חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המדריך המלא לבחירת המזון טוב לכלב:





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים גרפולוג גרפולוגיה הכוונה מקצועית

נושא המאמר: מתח וחרדה [ נכתב עבור מכללת רמת גן ע"י הגרפולוג זמיר סיון ]
מאת: זמיר סיון - גרפולוג   שמור מאמר למועדפים

בכתב היד קיימים אלמנטים גרפיים שיכולים להצביע על מצב לחץ או רוגע, על חרדה ועל פחדים, אך חשוב לציין שישנם אנשים "מתוחים מטבעם" וישנם אנשים "רגועים מטבעם", קיימים אנשים מתוחים מטבעם שדווקא במצבי עומס ולחץ מתפקדים באופן רגוע יחסית וישנם אנשים רגועים מטבעם שבמצבי לחץ רמת התפקוד שלהם יורדת, או אנשים מתוחים מטבעם שבמצבי לחץ מאבדים כיוון, וכן הלאה.
חשוב להבין שכתב היד אינו משתנה כאשר אדם מסויים מצוי במצב של לחץ, אלה לכתב ידו האופייני "מצטרפים" או "מתחסרים" אלמנטים גרפיים זמניים המצביעים על לחץ או חרדה.
לדוגמא, אדם רגוע מטבעו יכול להיות מאובחן כלחוץ זמנית, באם יחסיר אותיות או באם יתבלבל בסדר האותיות בתוך המילה.
או באם זווית כתיבתו הרגילה תשתנה וכתב ידו יגדל, או באם כתב היד שלו יהפוך להיות מפוזר, זאת כאמור באם מדובר באדם רגוע שבשוטף כתב ידו מסודר יחסית, אינו מחסיר אותיות, וזווית כתיבתו אחידה.
במילים אחרות : בכדי לאבחן אדם כלחוץ ברגע נתון, יש להשוות את כתב ידו למצב כתב ידו בשיגרה ורק אז באם קיימים אלנמטים צורניים שונים לאבחן אותו כסובל מחרדה או מתח.
אין אותיות ספציפיות שהן "מאפיינות מתח וחרדה", יש להבין שגרפולוגיה היא אינה מעקב אחר הצורניות של האותיות בלבד, אלה התייחסות למכלול של אלמנטים גרפיים כגון : גודל הכתב, זווית הכתיבה, לחץ הכתב [ עומק החריטה הנותרת מעברו השני של הדף ] , מבנה השורות, הרווח בין האותיות והמילים, השוליים ההתחלתיים העיליים והסופיים, מהירות הכתיבה, שטף הקו, אופי הקו ועוד מספר אלמנטים גרפיים ומוטוריים יחדיו.
להלן דוגמא, לכתב ידו של אדם במצב שיגרה – ובמקביל לכתב ידו במצב של מתח.
יש לשים לב "שאופי" כתב ידו והצורות האופיניות אינן משתנות, אך קיימים אלמנטים גרפיים "חדשים" הנוספים לכתב ידו הייחודי.

באשר לשאתלכם בנושא "האם שינוי במצב הנפשי מביא לשינוי ישיר בצורת הכתיבה?".
התשובה, בהחלט כן - כאמור כתב היד אינו משתנה לחלוטין, מאחר ומדובר באותו הכותב, צורות מסויימות או אלמנטים גרפיים מסויימים עשויים להכתב באופן שונה מהרגיל אצל אותו אדם ולשדר מצב מצוקה זמני, לעתים ובמקרים מסויימים אנשים שחוו מצב נפשי קשה וקיצוני, עשויים להיות מושפעים מאד מהמקרה שהוביל אותם למצב הנפשי שבו היו מצויים והם עשויים "לסחוב" חלק מהאלמנטים הגרפיים שנוספו לכתב ידם, גם לתקופות ארוכות, דבר שיכול להצביע בין היתר על קשיי התגברות מהמצב הנפשי אליו נקלעו.
על כן, "איבחון חרדת בחינות" אפשרי, אך רק באם לוקחים בחשבון את מבנה ואופיו של אדם מסויים במצב של רוגע ושיגרה – באם קיימים הבדלים ניכרים בין מבנה כתב ידו לבין סמיכות למועד בחינה, ניתן להסיק שאדם זה סובל מסוג של חרדה או מתח.
אך חשוב שהבדיקה תעשה בצורה יסודית, ואין להסיק ע"פ 2-3 אלמנטים צורניים שונים על אופיו או על מצבו הנפשי של אדם בכלל וברגע נתון בפרט.

מעט על מהיא בעצם גרפולוגיה :
הגרפולוגיה עוסקת בעיקר בגילוי הקשר בין כתב היד לבין אישיותו של הכותב, הגרפולוגיה יכולה להחשב כסוג של חקירה פסיכולוגית, פעולת הכתיבה היא למעשה פעילות הבעתית התלוייה במגוון גורמים, רגשיים, שכליים, קבועים וזמניים.
למעשה, לא ניתן למצוא שני כתבי יד זהים באופן מובהק, אך אין זה נדיר למצוא דימיון מפתיע בין יצירות גרפיות של אנשים שונים, זאת מאחר ובסיכומו של דבר בכל זאת מדובר בבני אדם.
הגרפולוגיה משמשת כיום בבחירה ומיון מקצועיים של מועמדים לעבודה, בהכוונה מקצועית והן לצורך השוואת חתימות וכתבי יד בנושאים משפטיים.
ברוב המקרים הגרפולוגיה נחשבת "ככלי תומך החלטה" הן בנושאים של מיון עובדים, גרפולוגיה משפטית או בתחום של הכוונה מקצועית.
הגרפולוגיה גם מוכיחה את עצמה כמבחן מצויין לגלוי יושרו ואמינותו של אדם, בניגוד לפוליגרף שבודק האם אדם ביצע עבירה בעבר, גרפולוגיה בודקת את יושרו של אדם ברגע נתון ומול פיתויים עתידיים אפשריים.
בתחילה, בבית ספר אנו לומדים לכתוב : בתוך השורה, להשאיר רווח בתחילת השורה, כאשר חלק מהאותיות אמורות לרדת או לעלות מקו השורה וכיוצ"ב, עם הזמן כל אדם מבטא את האני שלו בכתב היד ובכך "חורג" מהנורמה אותה למד בבית הספר.
חריגות אלה – או אי חריגות אלה, מצביעות על אישיותו האופיינית ועל השוני שלו מבני אדם אחרים.

למאמרים נוספים של הגרפולוג זמיר סיון, כנסו למנוע חיפוש המאמרים של קליק גו בכתובת :
www.clickgo.co.il
זמיר סיון – גרפולוג ומנכ"ל זמיר גרפולוגים, מכון לגרפולוגיה מקצועית, עסקית ומשפטית.
www.zamir-graphology.co.il

www.zamir-graphology.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זמיר סיון - גרפולוג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]