חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הקלאש הלהקה הסוציליסטית ו London Calling





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיסוי בינ"ל מיסוי בין לאומי מס בסין משקיעים בסין

נושא המאמר: מיסוי בין לאומי: ישראלים משקיעים בסין ונהנים משיעורי מס הכנסה סיני נמוך
מאת: אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]


בשנים האחרונות חל גידול בהשקעות של חברות ישראליות ויחידים בסין. הכלכלה הסינית בצמיחה אדירה עקב רפורמות שלטוניות מרחיקות לכת בחקיקה, כך שרוב הייצור של ענפים שלמים מורכזו בסין. בטרם תגיעו להחלטה להשקיע ביעד רחוק זה ולטעת בו תקוות כלכליות, הרי שמן הראוי לדעת, לפחות על קצה המזלג, מהי שיטת המס הנהוגה במדינה זו והמיסוי הבין לאומי הקשור לו .

סין היא המדינה הגדולה בעולם. אוכלוסייתה מונה 1.3 מיליארד בני אדם. בסין כ-22 פרובינציות וכ-4 אזורים מוניציפאליים (בייג'ינג, שנגחאי, טייאנג'ין וצ'ונג צ'ינג). בנוסף לאלה, קיימים שני אזורי מנהל מיוחדים שלהם ממשלה, מערכת משפט, ומערכת חוקים נפרדת –הונג-קונג ומקאו, הממשל המרכזי אחראי אך ורק על ענייני החוץ והביטחון של השניים. העיר הגדולה היא צ'ונג צ'ינג המונה 30 מליון תושבים, לאחר מכן שנגחאי עם 14.2 מליון ובייג'ינג עם 13 מליון. הרפובליקה העממית הסינית שנוסדה עוד בשנת 1949 היא מפלגה קומוניסטית. ומבחינה פוליטית למרות הרפורמות הכלכליות שהביאו לעלייה ניכרת ברמת החיים סין עדיין מדינה בעלת מאפיינים מרקסיסטיים קומונסטיים. סין צמחה בשיעור של 9.5% בשנים 2004-2005, ושיעור הצמיחה רק עלה ב-30%-40% ב-2006 ו-2007.

מס חברות בסין – מיסוי בין לאומי :
חברות מקומיות ממוסות גם על פעילותם העסקית מחוץ לסין, ולאו דווקא על הכנסות ממקור סיני, אך יש קרדיט למס הזר. חברות זרות ימוסו רק על הכנסותיהם ממקור סיני. מבחן תושבות החברה הינו בחינה האם הנהלתה יושבת בשטח הרפובליקה הצ'כית. שיעור מס החברות עומד על 33%, כאשר הוא מחולק ל-30% מס חברות כללי בתוספת 3% מס מקומי, אך משקיעים זרים בדרך כלל לא ישלמו מס מקומי על הפרויקטים. ישנם גם מגזרים או מקומות שבהם יש פטור מוחלט ממס. החל מינואר 2008 תתבצע רפורמה בשיטת המס בסין, כך שהמיסוי בגין הכנסת חברות יופחת ל-25%.

מס יחידים
המס המוטל על היחיד הינו מס מדורג (פרוגרסיבי - כמו בישראל) עד לשיעור של 45%. תושבים אשר שהו בסין יותר מ-5 שנים ימוסו גם על הכנסתם מחוץ לסין. אנשים שאינם תושבי סין ששהו מ-90 יום עד שנה קלנדארית אחת, ישלמו מס רק על הכנסתם ממקור סיני. אנשים ששהו בסין פחות מ-90 יום בשנה קלנדארית אחת, ימוסה רק על הכנסה שהניב מישות או חברה סינית.

מס רווח הון
אם בעל עניין בחברה סינית מעביר או מוכר את מניותיו בחברה, יצטרך לשלם מס בשיעור 10% נטו (בהפחתת עלויות העברה או מכירת המניות).

מס עקיף - מע"מ
המע"מ המוטל ברפובליקה הצ'כית הינו בשיעור 17%. ישנם מוצרים מועדפים על ידי הממשלה אשר הטילה עליהם שיעורי מס נמוכים יותר, לדו' חיטה, שמן לטיגון, ספרים ומים ששיעור המס העקיף עליהם הינו נמוך ושיעורו 13%. על מיזמים ופרויקטים קטנים מוטל מע"מ נמוך בשיעור 6%.על יצוא קיים מע"מ בשיעור אפס.

קיים מס עסקי למספר מסוים של שירותים, כגון ביטוח, בנייה, מקומות בידור ומכירת נכסים נייחים. המס העסקי מוטל בשיעורים של בין 3%-5% לרוב השירותים, חוץ ממקומות בידור ששם מוטל מס עסקי בשיעור של 20%. קיים פטור מלא ממס על תמלוגים ששולמו על מעבר טכנולוגי לסין.

מועדי דיווח ושנת המס הסינית
חברות צריכות להגיש דיווחים רשמיים עד 15 יום מתום כל רבעון, הדיווחים צריכים לכלול גם את ההחזרים. בתום כל רבעון יש לשלם את המס המבוסס על הרווחים היחסיים של אותו רבעון. תושב יחיד צריך לשלם ולתת דיווח לרשויות המס הסיניות עד ל-4 חודשים מתום שנת המס.

מס דיבידנד, ריבית ותמלוגים
המס המוטל על הכנסות מריבית הינו 10%. שיעור המס על תמלוגים הינו בשיעור 10%. סין חתומה על למעלה מ-75 חוזים ובריתות בין-מדינתיות, ומאמצת את רוב הבריתות הישנות עוד מהיותה צ'כסלובקיה. ברפורמת המס שהונהגה בסין החל משנת 2008 החלו בגביית מס על הכנסות מדיבידנד.

חשוב לציין, שמערכות המס במדינות המזרח הרחוק וסין מהמורכבות בעולם, לכן מומלץ ביותר להיוועץ במשפטנים המתמחים במערכת החוק והמיסוי במזרח הרחוק בכלל ובסין בפרט, בטרם ביצוע כל פעולה עסקית במדינה זו ובכלל.

מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית.





רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]