חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יהודים משיחיים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אבשלום אדרת סמינר הקיבוצים אימון אישי coaching

נושא המאמר: ניצני מהפיכה במיגזר החרדי: מיזמים עיסקים של נשים חרדיות
מאת: אבשלום אדרת   שמור מאמר למועדפים

ניצני מהפיכה במיגזר החרדי:
מיזמים עיסקיים של נשים חרדיות

ד"ר אבשלום אדרת



אין ספק כבר שאחת הדרכים להקטנת הפערים בחברה הישראלית ולשיפור מצבם הכלכלי שם החרדים, המהווים כיום חלק ניכר מהאוכלוסיה העניה בישראל, היא עידוד מיגשר זה ליציאה לעבודה מכניסה יותר ובעלת ערך מוסף גבוה יותר. השיויים הצפויים בחוק עידוד השקעות הון ((The Marker, 18/9/07 והפנהיית כספי סיוע ממשלתי רק לאוכלוסיה שכושר ההשתלבות שלה בעבודה נמוך ביותר, כמו החרדים, הינם ברוכים ביותר.


מאמצים אלה משתלבים היטב עם אחת המהפיכות השקטות המתרחשות במיגזר זה בשנים האחרונות, ושרבים כמוני שאינם משתייכים למיגזר זה, כלל אינם מודעים לה: לימודי נשים חרדיות במיכללות אקדמיות המכשירות את עצמן לתפקידים בתחומי המחשבים, החשבונאות ומינהל עסקים.


במהלך השנה האחרונה לימדתי בשני קמפוסים שונים – מכון "לוסטיג" ברמת גן ומכון "דעת" בירושלים – קבוצות של נשים חרדיות הלומדות לקראת תואר ראשון ב"ניהול עיסקי ושיווק טכנולוגיה" בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים. נשים צעירות אלה, כמעט כולן בנות 19-20, בחרו לשלב את דרך החיים החרדית עם עבודה בעולם העיסקי. בניגוד למקובל, הן לא בחרו בלימודי חשבונאות או תיכנות המכתיבים להם עבודה במסלול מסוים מאד, אלא העדיפו לקבל כלים להתמודדות עם מיגוון של תפקידים ומקצועות בעולם העיסקי.



פגשתי נשים אלה במסגרת קורס ב"יזמות עיסקית" אותו לימדתי השנה. במהלך לימודיהם היה עליהן לבחור נושא עיסקי כלשהו – שירות או מוצר – שעבורו הם יכתבו תוכנית עיסקית מלאה, במטרה להפוך נושא זה, לפחות באופן עקרוני, למקור פרנסה עבורן. בין הנושאים שנבחרו על ידן היו הקמת מרכז לאשה החרדית היולדת שיספק לא רק מוצרים בתחום אלא גם הדרכות בנושאי לידה והורות, הקמת חדר כושר בשכונה חרדית בירושליים, הקמת מתחם הפעלה לילדים במרכז הקניות בבני ברק, הקמת בית מלון בבני ברק לאוכלוסיה החרדית, הקמת מרכז פנאי וספורט לנשים חרדיות, הצבת מכונות וידאומט עם סרטים לאוכלוסיה החרדית ועוד ועוד.



הסטודנטיות לא הצטמצמו למיזמים עבור המיגזר החרדי. נושאים כמו פתיחת מסעדה בירושלים בסגנון "מקס ברנר", פתיחת מרכז מכירות לכל מוצרי היודאיקה תחת קורת גג אחת, פתיחת חנות פרחים בתחנת הרכבת בלוד, פתיחת חנות לתכשיטים ומתנות ב"סביון" ועוד ועוד.



יש להודות, בתחילת הקורס, מרבית הסטודנטיות לא האמינו ביכולתן לפתוח עסק. הן מודעות לצפיות מהאשה החרדית לפרנס את המשפחה בעיסוקים השמרניים של הוראה, חשבונאות ופקידות. הקשיים בפניהן הן ניצבות בבואן לממש את התוכניות העיסקיות שכתבו הו עצומות. אישה-יזמית-חרדית צריכה לשבור גם את תיקרת הזכוכית של תיפקוד נשים בעולם העיסקי, הנשלט ברובו על ידי הגברים, וגם את תיקרת הזכוכית של היחס לאשה חרדית המקימה עסק בעולם זה.



היה מדהים לראות נשים צעירות אלה מתלהבות מהעסקים אותם תיכננו, במהלך הקורס, לפרטי פרטים בתוכניות העיסקיות שהכינו, ומבינות שבמובנים רבים הינן פורצות דרך לרבות אחרות במיגזר זה. לעסקים אותם הם יפתחו עבור המיגזר החרדי יהיה עליהם להשיג אישורים מהרבנים בסקטורים השונים של המיגזר. הן יצטרכו להתמודד עם מיעוט או העדר תמיכה חברתית במיזם שלהן, אפילו בסביבה המשפחתית הקרובה. ובנוסף יהיה עליהן להתמודד עם כל הקשיים ה"רגילים" הניצבים בפני היזם המתחיל- מציאת מקורות מימון לעסק, חדירה לשוק, בדרך כלל מאד תחרותי וסוער, ניהול יעיל של העסק ועוד.



יכולתן של נשים צעירות אלה, שחלק גדול מהן נישאות כבר במהלך הלימודים במיכללה, לשמור על אורח חיים חרדי במשפחתן תוך כדי השתלבות כיזמיות וכמנהלות בעולם העיסקי המודרני – היא המפתח לאפשרות שלהן לא רק להרויח שכר הולם, הרבה מעל הממוצע במיגזר החרדי. עבור נשים אלה, פריצת הדרך כיזמיות תאפשר להם לחוות סיפוק מקצועי והגשמה עצמית שתתרום, ללא ספק, גם לגישור בין מגזר זה לשאר חלקי החברה הישראלית. המוכנות של נשים צעירות אלה, לפחות חלקן, להתמודד עם אתגרים אלה לימדה אותי פרק נוסף בהעזה ונטילת סיכונים, שיזמיות אלה יזדקקו להם, עוד יותר מכל יזם אחר.



אז האם נוכחים אנו בניצני מהפיכה במיגזר החרדי? קשה לדעת. אין ספק שמהפיכה כזאת אפשרית, ותמיכה ממשלתית לעידודה הינה ראויה ביותר. פגשתי סטודנטיות מוכשרות ויצירתיות שרק אם הסביבה תתמוך בהן ולא תחניק את יצר היזמות הטבוע בהן, הן בהחלט עשויות להוות מודל חדש של פורצות דרך במיגזר החרדי וראש גשר למיגזר שאינו חרדי.





ד"ר אבשלום אדרת, מרצה ל"יזמות עיסקית" באקדמיה







סמינר הקיבוצים, דרך נמיר 149, תל אביב. 052-3339056
[email protected]


www.2all.co.il/web/sites/coaching10


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבשלום אדרת שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]