חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרגולות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות צלוליטיס אימונים וצלוליטיס היפתרות מצלוליט

נושא המאמר: צלוליט ואימונים
מאת: אורי לאוגומר   שמור מאמר למועדפים

צלוליט
מאת אורי לאוגומר "כושר מאוזן" www.fitnessinbalance.co.il

הסיוט" של כל אישה – צלוליט. הרבה נכתב עליו. תכשירים רבים מוצעים בשוק להיפתר ממנו אך ללא הצלחה. הצלוליט הוא למעשה שומן הדוחס את העור למראה של קליפת תפוז, הסיבה לכך, כנראה גנטית ואין בהיכרך קשר לכמות השומן אלא למבנהו. למרות הדמיון בשמות אין "הצלוליט" וה"צלוליטיס" דומים, האחרון מתייחס לדלקת ברקמת השומן.
הצלוליט נגרם משקיעה בלתי אחידה וכליאה של שומן במרווחים שבין השרירים, במעטפת השרירים ובתוך שכבת השומן התחתונה (היפודרמיס). מעטפות השרירים והמרווחים בין השרירים אינם נמצאים בגובה אחיד לכן השומן מצטבר בהתאם לגובה השונה וזאת הסיבה ליצירת שקעים וגלים. בד"כ יש גם הצטברות נוזלים שהופכים לג`ל בגלל חוסר יכולת להתפנות. באופן טבעי השומן אמור להיאגר בתאי שומן מיוחדים האמורים להיות מנוצלים לאנרגיה בשעת הצורך. במקרה של צלוליט השומן אינו מצליח להשתחרר.

האם נתן להלחם בצלוליט?ואם כן כיצד? הורדת הצלוליט אפשרית על ידי הורדת אחוזי השומן בגוף, כך יורדת מסת השומן התת- עורית מכל הגוף ובתוך כך גם מהאזורים מוכי הצלוליט. הדרך הטובה והבריאה ביותר להורדת אחוזי השומן בגוף, היא כניסה לאורח חיים בריא יותר, הכולל תזונה נכונה ונבונה ותוכנית אימון גופני הכוללת אימונים אירוביים (הליכה, ריצה, רכיבה, שחייה וכד´) ואימוני משקולות בחדר כושר.

השפעתה של הפעילות הגופנית על הצלוליט מתחלקת לשניים:
1.למניעה. אורח חיים נכון הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה יעזור במניעת הצטברות השומן פחות שומן = פחות צלוליט.
2.להפחתת כמות הצלוליט לקבוצות האוכלוסייה הסובלות מתופעה זו.
בכדי להלחם בתופעה זו הפעילות הגופנית צריכה לכלול:
א. פעילות אירובית (לב ריאה) לפחות 3 פעמים בשבוע (עדיף 5 ) למשך 30-50 דקות בעצימות בינונית ( כ 65%- 70% מדופק מרבי). את הפעילות האירובית חשוב לשנות לעיתים תכופות בכדי לא ליצור מצב בו הגוף יסתגל לסוג האימון ( ניתן לעבור מאימוני הליכה לאימונים על קרוס לאימונים על סטפר, על אופנים וכד').
ב. תרגילי התנגדות (כוח). לאימוני התנגדות חשיבות מרובה הן בתוספת מסת שריר אשר עוזרת בשרפת שומן (וכפי שציינו למעלה פחות שומן = פחות צלוליט) והן בחיזוק השרירים ורקמות החיבור. גם בסוג אימון זה חשוב לשנות ולגוון לעיתים קרובות יחסית, כמובן על פי יכולות המתאמנים. ההמלצה לתדירות אימוני הכוח היא 3 פעמים בשבוע, יש לבחור משקלים אשר יאפשרו כ 12-15 חזרות לסט אחד, ולבצע 3 סטים לקבוצת שרירים. חשוב לציין את העובדה כי לא ניתן לבצע הורדת שומן נקודתית כלומר אין תרגילים ספציפיים להורדת שומן (לדוגמא כפיפות בטן לא יורידו את השומן בבטן, כשם שתרגילי ירך לא יורידו את השומן בירך) כמות השומן בגוף תפחת מסך כל הפעילות ומיצירת מאזן קלורי שלילי.
ג.עיסוי עצים (אינטנסיבי) העשוי להגביר את זרימת הדם לאזור, מאחר וקשה לבצע עיסוי כזה לבד החלו לאחרונה להשתמש בגלילי סטירופון . גלילי הסטירופון מורכבים מחומר סינטטי (מהמשפחה של הקל-קר ומעט רכים יותר מן הקל-קר) ומשמשים למטרות שונות בפעילויות גופניות :שיפור שיווי משקל, גמישות ושחרור רקמות ( ( Myofascial release ,לאחרונה נוסתה שיטה זו בניסיון להפחית את רקמת הצלוליט. בשיטה זו המתאמנים מבצעים בטכניקה מסוימת מסג' עצמי ע"י העברת משקל הגוף במנחים שונים (בהתאם לאזור עליו רוצים לעבוד) תוך כדי גלגול הגליל. מאחר ושיטה זו חדשה יחסית (בהתייחס לצלוליט) אין מספיק נתונים לגבי % הצלחה, חלק מהמאמנים אשר ניסו זאת עם לקוחותיהם טוענים לשיפור וחלק מהמאמנים לא ראו הבדל. מאחר ואין סיכון בשיטה זו והערך המוסף לגמישות ולריכוך רקמות נוקשות רב הוא, שווה לדעתי לנסות שיטה זו. בכל מקרה אין לשיטה זו בלבד יכולת להורדת הצלוליט אלה בשילוב שאר הפעילויות המוזכרות.

יש לזכור כי כל הפעילויות המוזכרות חייבות להשתלב עם תזונה נכונה.

אודות הכותב:
אורי לאוגומר, אתלט בנבחרת ישראל לאתלטיקה קלה
(1971 - 1974) ושיאן הנוער בריצות למרחקים בינוניים וארוכים.
במהלך שהותו בארצות הברית, לאוגומר פיתח שיטות אימון ייחודיות שעוררו עניין רב ואף שודרו בערוץ הטלוויזיה בסנט לואיס. לאוגומר הינו מנהל פורום אימון וכושר גופני באתר "דוקטורס" וכן מרצה בקורסים למאמנים בבית הספר להסמכות ולהשתלמויות באוניברסיטת תל אביב. לאוגומר הינו איש מקצוע בחינוך גופני יותר מ-25 שנה והוא השתלם והוסמך גם על ידי הגופים הבאים:
National Academy of Sport Medicine - NASM - הסמכה של מאמן כושר ומאמן אישי.
Y.M.C.A, USA - הסמכה של מאמן כושר, והסמכה להכשרת מאמני כושר.
Dancing Thru Pregnancy, Inc.- הסמכה לאימון נשים בהריון, לאחר לידה ולגיל המעבר.

www.fitnessinbalance.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורי לאוגומר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]