חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שירות YELOO / מותנה בהבנת העובדים.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבודות טיח שיפוץ חזיתות טייח מקצועי

נושא המאמר: טייחים מקצוענים
מאת: יעקב העברי   שמור מאמר למועדפים

טייחים מקצוענים

בעשרות שנות פעילותי בביצוע עבודות טיח לבניינים למדנו ליישם את רוב שיטות הטיח המקובלים באזוריי החוף לפי הוראות ביצוע של מכון התקנים ודרישת המהנדסים המפקחים.

ואפילו את כול סוגי הטיח הנדרשים על ידיי צוות שימור מבנים שיש בהם דרישה לשחזר את הטיח בדיוק כפי שנעשה על ידיי בוניי תל-אביב כשעוד העיר הייתה בחיתוליה.

הבניינים שנבנו בתקופות אלו החל בסגנון הבאוהאוס וכלה בסגנון הבינלאומי ששלט ברוח התקופה.

הבאוהאוס שפרוש המילה נובעת מצריף הבנאים שהיה צמוד לאתר הבנייה ובזמן גשם היו העובדים מתכנסים וכול אחד הייה מלמד את מומחיותו בבניין.ובימים יפים שימש כחדר אוכל

ומנוחה.

הבניינים שנבנו אז היו נבנים על טהרת ידיים עבריות של עולים שראו פה את ארץ מכורתם ונתנו את הנשמה לאחר הסבל שעברו בגולה בבנייה שהריי הבינו שזו תחילת דרכם להקים מדינה לעם שעבר מרורים ב2000 שנות גלות והם האנשים שנתנו לנו את נקודת הזינוק להקים לנו מדינה לתפארת ואל לנו לשכוח זאת לעולם.

בתחילת שנות ה90 הוקם צוות לשימור מבנים בעירנו והתעורר הצורך לשפץ בטיח

-וושפוץ - שתיכף אתן הסבר על פרוש השם ושיטת העבודה.

בעלת בניין שרצתה לשפץ בניין ליד הים הופנתה לניצה סמוק שהייתה מנהלת מחלקת השימור אישה כשרונית עם אהבת מקצוע, ובעלת הבניין הזמינה קבלן והקבלן בלי מחשבה העמיד פגומים על כול קירות הבניין ופרק כול הטיח הישן וכשהאדריכלית ביקשה ממנו לבצע טיח וושפוץ הוא חשב שזה קללה, ולאחר דין ודברים עם בעלת הבניין התקפל ונעלם ובינתיים נכנס החורף והקירות שנותרו ללא הגנה ספגו כמויות מים אדירות שחדרו לדירות וגרמו לנזקים.

ובצר לה לאחר שקיבלה עליי המלצה חמה החלטנו שאני מפה ממשיך למרות שהודיתי בפניה שעדיין איין לי ניסיון עם ביצוע סוג זה של טיח פנינו לניצה והיא נזכרה שיש אדם שבזמנו הייה פועל בניין אברמלה מאחרוני המוהיקנים שעדיין בחיים למרות 93 שנותיו

שסודו עדיין שמור עימו.

מיהרתי להתקשר וכשהבין במה מדובר הזמינני לביתו ברחוב הגלבוע

רחוב יפה ושקט שהעובר דרכו יכול להרגיש שהזמן נעמד מלכת כאילו חזר לתקופת תל אביב הקטנה והמקסימה.

הגעתי ודפקתי בדלת ולמראה זוג עניים כחולות וצלולות נדהמתי זה אברמלה עומד ובחיוך רחב מזמני להיכנס, ואני רואה הוא קצת מתרגש ושח לי: תראה יעקב כבר חשבתי שלעולם לא ישאלו אותי על טיח הוושפוץ והנה אתה פה ברוך הבא וביד רועדת מזג לי שתייה קרה והחל להסביר לי את סוד הכנת התערובת ושלבי הביצוע שהיום גלויים לכול.

כנראה בזכות אדם יקר זה .הנה ההסבר שקיבלתי מאברמלה מילה במילה שכן הייתי מספיק נבון לרשום

א.שלוש דליים חצץ לבן קטן שומשום.

ב.אחד דלי אבניי בזלת שחורות דקות.

ג.אחד דלי אבניי נחל אדמדמות גרוסות גס.

ד.אחד דלי קוורץ טחון כקמח דק.

ה.שני דליים מלט לבן.

ו.שלוש דליים חול מחצבה דק ורצויי מסונן ברשת טייחים

1.מערבבים את כול החומרים במערבל בטון –טפלה-עד לקבלת מירקם עביד שמנתי

2.מורחים על הקיר במאלג' טייחים בשכבה עבה של בערך שני ס"מ ויותר תוך הקפדה על עובי אחיד והשלמת שדה קיר ללא הפסקות (אפשר וגם רצויי לשים סרגלים לחלוקת מקטעי ביצוע)

3. נותנים לחומר להתייבש כ20/30 דקות שיתחזק על הקיר אבל לא יתייבש, ובינתיים מכינים דליי מים נקיים ומברשת צחצוח נעלים כמו שהיה למצחצחי הנעלים ברחבת קולנוע מוגרבי בזמנו שכול מי שיצא לפגישה רומנטית הייה מבקר שם לצחצוח ובעיקר לקבלת הרגשה טובה.

4.טובלים המברשת בדלי המים ומתחילים לקרצף בשיא העדינות על מנת שהאגרגטים לא ינשרו וזהו מתחילים לראות את התוצרת המוגמרת ובחיי שהיא יפה ממש אומנות

5. לדאוג לאשפרת טיח הוושפוץ במשך 3 ימים לקבלת הידרציית קרור הדרגתית.

ומפה אפשר גם להבין את השם טיח-רחוץ פרוש לוושפוץ בעברית ותאמינו זו הייתה אחת השאלות המכשילות בבחינות לגמר קורס מנהליי העבודה.

אין ויכוח על חוזקו של הטיח הרחוץ שאם נעשה בידיי טייח מיומן הוא חזק מאוד וגם נעים לעין שכן מתערובת דומה לזו יוצקים מדרגות ומוזאיקות.

לאחר שגמרנו לבצע את עבודות טיח בבניין הוזמנתי להלווייתו של אברמלה שנפטר חודשיים לאחר מכן

היות ששמרתי על קשר איתו בכול זמן הביצוע ומה גם שחיבבתי אותו מאוד ומתיי מעט אנשים באו לחלוק לו כבוד אחרון שכן היה ערירי ואשתו נפטרה מזמן והצטערתי להיפרד מאדם נפלא שאולי בזכותו ובזכות אנשים נפלאים כמוהו יש לנו היום ארץ וערים נהדרות.

כותב המאמר יעקב העברי www.banaiivri.com 035252399 0545579188




www.banaiivri.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעקב העברי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]