חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תוכניות שותפים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מנתח פלסטי ניתוחים פלסטיים

נושא המאמר: אבר קטן עם חשיבות עצומה
מאת: ד"ר מאיר כהן   שמור מאמר למועדפים

בשנת 1998 פנתה אלי גלית, נערה תל-אביבית בת 19 וחשפה בפני בקול רועד את ה"מום" ממנו היא סובלת. גלית הייתה המטופלת הראשונה שהסבה את תשומת ליבי לחשיבות העצומה שנשים וגברים מייחסים לצורת הפטמה (הגוש האדום שבולט מעל פני העור) והעטרה (הכתם החום-ורוד שסביב לפטמה) שלהם.

"הדבר שהכי חשוב לי לתקן בגוף זו צורת הפטמות שלי" אמרה לי גלית. "בעיני, המראה הכי חתיכי הוא ג'ינס וחולצת טריקו שמכסים ישבן וחזה מוצקים ומציגים ברמז, בלט עדין של פטמות השד" הוסיפה גלית. "הבעיה שלי" אמרה גלית "שהפטמות שלי פשוט נעלמות, שוקעות ורוב הזמן הן ממש בלתי נראות לעין". "זה מתסכל אותי כשאני לובשת חולצת טריקו ועל אחת כמה וכמה, כאשר אני עם בגד ים".

עומר הגיע למרפאה שלי שנתיים לאחר מכן. אצלו הבעיה הייתה דווקא הפוכה: "דר' כהן, האם תוכל ליישר את הפטמות שלי ?" אמר עומר. "אני מרגיש כל כך נבוך כשאני לובש חולצת טריקו. נדמה לי שכל העולם מביט בזוג הפטמות שלי שבולטות מבעד לחולצת הטריקו". "על הים בכלל אין מה לדבר" אמר עומר. "כבר שנים שאני פשוט לא הולך לים או לבריכה".

אחרי גלית ועומר בדקתי עוד מאות נשים וגברים שפנו אלי אך ורק בגלל שלא היו מרוצים מצורת הפטמה והעטרה שלהם. הבעיות היו שונות ומשונות וכרגיל במקצוע המוזר הזה שנקרא "כירורגיה פלסטית" המציאות עלתה על כל דמיון: היו אצלי נשים שרצו לתקן פטמות שקועות מדי, פטמות בולטות מדי, פטמות מפוצלות, שלוש פטמות בכל שד, עטרות שנצבעו בירוק זוהר, עטרות קטנות מדי, עטרות גדולות מדי, פטמות ועטרות גבוהות מדי, פטמות ועטרות נמוכות מדי, פטמות בגובה שונה בכל שד ועוד. היו אצלי גברים שרצו לתקן פטמות בולטות מדי, פטמות שקועות מדי, פטמות מפוצלות, שלוש פטמות בכל שד, עטרות גדולות מדי, פטמות ועטרות בגובה שונה בכל חזה ועוד.

מתוך הרשימה הארוכה הזו, גלית ועומר מציגים את שתי הבעיות הכי שכיחות בצורת הפטמה והעטרה שאנחנו רואים אצל נשים וגברים: לגלית הייתה פטמה עם צינוריות חלב קצרות מדי ולעומר היה עודף קטן של רקמת שד מתחת לעטרה המכונה גניקומסטיה מדרגה אחת. בשני המקרים הטיפול הוא פשוט, קצר, בהרדמה מקומית ונגזר בעצם מהאנטומיה של הבעיה.

אז למה בעצם, אנחנו מייחסים חשיבות כזו גדולה לפטמה ולעטרה ?

ראשית, השד והפטמה הם הקשר הראשון של הילוד עם אימו. הפטמה היא מקור החום והמזון בשלב האורלי וכנראה שהיונקים זוכרים לה את חסד הנעורים גם מאוחר יותר.

הפטמה היא חסרת משמעות עבור הילד בתקופת החביון אבל עוברת השתנות הדרגתית אצל נערות ונערים בגיל ההתבגרות. בהדרגה הופכות אז הפטמה והעטרה מאיבר סתמי לאיבר בעל משמעות ארוטית הקשור גם לזהות המינית של המתבגר כגבר או כאישה. השינויים באיבר הקטן הזה הם חלק מסימני המין המשניים הכוללים גם שיעור, גדילת השדיים, גדילה של שק האשכים וגדילה של אבר המין הגברי. ברור שחריגות מהצפוי עלולות להיות מאוד מבלבלות.

לדוגמא, נער בגיל ההתבגרות שמפתח פטמות ועטרות במראה נשי, עלול להרגיש מובך מאוד. מצד שני, נערה שהפטמות שלה שקועות או העטרות שלה בהירות ובלתי נראות לעין עלולה להרגיש פחות נשית. בנוסף, מחקרים הראו שחוסר סמטריה בגודל ובמיקום של הפטמות והעטרות היא אחד העיוותים הבולטים ביותר לעין. במחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו הראו לקבוצת סטודנטים לרפואה מאות תמונות ערוכות במחשב של אזור החזה של נשים ובקשו מהם לדרג את המראה האסתטי. החוקרים מצאו כי מכל המדדים שבדקו בצורת החזה הנשי, גודל הפטמה ומיקום הפטמה היו השינויים הבולטים ביותר לעין. מחקר זה תומך במה שלימדו אותי מטופלים ומטופלות רבים: הפטמה והעטרה הם אבר קטן אבל, אבר זה הוא בעל חשיבות אסתטית עצומה.

drcohen.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר מאיר כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]