת ודולמות מקצועיות נוספות. תרומתה הייחודית של העבודה הסוציאלית מודגשת היטב בדוגמאות הנ"ל.
אחת הסיבות שהובילה אותי לבחירה המקצועית שלי במקצוע טיפולי הייתה התנסות אישית בגיל צעיר עם תהליך שיקום לאחר תאונת- דרכים. בהיבט הפסיכולוגי נאלצה המשפחה כולה להתמודד עם הפגיעה והשלכותיה ולבנות מערך משפחתי תומך. התהליך שהיה כרוך בהתמודדות הפיסית והפסיכולגית הביאה אותי לרצון להיות בצד המטפל, ולנסות לעזור לאחרים המתמודדים עם קשיים, ולסייע בגיוס המשאבים הפנימיים ומשאבי- הקהילה.
משפחתי מנהלת עסק בתחום הבנייה והנדל"ן. החברה עוסקת ביזמות, בבנייה ובשיווק של דירות מגורים. החברה הוקמה על- ידי אבי, והוא משמש כמנכ"ל. כל ארבעת האחים מועסקים בעסק המשפחתי. הצטרפתי לאחרונה, לאחר מס שנים של עבודה בתחומי- המקצוע שלי. השתלבותי בחברה המשפחתית לווה לא פעם בהתלבטויות לגבי מקומי שם, התלבטות שבסופה החלטתי לצאת לעבר עצמאות. הייתה בדיקה לגבי יכולותיי הייחודיות , והשתלבותם במערך העסקי של החברה, ולשם כך נרשמתי למסלול פסיכולוגיה עסקית- במסגרת לימודי מנהל- עסקים.


www.2direct.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חן זליג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]