חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
42 תשובות לשאלות נפוצות על - מדוע וכיצד לקחת אחריות על הבריאות שלנו ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ציור רישום פיסול אומנות

נושא המאמר: רישום וציור
מאת: זיו אייל   שמור מאמר למועדפים

רישום יוצר אצל רוב האנשים ממש כמו מתימטיקה איזה סוג של התנגדות רגשית.

"אני לא יודע לרשום".ואיזה סוג של ניתוק מגע בעינים.פלונטר ריגשי שלא מאפשר ברגעים הראשונים ,לראות כמה זה פשוט ובגבולות היכולת.

וזו הזדמנות לומר כמה מילים אודות לימוד רישום. כפי שאני מבין יש שני קטבים מנוגדים ללימוד ציור(ו רישום).

בקוטב האחד המסורתי,לימוד רישום מתבסס על שליטה בסכמות,בתבניות. למשל רישום גופים הנדסיים מרחביים -כקוביות ,גלילים,כדורים וכ' והצבה שלהן זו לצד זו,האחת ביחס לשניה, כדי ליצור צורות מורכבות הפועלות במרחב תלת מימדי.

( חשבו על בובות הציור הידועות)אני משתמש בשיטה הזאת פעמים רבות בחוג ציור לילדים,בצורתה הפשטנית.זוהי השיטה המשמשת בציור קומיקס ואנימה,ועוזרת בעצם לכל ציור ורישום.היכולת למצוא תבנית ולפשט צורות מורכבות לכמה צורות פשוטות היא צורך פסיכולגי עמוק שלנו.ומאפשרת לעמוד במטלות שנראות במבט ראשון כמעט בלתי אפשריות.אחד היתרונות הבולטים של מי שהפנים למשל את הגישה היא היכולת להעביר נפח(שהרי התבנית הבסיסית שלנו היא של גוף בעל נפח ).גם לימוד פרספקטיבה שייך למעשה לקוטב הזה של גישות הרישום(פרספקטיבה למרות שהיא נראית לנו שמשהוא שקיים שם בעולם היא תבנית מופנמת-חשבו על המצרים שלמרות כל תרבותם המפותחת מתעלמים לגמרי מהנושא הזה,).

עוד דרכי רישום הקרובות לקוטב הזה הן דרכי הרישום שעושות רדוקציה לכמה מרכיבים בודדים-"רישום -זה זויות ויחסים בן גדלים-זה הכל" למשל

.הגישה המנוגדת לגישה הזו בציור ורישום-טוענת שסכימות ותבניות הן מה שמפריע לנו לראות את המציאות כפי שהיא.("ציור מהצד הימני של המח" למשל היא גישת לימוד ציור כזו ) .רודן מבקש מהמודלים שלו לזוז בזמן שהוא מצייר אותם,כדי לא להיקלע למילכוד של ציור סכמטי

.יש הרבה יתרונות לגישת הציור(הרישום) הזו.הגישה טוענת שכשאנו מציירים פנים אנו משתמשים בסכמה ( המופעלת מילולית)לציור פנים-ומציירים תבנית שהוטבעה בנו בילדות-ולא את מה שאנו רואים.בגישה הזו מלמדים לראות בצורה אחרת.ומנסים בדרכים שונות למנוע מהמח להשתמש בסכמות.למרות שזו גישה שעל פניה נראית מורכבת יותר מגישת הסכמות -אנשים מסוימים ילמדו לרשום ולצייר מהר יותר דרכה.(ולו רק מפני שהיא פורצת את ההיתנגדות הטיבעית שלהם ,ומרגיעה את הביקורת העצמית).יתרונות אחרים של הגישה הזו הן של העברת תנועה,אופי,ויצירתיות.

לעיתים נדמה לי שעיקר תפקידי כמורה לציור הוא לתת תמיכה ריגשית לתלמיד בזמן שהוא מנסה ללמוד(אולי זה נכון לגבי כל מורה).היחס בן היד לעיין(ולמוח)-הוא כזה שהשיפור הוא תלוי תרגול(אם תמשיך לנסות לרשום בסופו של דבר תדע).אנשים שונים רואים את המציאות בדרכים שונות.(אני מתכוון לא רק לפרשנות של המציאות אלא לתפיסה עצמה)ואין ספק ששיטת הלימוד של רישום צריכה להיות שונה לכל תלמיד.

www.sadna4u.com/page7.html?


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זיו אייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]