חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הצעות נישואין מרגשות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שמאי מקרקעין שמאות מקרקעין שמאי

נושא המאמר: שמאות מקרקעין מקצועית
מאת: איתן יריב   שמור מאמר למועדפים

שמאי מקרקעין – כל מה שצריך לדעת

מקצועו של שמאי מקרקעין בישראל הינו מקצוע ממוסד הרבה יותר מכל תחום שמאות אחר הפועל בארץ. שמעות מקרקעין היא מקצוע חופשי אותו ניתן למצוא בכל המדינות המערביות. הוא מוסדר בחקיקה ובגופים סטטוטוריים המשמשים גם כרגולאטורים. בארץ את תפקיד הגוף הרגולציוני תופסת על פי חוק מועצת שמאי מקרקעין בישראל העובדת תחת הסמכות של משרד המשפטים. כמו כן, מרבית השמאים בישראל חברים באיגוד מקצועי הנקרא "לשכת שמעי מקרקעין" ועליהם לשלם אגרה שנתית ולעבור בחינות רישוי. כמו כן כפופים שמאי המקרקעין המורשים בישראל אל בית הדין המשמעתי במשרד המשפטים. מעבר לכל אלו עובד שמאי מקרקעין על פי חוקים בינלאומיים להערכות שווי מקרקעין, בדק בית, בידוק מבנים ודמי שימוש ראויים מקרקעין. כמו כן עליו להיות בעל ידע משפטי מקצועי הנוגע לטיב הזכויות של אדם מסוים במקרקעין מסוימים, דיני מקרקעין וכן תקנות מקרקעין.


לימודי שמאות מקרקעין


שמאי מקרקעין מחויב על פי חוק ללימודים הנמשכים בין שנה לשלוש שנים- תלוי במוסד הלימודים. בנוסף מחויבים שמעי המקרקעין במעבר של בחינות מועצת השמאים, וקבלת תעודה ממשרד המשפטים על מנת שיורשו להתחיל לעבוד בצורה חוקית. הביקוש ללימודים המכשירים למקצוע שמאי מקרקעין הולכת וגוברת בשנים האחרונות. בלימודים מקצוע שמאות המקרקעין לומדים השמאים לעתיד 600 שעות, פעמיים עד שלוש בשבוע במשך שנתיים. תכנית הלימודים העיונית כוללת קורסים במקצוע שמעות מקרקעין, קורסי רקע במשפטים, מימון, כלכלה, תכנון ערים, הנדסה, בידוק מבנים ועוד. בנוסף ללימודים אלו יש לעבור התמחות של שנה אחת בת 40 שעות שבועיות במשרדו של מאמן שהוסמך להיות שמאי מקרקעין בישראל בעל ותק של שלוש שנים או יותר. בסיומה של התמחות זו על שמאי המקרקעין לעבור בחינה העוסקת בעקרונות שומה ב' וכן את הבחינה הסופית בשומה למעשה. התעודה המתקבלת בסיום כל ההליכים הללו היא תעודת "שמאי מוסמך" המוענקת על ידי מועצת שמאי מקרקעין.


שמאי מקרקעין – מהות העבודה והשכר.


בעת עבודתו נדרש שמאי מקרקעין להפעיל לא מעט שיקול דעת. השמאי מבצע פעולת שומה שמשמעותן ביצוע הערכת נזקים ועלויות הן על פי שווי שוק והן על סמך שכלולים של קריטריונים שונים.
ניתן לחלק את ההערכה של שמאי מקרקעין לשני סוגים- הערכת נכס שמשמעותה בפועל הוא מתן הערכת שווי לדירה או בית המגורים, כאשר עלות להערכת שווי דירה תהיה בסדר גודל של כאלף שקלים בזמן שעלות להערכת שוויו של בית פרטי תעמוד על כחמשת אלפים שקלים.


הסוג השני של הערכות שמאות מקרקעין הן הערכת נזק. כך לצורך הדוגמא בשנים האחרונות בהן מותקפת העיירה שדרות וצפון הנגב הוצפו שמאי המקרקעין בדרום הארץ בעבודה להערכת נזקי ההפגזות של טילים שפגעו בבתים תושבי איזור זה. שכר שמאי מקרקעין עומד על כ- 10 אחוז מגובה הנזק אותו הוא מגיע להעריך. ככל שגובה הנזק יעלה, כך אחוז העלות תרד מתחת לעשרת האחוזים ובכל מצב שכר טרחה מינימאלי של שמאי מקרקעין עומד על 450 שקלים.

www.checkhouse.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איתן יריב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]