חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב לובי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גירושין התרת נישואים דיני משפחה בית דין רבני

נושא המאמר: "התרת נישואין"
מאת: אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]


מלבד הגירושין התדירים בבתי הדין הרבניים, מתגרשים בישראל מדי שנה בהליך שניקרא "התרת נישואין" מאות של זוגות שנישאו ב"נישואיי תערובת" של בני דתות שונות.
כאשר מדובר בנישואין בין בני זוג יהודים, מוסלמים, נוצרים או דרוזים, התהליך הוא פשוט יותר וקל יותר ואין פנייה לחקיקה בעניין התרת נישואין. הנישואין נעשים לפי מנהגי דתם של בני הזוג, כמו כן הגירושין, וזאת לפי ההלכות המחייבות את בני הזוג .

כאשר אחד מבני הזוג אינו בן אותה דת של השני, או שבני הזוג הנם חסרי דת (הכוונה היא לדת אשר אין במדינת ישראל בית דין דתי רשמי), או במקרה שאחד מבני הזוג אינו יהודי, הרי שהמסורת היהודית אינה מכירה בקשר שבין יהודי ומי שאינו יהודי כקשר נישואין, ולפיכך לא נדרש מהם הליך גירושין ברצותם להיפרד זה מזה. הפירוד המלא מקשר זה נעשה בהליך אזרחי הנקרא "התרת נישואין", על פי חוק התרת נישואין שחל כאמור, על ענייני התרת נישואין שאינם בשיפוטו הייחודי של בית דין דתי. היינו, החוק לא יחול על בני זוג ששניהם: יהודים, דרוזים, מוסלמים או נוצרים. נישואיי תערובת בין בני זוג בעלי דת שונה מעוררים שאלות שונות, ביניהן, היכן יתגרשו ? באיזה ערכאה ידונו ? מי ייתן את הגט? (יש חשש שהתעודה שתינתן לא תספק בית דין אחר בעתיד ויואשמו בביגמיה, נשיאת 2 נשים). ברירת מקום השיפוט - להיכן ילכו? איזה טקס יעשו ? לכל דת טקס שלה. לכל דת עילות שונות לגירושין ועיתויים שונים אשר מטיבים עם צד זה או אחר.

תחילת התהליך של התרת הנישואין תהא בפנייה לבית המשפט לענייני משפחה על מנת שיקבע איזו ערכאה תידון בהתרת הנישואין. תעודת התרת הנישואין שתינתן בסוף התהליך תאפשר לבעל או לאישה להינשא בישראל לאדם אחר בנישואין דתיים.

לצורך הגשת הבקשה יש לפנות לבית המשפט לענייני משפחה שבאזור המגורים המשותף. אם אין כיום אזור מגורים משותף, אז מקום המגורים המשותף האחרון של בני הזוג, וזאת כדי להתחיל את תהליך הסדרת הרכוש המשותף, מזונות הילדים והמשמורת. בצירוף הבקשה להתרה או ההסכמים הראשוניים, ישלחו מסמכים המעידים על חוסר דתם של השניים או השונות בדתם כמו כן תצהירי עדות מאנשים שהיו קרובים, זאת על מנת שיוכל לקבוע בית המשפט שלו קיימת הסמכות הדיונית וניתן יהיה לדון בהתרת הנישואין.
בעת הפנייה לבית המשפט לענייני משפחה, יבדוק בית המשפט את המסמכים כדי לדעת בבירור שיש לו הסמכות לדון בתיק. במקרה ששני בני הזוג חסרי דת, בית המשפט ייקבע את הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה כמקום הדיון החוקי לדון בגירושים.

כאשר הוגשה לבית המשפט לענייני משפחה בקשה להתרת נישואין, סגן נשיא בית המשפט לענייני משפחה יפנה בכתב לראש בית הדין הנוגע בדבר, כדי שייקבע אם יש צורך בגירושין על פי דין דתי שלפיו הוא דן, בכדי שבן הזוג שעליו חל הדין הדתי יוכל להינשא מחדש במקרים הבאים: א. כאשר אחד מבני הזוג יהודי, מוסלמי, דרוזי או בן אחת העדות הנוצריות במקיימות בישראל בית דין דתי. ב. התעורר ספק ביחס להשתייכותו של אחד מבני הזוג לעדה דתית. ג. שני בני הזוג הם בני דתות מוכרות שונות (במקרה זה תישלח פניה לכל אחד מראשי בתי הדין הנוגעים בדבר).

ראש בית הדין הדתי ימסור את קביעתו המנומקת לבית המשפט ולבני הזוג תוך 3 חודשים מיום הפנייה (ובמקרים מסוימים תוך זמן ארוך יותר). קביעתו של ראש בית הדין יכולה שתהיה אחת משתיים: 1. יש צורך בגירושין על פי דין דתי- בית המשפט לענייני משפחה יעביר את בקשת התרת הנישואין לבית הדין הדתי, אם קבע ראש בית הדין כי יש צורך בגירושין על פי הדין הדתי שלפיו הוא דן. 2. אין צורך בגירושין על פי הדין הדתי- בית המשפט לענייני משפחה ידון בבקשת התרת הנישואין, אם קבע ראש בית הדין הדתי כי אין צורך בגירושין על פי הדין הדתי שלפיו הוא דן, או שלא נמסרה החלטתו תוך פרק הזמן שנקבע להגשתה.

במקרה של זוג שנישא בנישואין אזרחיים, ובני הזוג אחד יהודי והשני לא, דבר אשר נפוץ לאחרונה, יבקש בית המשפט את חוות דעתו של בית הדין הרבני ביחס ליהדותם של בני הזוג ולעובדות המקרה, זאת כדי לא לפגוע בסיכויי הנישואין של בני הזוג בעתיד וכדי לא להיכנס כלל לענייני המעמד האישי. אם אין ספק בדבר אי-יהדותו של אחד מבני הזוג יודיע בית הדין הרבני כי הנישואין אינם מוכרים לפי ההלכה היהודית ומכאן ולהבא יקוימו ההליכים בבית המשפט לענייני משפחה.

אם בן הזוג הלא יהודי שייך לאחת מהדתות המוכרות בישראל (מוסלמים, דרוזים או נוצרים), ינוהל הליך חוות דעת זהה לזה שנוהל מול ביה"ד הרבני, זאת מול בתי הדין הדתיים הרלוונטיים. אם אחד מבתי הדין הדתיים מבקש לדון בעניין הגירושין בעצמו, בית המשפט לענייני משפחה יבחן מי המוסמך לדון בסוגיה ואת ההשלכות הדיוניות.

הבקשה להתרת נישואין תוגש לבית המשפט לענייני משפחה באמצעות עורך דין. המסמכים אשר יצורפו הם כל המסמכים המעידים על קשר הנישואין שהיה בין בני הזוג ועל השתייכותם הדתית אם ישנה. הגשת בקשה משותפת ובהסכמה להתרת הנישואין מקצרת ומפשטת את התהליך באופן משמעותי, ולכן עדיף שהליך במקרה זה יעשה תוך תיאום ושיתוף בין בני הזוג.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]



www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]