חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האם אסתטיקה מתחילה ומסתיימת בהזרקות כנגד קמטים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




הסרת משקפים בלייזר ראה כאן
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסרת משקפיים קרנית

נושא המאמר: הקרנית
מאת: ד"ר לוינגר   שמור מאמר למועדפים

הקרנית היא רקמה בחלק הקדמי של העין. היא שקופה לחלוטין ואינה מכילה כלי דם, אך היא רגישה מאוד לכאב. הקרנית בנויה מרקמת חלבון, ובעלת מבנה של כדור סימטרי בדרך כלל. קוטרה כ- 12.5 מ"מ ועובייה כחצי מילימטר במרכזה וכמילימטר בהיקפה. תפקידה של הקרנית הוא להעביר את קרני האור החודרות לתוך העין בצורה סימטרית. התנאים העיקריים להשגת תמונה חדה הם המבנה הסימטרי של הקרנית ושקיפותה. כל בעיה שפוגעת בשקיפות של מרכז הקרנית או במבנה הסימטרי שלה, תפגע במיקוד ובחדות הראייה.

בעיות שכיחות בקרנית העין
חבלה וטראומה
העין מוגנת מצדדיה ומאחוריה על ידי דפנות ארובת העין ועל ידי הגבות והעפעפיים. למרות זאת, היא פגיעה מאוד. מאחר שהעין היא איבר רגיש וחיוני, כל פגיעה בה מחייבת טיפול רפואי מקצועי. חשוב להישמר מפני חבלה בעין, שכן היא עלולה לגרום קרע באחת משכבות הקרנית. פגיעה חודרנית מגוף זר עלולה גם היא לגרום דלקת קשה ולהביא לידי אובדן הראייה. בעת חבלה בעין גורם המהירות הוא קריטי. על הנפגע להיבדק בלא דיחוי אצל רופא מומחה. החבלה גורמת לפצעים חוזרים בקרנית, שגורמים לסבל רב ועלולים להביא לידי זיהום חמור אף בתוך העין.

תסמונת הארוזיה החוזרת בקרנית
מחלה זו מתפתחת בעיקר בעקבות חבלה בקרנית, או בעקבות מחלות זיהומיות נדירות שהתפתחו בילדות. לאחר ריפוי הפצע, שכבת תאי האפיתל - השכבה העליונה של הקרנית, עשויה להתנתק עקב שפשוף ספונטני עם העפעפיים, כפי שקורה בדרך כלל בשעת הקימה משינה.

דלקות בקרנית
דלקות עלולות להיגרם מזיהום במרכז הקרנית. זיהום זה עלול להיווצר מכמה סיבות – בין היתר, חיידק או וירוס, דוגמת וירוס מסוג הרפס. כמו כן, הרכבת עדשות מגע מעלה את השכיחות לדלקות בקרנית. התוצאות של דלקות הקרנית עלולות להיות חמורות והן עלולות לפגוע בכושר הראייה.

קרטוקונוס
קרטוקונוס (קרנית חרוטית) היא מחלה שגורמת לשינויים הדרגתיים במבנה הקרנית. הרקע למחלה יכול להיות תורשתי, אך ייתכנו גם גורמים מקומיים, כמו שפשוף מתמיד של העיניים (למשל בגלל דלקות אלרגיות למיניהן). הקרנית נעשית דקה במרכזה ובחלק התחתון. העיוות במבנה שלה גורם לקוצר ראייה ולאסטיגמציה (צילינדר) גבוהים, והדבר גורם לראייה לקויה ומטושטשת. אפשר לאבחן את המחלה בשילוב של בדיקה קלינית עם מכשיר הדמיה שממפה את הקרנית. מאחר שבחלק מהמקרים הרקע למחלה גנטי, מומלץ לבדוק גם את בני המשפחה (קרובים מדרגה ראשונה).
דרכי הטיפול בקרטוקונוס: שיטת קרוס לינקינג (Cross-Linking) וניתוח השתלת טבעות תוך קרניתיות (ICR)

www.enaim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר לוינגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]