חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הָאִישׁ משֶׁה גָּדוֹל מְאֹד - הערצת המנהיג





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נומרלוגיה נומרולוג

נושא המאמר: נומרולוגיה בפרשת שלח
מאת: פרופ' מאיר בר אילן   שמור מאמר למועדפים

בְּמִסְפַּר הַיָּמִים אֲשֶׁר תַּרְתֶּם אֶת הָאָרֶץ - לַשָּׁנָה יוֹם לַשָּׁנָה - אַרְבָּעִים יוֹם


נומרולוגיה בפרשה מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית" לאחר ששבו המרגלים והוציאו את דיבת הארץ רעה הם נענשו, ועונשם עשוי מידה כנגד מידה, ובמִסְפָּרִים: "בְּמִסְפַּר הַיָּמִים אֲשֶׁר תַּרְתֶּם אֶת הָאָרֶץ אַרְבָּעִים יוֹם, יוֹם לַשָּׁנָה יוֹם לַשָּׁנָה, תִּשְׂאוּ אֶת עֲוֹנֹתֵיכֶם אַרְבָּעִים שָׁנָה וִידַעְתֶּם אֶת תְּנוּאָתִי" (במדבר י"ד/לד'). יוצא, אפוא, שמִסְפָּר הימים בהם המרגלים תרו את הארץ, מספר הנראה מקרי: 40, הפך להיות למספר ימי העונש שלהם. לו, למשל, היו תרים את הארץ ב-34 יום או ב-57 יום, כי אז היו נענשים באותה מידה, "יום לשנה", ומספר שנות הנדודים היה שונה לגמרי. והנה, עיון בספר יחזקאל עשוי לגלות כי אין כאן כל מקריות. בפרק ד' כותב הנביא יחזקאל כי צווה על ידי ה' לשכב על צידו השמאלי 390 יום (קרא: 39), כביטוי לחטאת ישראל. עם סיימו מטלה זו הוא צווה לשכב 40 יום על צידו הימני, והנימוק: "וְנָשָׂאתָ אֶת עֲוֹן בֵּית יְהוּדָה אַרְבָּעִים יוֹם, יוֹם לַשָּׁנָה יוֹם לַשָּׁנָה, נְתַתִּיו לָךְ" (יחזקאל ד'/ו'). דומה כי גלוי לעין שמדובר באותה מערכת סמלית לפיה יום אחד מסמל שנה, והעונש מתבטא במספר 40 דווקא. כלומר, בעוד שהמרגלים תרו את הארץ במִסְפָּר אקראי, כביכול, יחזקאל צווה מראש על המִסְפָּר 40, וברור שמדובר במִסְפָּר מכוון, מִסְפָּר בלתי-אקראי, ולא נותר אלא לשאול מדוע. המִסְפָּר 40 הוא ביטוי של שינוי קוסמי: 4 (=קוסמוס) מוכפל ב- 10 (=גופני), ולשינוי ב- 40 יש לקרוא מטא-מורפוזה (שינוי הגוף, כמו רובוטריקים). דומה כי זאת הסיבה שכאשר החליט ה' להרוס את העולם במבול, הוא השתמש במִסְפָּר 40, וכך במהלך 40 יום הפך עולם פורח (אשר כל יושביו חוטאים), לעולם של מים, בעוד רק נח וכל אשר איתו בתיבה ניצלו. יחזקאל, אם כן, הדגים לעם ישראל כי אם רוצים הם להינצל מעונשם עליהם לשנות את דרכיהם מן היסוד, 'לשנות את עורם', שאם לא יעשו כן – ייענשו. לאור זאת יש לראות גם את מעשי המרגלים: מִסְפָּר הימים בהם הם נעדרו מן המחנה לא היה מקרי אלא נועד להביע את השינוי המהותי שאירע להם, ואחר-כך שאירע לבני ישראל. משמעות הדבר היא שגם אם לצופה מן הצד נראה מִסְפָּר השנים שנקצבו בעונש - מִסְפָּר שנים מקרי, למעשה אין זה כך. ה' רצה לשנות את עמו מעם של עבדים לעם של לוחמים, ונראה ששינוי קיצוני זה לא יכול היה להיעשות בפחות מ- 40 שנה. פרופ' מאיר בר-אילן אוניברסיטת "בר-אילן" מחבר 'נומרולוגיה בראשיתית' ו'נומרולוגיה מקראית' (ספריית בית-אל)

torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ' מאיר בר אילן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]