חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
Conciliation בדין הרומני





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פילאטיס פילאטיס מכשירים פילאטיס מכשירים בתל אביב פילאטיס בתל אביב

נושא המאמר: פילאטיס האיש וההיסטוריה
מאת: אורלי אורן   שמור מאמר למועדפים

קצת היסטוריה....
מאת אורלי אורן www.orlyoren.co.il


"One of the major results of contrology is gaining the mastery of the mind over the complete control of the body"- Joseph H. Pilates

ג'וזף פילאטיס, ממציא ומפתח השיטה, נולד בכפר קטן ליד דיסלדורף, גרמניה, 1881.
פילאטיס סבל בילדותו ממרככת ואסטמה והרופאים ניבאו להוריו כי הילד הצעיר ימשיך להיות חולני כל חייו. אולם, פילאטיס נולד לזוג הורים בעלי הבנה ומודעות לגוף האדם: אימו, נטורופאטית, הבינה כי הקפדה על תזונה תחזק את בנה, ג'וזף. אביו מתאמן בהתעמלות קרקע, הבין כי אימון גופני יציל את בנו מגופו החלש. השילוב של ידע האם והאב, הקפדה על תזונה בריאה ואימון גופני חיזק את בנם.
פילאטיס הילד התנסה בשלל מקצועות ספורט : יוגה, אגרוף תאילנדי, שחייה, צלילה אומנותית, אגרוף, ריצה ועוד על מנת להתחזק וכך השתקם והתגבר על קשייו הגופניים. כשהיה בן 7 קיבל פילאטיס מחבר של הוריו ספר אנטומיה. פילאטיס למד את הספר והתעניין כיצד הגוף עובד. ניתן לאמר כי ההשפעה של הוריו וההתעניינות שלו בגוף האדם הם שהכינו את הילד ג'וזף לקראת ההמצאה והפיתוח של השיטה המדהימה, שיטת פילאטיס. פילאטיס גדל והתחזק, ואף שימש כדוגמן לסיפרי אנטומיה....ללימוד השרירים.
בשנים 1910 והילך, פילאטיס ואחיו פרד טיילו ברחבי אירופה, עם קרקס נודד, כמציגים בתיאטרון רומי.
סביב שנת 1914, במהלך שהותם בלנקסטר, אנגליה, פרצה מלחה"ע ה-I והאחים פילאטיס, בשל מוצאם הגרמני, נכלאו במחנה הסגר. פילאטיס לא ביזבז זמנו לריק ואימן את חבריו האסירים עפ'י שיטתו אשר קרמה עור וגידים והכילה בעיקר את תרגילי ה-MAT.
פילאטיס שימש כאח בבית חולים שדה של מחנה האסירים ואימן את האסירים הפצועים אשר חלקם היו מרותקים למיטות. מאוחר יותר סיפר פילאטיס, שאימן את חבריו ידנית... כי התעייף לאמן אותם בכוחות עצמו ולכן חיבר קפיצים לכל צד במיטת בית החולים. זהו ה-cadillac, המכשיר הראשון שפילאטיס המציא.
ניתן לאמר כי במחנה האסירים החל לפתח את הרעיון אשר הוביל לבניית המכשירים של השיטה.

ב-1926 הפליג פילאטיס עם אחיו לארה"ב, ועל הספינה פגש את קלרה מי שהפכה ברבות הימים לאישתו, יד ימינו ושותפתו לפיתוח השיטה. פילאטיס הגיע לניו יורק, ושם בשדרה השמינית הקים את הסטודיו שלו ל-CONTROLOGY.

אגב, המילה contrology הנה המצאה נוספת של פילאטיס...פילאטיס המציא מילה לתאר את המרכיב העיקרי בשיטתו.
בקומה אחת בבנין המגורים, גר פילאטיס עם קלרה אישתו, עבד בסטודיו רחב ידיים מצוייד במגוון המכשירים שלו ובחלק מהקומה הקים בית מלאכה לשלל המצאותיו.
באותו הבניין ממש, הקים ג'ורג' באלנשיין את להקת הבאלט של ניו יורק, New York City Ballet, הידועה באיכויות הרקדנים וברמה הגבוהה הנדרשת. פילאטיס ובאלנשיין התיידדו ושיתפו פעולה. כאשר נפצע רקדן מלהקתו של באלנשיין, פילאטיס טיפל בו, אימן אותו ושיקם אותו מפציעתו. כאן מתחיל סיפור האהבה בין הרקדנים ופילאטיס: כל רקדן שנפצע באותה התקופה הלך להתאמן אצל פילאטיס. פילאטיס טען אח'כ כי לא אהב את נוכחות הרקדנים בסטודיו שלו, משום ששינו את התנועות והפכו אותן לריקוד...והריקוד לא דיבר לפילאטיס שהיה גבר פיזי וחזק. אך העולם של הריקוד נקשר בעולמו ופילאטיס עבד עם רקדנים רבים והשתתף באינספור פסטיבלים (בעיקר בג'ייקובס פילוו JACOBS PILLOW) ברבות השנים. ניתן לאמר כי רוב תלמידיו המובילים של פילאטיס אכן היו רקדנים לשעבר, ולכן במשך השנים השיטה שימשה בעיקר אומנים, שחקנים ורקדנים. פילאטיס, חזה והאמין כי בעתיד כל אדם יתאמן בשיטה החל מילדים, ( פילאטיס טען שיש ללמד את שיטתו כבר בבית ספר יסודי), ספורטאים מקצועיים, נשים וגברים, אוכ' מבוגרת ועוד. ואכן בסטודיו של פילאטיס, האוכלוסיה המתאמנת היתה מגוונת ולא כללה רק רקדנים ואומנים. כאמור פילאטיס הפיזי אימן באופן הזה וגברים רבים מצאו עצמם נהנים מאימוניו.

בחייו כתב פילאטיס שני ספרים:
1. YOUR HEALTH- הספר יצא לאור בשנת 1934 ובו תיאר והסביר פילאטיס את העקרונות המובילים של תנועתו ושיטתו המבוססים על הפילוסופיה של היוונים הקדמונים.
2. RETURN TO LIFE THROUGH CONTROLOGY- הספר נכתב ע'י ג'וזף פילאטיס וקלרה אישתו ויצא לאור בשנת 1945 ע'י ג'וזף פילאטיס וחברו וויליאם ג'. מילר. בספר זה, מתאר פילאטיס את עבודת המזרון, הכוללת 34 תרגילים, מהלכם, מטרת התרגיל ועוד. בספר מצולם פילאטיס המדגים את תרגיליו כאשר הוא בגיל 60!
היות ופילאטיס לא השאיר כל צוואה אחריו או שיטת לימוד מסודרת ללימוד מישנתו, ניתן משני ספרים אילו ללמוד רבות על הפילוסופיה בבסיס שיטתו, החזון, המטרות והייעוד שראה פילאטיס בשיטתו.

פילאטיס המשיך ליצור, להמציא, לחשוב ולהסתקרן עד יום מותו. השיטה ופיתוחה סיפקה לו יצירתיות ויצר עשייה ל-80 שנות עבודה. פילאטיס נפטר בשנת 1967, ועבד עד יומו האחרון.
לאחר פטירתו ניהלה קלרה את הסטודיו. קלרה כבר היתה מבוגרת, עם ראייה חלשה התקשתה לנהל את הסטודיו כהלכה ולכן חיפשה מבין תלמידיו את האחד אשר ירצה לקחת את האחריות על הסטודיו, ולנהל אותו. באותה התקופה חזרה רמונה קריצנובסקה, עם ביתה התינוקת מפרו לניו יורק, שם נישאה...והתגרשה. רמונה שמחה לקחת את הסטודיו לניהולה האישי ואכן עד היום קיים הסטודיו (במיקום חדש) עם המכשירים המקוריים של ג'וזף פילאטיס, תמונות התרגילים על הקיר, המשקולות ועוד. במשך השנים הצטרפה ביתה ללימוד בסטודיו ואף נכדתה.



כיום פילאטיס, הינה שיטת אימון מוערכת ומובילה מבין השיטות כולן בארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, אירופה וישראל. פילאטיס טען כי הוא מקדים את זמנו, ולא זכה להצלחה ונחת בחייו. מחקרים רפואיים מודרניים העוסקים בגוף האדם, מאששים רבים מעקרונות העבודה שלו.
פילאטיס אשר למד אנטומיה בנערותו מספר, הבין באינטואיציה תובנות רבות אשר היום מוכחות במחקרים אקדמיים עתידי תקציב וידע.
פילאטיס טען כי הקדים את זמנו ורק בעוד 50 שנים יבינו על מה הוא דיבר...


כל הזכויות שמורות © לאורלי אורן, בעלת ומנהלת סטודיו "אורלי אורן, הסטודיו לפילאטיס קלאסי"
www.orlyoren.co.il


orlyoren.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורלי אורן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]