חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אירועים לחברות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות מחלות עצמות חזקות מוצרי חלב ועצמות

נושא המאמר: האם חלב ומוצריו "טובים" לעצמות או לא?
מאת: ד"ר דן קרת , נטורופת ND MD    שמור מאמר למועדפים

האם חלב ומוצריו "טובים" לעצמות או לא?
במאמר זה אטען שחלב ומוצריו לא רק שאינם מגינים על העצמות מפני ירידת מסת העצם אלא שיתכן ויש ביכולתם לגרום לנזק לעצמות. האפשרות שחלב ומוצריו מגנים מפני אוסטאופורוזיס היא אומנם מיתוס עתיק ומושרש היטב אך באמצעות חומר מדעי משמעותי אערער על אמיתותו המדעית.
העדות המערערת הראשונה באה מהעובדה האפידמיולוגית ששיעורי האוסטאופורוזיס (הנמדדים לפי שיעורי שברי צואר הירך באוכלוסיות שונות) גבוהים ביותר במדינות שצורכות את הכמות הגבוהה ביותר של חלב ומוצריו (ונמוכים ביותר במדינות שצורכות את הכמויות הנמוכות ביותר של חלב ומוצריו או שאינן צורכות קבוצת מזון זו בכלל, אם עקב עוני וחסר אמצעי קירור או מפאת שיעורים גבוהים של Lactose Intolerance באוכלוסיות אלה, שלא מאפשר להן לצרוך חלב ומוצריו) (18).
מתוך תקציר סיפרם של (1)W.Willet, L. Giovannucci. (מהחוקרים/ רופאים/ אפידמיולוגים החשובים בעולם)- כפי שהופיע ב- Scientific American (4)
But the highest rates of fructures are found in countries with high dairy consumption, and large prospective studies have not shown a lower risk of fructures among those who eat plenty of dairy products.
מחקר חשוב מהרווארד על 72,00 נשים קובע ש (27):
“Neither milk nor a high-calcium diet appears to reduce risk. “(for hip fractures. DK).
במאמר סקירה שבדק את המחקרים הבודקים את הקשר בין בריאות העצם ומוצרי חלב (13)
“Of the few stronger-evidence studies of dairy foods and bone health, most had outcomes that were not significant.”
במחקר שיצא מתוך מחקר פרמינגהם נמצא ש קבוצת המזון המייצרת צפיפות עצם גבוהה ביותר היא קבוצת הפירות והירקות ולא קבוצת המזונות מהחי הכוללת מוצרי חלב (29).

כל העוסקים במאזן המינרלים בגוף , ובראשם נפרולוגים, יודעים שככל שאדם צורך יותר חלבון, בעיקר חלבון מן החי , כך הוא מפריש יותר סידן בשתן, סידן הנלקח מהעצמות. אם מצב זה נמשך לאורך זמן , מקבלים מאזן סידן שלילי כרוני היכול להאיץ את התהליך האוסטאופורוטי. כמובן שחלב ומוצריו מהווים מקור חשוב לחלבון מן החי בתזונה הישראלית ומכאן הסכנה שמהווה קבוצה זו לנשות ישראל (2, 14,13,10,9, 19, 20- 24, 26, 28, 29).

ציטוט מתוך Textbook בתזונה Modern Nutrition In Health & Disease, - בפרק על
אוסטאופורוזיס- עמוד 1360 במהדורה האחרונה מ- 1999 (2):
“The average protein intake in many industrialized countries is at least 50% above recommended levels. Excess protein intake has been proposed as a reason for the high incidence of osteoporosis in such populations despite moderate –to-high average calcium intakes. The proposed mechanism is the calciuric effect of protein. Over a wide range of protein intake, an average increase in dietary protein of 1 gram results in the loss of an additional 1 mg of calcium in the urine. The effect of protein is rapid and is not balanced by a change in calcium absorption.”

מוסיף על כך Textbook ברפואה פנימית (3) בפרק על אוסטיאופורוזיס:
“Another factor implicated in bone loss is the possibility that excessive acid intake, particularly in the form of high-protein diets, results in “dissolution” of bone in an attempt to buffer the extra acid.”

ד"ר ערן דולב מדווח על כנס בנושא אוסטאופורוזיס שהתקיים בסין (25):
"התברר, כי על אף שתזונת העם הסיני איננה מכילה תוצרי חלב בכלל, הרי ששכיחות השברים בעצם הירך באוכלוסיה הקשישה הסינית היא כמחצית מזו שבאוכלוסיות מקבילות במערב. "

בעיית צריכת החלבון מחלב ומוצריו מחמירה לאור ההעדפה של מוצרי חלב עניים בשומן (עקב השומן הרווי המעלה סיכון למחלות לב וכלי דם). תרומת החלבון עולה באופן יחסי כך שאנו מקבלים חרב פיפיות. אם צורכים מוצרי חלב עניים בשומן (ולכן עשירים בחלבון), נפגעות העצמות, ואם את העתירי שומן, אנו מסכנים את הלב.

היבט נוסף המטיל צל על קבוצת מזון זו (חלב ומוצריו) היא העובדה שהיא קבוצת המזון העשירה ביותר בזרחן מכל קבוצות המזון. ככל שהיחס בין זרחן לסידן גבוה יותר, כך מאזן הסידן הופך שלילי יותר. ( 10,9,2)
(2) p. 1359. “Increased phosphorus has an opposing effect on calcium balance… A diet high in phosphorus and low in calcium produced an increase in PTH secretion. If extended over a long period of time, it is suspected that this common dietary pattern could lead to unfavorable bone balance, but this has not been demonstrated.”

W.Willet & Stampfer MJ. מזכירים במאמרם (4) שצריכת חלב ומוצריו מעלים סיכון לסרטן הערמונית והשחלות ולכן לדעתם עדיף לקבל סידן ממקורות אחרים, בכללם תוספים, דרכים זולות יותר ונטולות הסיכונים הכרוכים בצריכת חלב ומוצריו. What is more, we cannot assume that high dairy consumption is safe: in several studies, men who consumed large amounts of dairy products experienced an increased risk of prostate cancer, and in some studies, women with high intakes had elevated rates of ovarian cancer. …

בשיטות התזונה המאפיינות אוכלוסיות על פני כדור הארץ המאריכות חיים והשומרות על בריאות אופטימלית, למוצרי חלב מקום קטן עד זניח. בתזונה ים תיכונית, המשפיעה העיקרית על הפירמידה החדשה המוצעת בימים אלה ע"י הרופאים האפידמיולוגיים Willet WC, Stampfer MJ, מומלץ על שימוש מועט בחלב ומוצריו. (5,6)
"מוצרי חלב, בעיקר יוגורט וגבינות, במינון נמוך עד בינוני:
מוצרי חלב בתזונה ים תיכונית מגיעים ממיגוון בעלי חיים: עיזים, כבשים, בופלו, פרה וגמל. עקב בעיה עם קירור ומזג האויר החם, חלב נשמר וניצרך בצורת יוגורט וגבינה. גרוד כמויות קטנות של גבינה עתירת שומן ובעלת טעם עשיר על פני הפסטה –דוגמה קלאסית לשימוש במוצרי חלב בתזונה הים תיכונית."

באוקינאווה, האי הדרומי של יפן, שם תוחלת החיים הארוכה בעולם ושיעורי מחלות לב, סרטן ואוסטאופורוזיס מהנמוכים בעולם (7, 11, 12), חלב למעשה כמעט ואינו קיים. מזונות עתירי סידן מהווים 2% (שני אחוזים) מהדיאטה באוקינאווה והם מורכבים מאצות ומוצרי חלב. בארה"ב, הממוקמת במקום 18 בתוחלת החיים העולמית ושיעורי אוסטאופורוזיס כפולים, חלב ומוצריו תופסים 23% מסך התזונה. באוקינאווה מוצאים את קבוצת בני המאה (Centanarians) הגדולה בעולם. (8)

בסין שיעורי האוסטאופורוזיס הם סביב מחצית מהשיעורים בארה"ב. צריכת הסידן שם היא כמחצית מזו הנצרכת בארה"ב. בארה"ב צורכים ב- 50% יותר חלבון בהשוואה לסין. חשוב עוד יותר (מנקודת מבטן של העצמות) ש- 70% מהחלבון הנצרך בארה"ב הוא חלבון מן החי (70 גרם מתוך 95 גרם) בעוד שרק 10% מהחלבון הנצרך בסין מגיע מעולם החי (7 גרם מתוך 64). חלב ומוצריו אינם מוכרים ואינם נצרכים כמעט לחלוטין בסין הכפרית, שם נערך המחקר המצוין לעיל (15).

בדרום אפריקה , שברים בצואר הירך בקרב נשים שחורות מאזורים כפריים נדיר. גם בקרב שחורות הגרות בערים השיעורים נמוכים, כעשירית משיעורי השברים בקרב לבנות (16). עליונות זו נשמרת למרות צריכת סידן נמוכה, אובדן סידן בהריונות רבים והנקות ממושכות. באוכלוסיה זו, צריכה נמוכה של חלבון ופעילות גופנית גבוהה תורמים להגנה על העצמות (17).

מכל המוצג לעיל נראה שחובת ההוכחה לגבי תרומת חלב ומצריו לבריאות העצם נופלת על התומכים בצריכת קבוצה זו ולא על המטילים ספק ביעילותה לבריאות העצם ולבריאותם של בני אדם בכלל.


naturemed.co.il/article/article_01.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר דן קרת , נטורופת ND MD שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]