חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סוגי שקיות לאריזה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שירה בציבור פורומים וקהילות הפקות תרבות בידור ופנאי

נושא המאמר: מחווה ל"להקת הגבעטרון".
מאת: מוטי   שמור מאמר למועדפים

שלום רב.
להקת הגבעטרון זכתה השנה (2007) בפרס ישראל. אנחנו נקיים לכבודה ערב זמר- "מחווה לגבעטרון" שיתקיים בסוף חודש מאי. ונביא בפניכם בשני חלקים ובקצרה את סיפור הלהקה.
תחלית דרכה של הגבעטרון היה בשנת 1948! שמה ה"גבעטרון" ניתן בהשראת להקת ה"צ'יזבטרון". הלהקה מורכבת מחברי קבוצת גבע וממספר חברים מהקיבוצים הסמוכים ואפילו מעפולה. בתחילת דרכה הופיע הלהקה (בליווי אקורדיון בלבד) רק בקיבוץ "גבע" ובסביבתו. הם הופיעו בשירים מהווי החיים בקיבוץ, באירועים הקשורים בקיבוץ ובחתונות. וכל זה עם פזמונים שמילותיהם נכתבו ע"י חברי גבע ביניהם נחמן רז, דידי מנוסי, גדעון גולן ואחרים.
בעת קיום פסטיבל הקיבוץ שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, בשנת 1961 פגשו חברי הלהקה במלחין נחצ'ה היימן שהתגורר אז בקיבוץ בית אלפא הסמוך לגבע. היימן,שעבד באותה תקופה עם "חמישיית גלבוע" החליט לאחד בין שני ההרכבים והתוצאות הניבו עבודה ברוכה בת שבע שנים של קשר ושל יצירה משותפת.
היימן גיוון את רפרטואר הלהקה למספר סגנונות אחרים שהיו שגורים בפי הלהקה. לאחר שנפרד היימן מהלהקה, עבדו עם הגבעטרון מעבדים נוספים בהם: דב כרמל, צביקה כספי ואילן גלבוע שעובד עם הלהקה עד לעצם היום הזה.
למרות שהקליטה במספר סגנונות ועיבודים, כולל תקליט בניחוח ים תיכוני, מזוהה הלהקה בעיקר עם שירי מולדת. בין שיריה המפורסמים ניתן למנות את:
"ים השיבולים", "עמק שלי", "גוונים", "בת שישים" (שנכתב לטקס 60 שנה לקיבוץ גבע) ועוד רבים וטובים.הלהקה נודעה גם בשירים הרוסיים המתורגמים שלה.
את הלהקה הנהיגה ברוב שנות קיומה רינה פירסטנברג ז"ל, שנחשבה ל"אמא של הגבעטרון" והיא שלקחה על עצמה את כל ענייני האדמיניסטרציה .
שיא הצלחתה של הלהקה היה בשנות השבעים והשמונים, באותה תקופה, קיימה הופעות רבות בכל הארץ וברחבי העולם (כולל מסע הופעות בארצות הברית), מאז 54 שנות קיומו ועד עצם היום הזה, ה"גבעטרון" עודנו על הבמה, מפיח רוח חיים בשירת ארץ ישראל . במשך השנים הפך הגבעטרון למושג בספרות ובתקשורת, המסמל את "ארץ ישראל היפה" לחיוב ולשלילה. הכול על פי דעתו של כל אחד ואחד. חלק גדול מהופעות הלהקה היו בהתנדבות למען מטרות שונות.
הלהקה "חרשה" את כבישי הארץ וסללה שבילים רבים מאוד ללב המונים אוהבי שירה ישראלית המזהים אותה עם להקת ה"גבעטרון".היא הוזמנה להופיע באירועים רבים ביניהם לא מעט אירועים ממלכתיים ולמרות המקצועיות בשירתה ובהופעתה של הלהקה נשארה זו להקת חובבים עם כל המשתמע מכך- למחרת ההופעה קמים איש איש לעבודתו בענפי המשק, בענפי השירותים, בהוראה, בעבודות חוץ ועוד..
עד כאן להפעם ובקרוב יופיע המאמר השני והמסיים אודות הלהקה.
תודה ובברכה
מוטי – איש הקשר - "צמד הווי ובידור"

www.havayvebidur.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מוטי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]