חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מהי אהבת אמת?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אקנה נטורופתיה טיפול טבעי פצעי בגרות אקנה פצעי בגרות ותזונה פצעים על הפנים טיפול נטורופתי

נושא המאמר: אקנה - פצעי בגרות בטיפול הנטורופתי הטבעי
מאת: איה הוד   שמור מאמר למועדפים

פצעי בגרות - אקנה, לא רק במתבגרים
כללי
אקנה היא אחת מבעיות העור השכיחות ביותר. הגורמים לה הם רבים וכוללים גורמים חיצוניים, מטבוליים, תורשתיים וכמובן הורמונליים.
בגישה הנטורופתית אקנה מכונה גם "סוכרת של העור", מאחר ונצפה קשר לחילוף חומרים גבוה של סוכר ברמת העור. רמה גבוהה של טסטוסטרון מעלה את הסבירות לאקנה. רמה מוגברת של טסטוסטרון בנשים נגרמת בעיקר בגלל רמה גבוהה של אינסולין הנוצר מאכילת פחמימות מזוקקות או סוכרים.

באקנה קיימת גם בעיה בחילוף חומרים של האבץ. חסר באבץ אצל הסובלים מאקנה יגרום לפעילות גדולה יותר של האנזים אלפא-רדוקטאז שיביא לעלייה ב- DHT ולסבירות גדולה יותר לאקנה. בדרך כלל, תהליך זה קורה בגיל ההתבגרות.
אצל נערות יש קשר למחזור החודשי, 80%-90% מהן מדווחות על החמרה של אקנה לפני ימי הווסת. בדרך כלל גלולות למניעת הריון משפרות את המצב, אך נטילתן אינה מהווה פתרון לבעיה ועל פי הגישה הנטורופתית היא אינה מומלצת כלל, בעיקר כאשר ניתן לאזן את המערכת ההורמונלית בדרכים טבעיות ללא נטילה חיצונית של הורמונים.

למרות הקשר ההורמונלי להופעת אקנה, בעיקר בגיל ההתבגרות כתוצאה מתגובה לקויה להורמון הטסטוסטרון,קיימים גורמים נוספים לאקנה ולכן הוא יכול להופיע בכל קבוצות הגיל, מתינוקות ועד מבוגרים. קיימת עלייה במספר האנשים מעל גיל 25 שסובלים מהתפרצות מאוחרת או אקנה עיקש. בנוסף, עם הגיל, הבלוטות הגורמות לזיעה ולשימון העור מתחילות לעבור תהליך אטרופיה (ניוון), אם הן נעשות עמוסות, העור אומנם נעשה יבש יותר אך גם בעל נטייה לפתח אקנה.

גורמים וטריגרים המחמירים אקנה

1) מצבי לחץ, סטרס נפשיים - שכיח אלו משפיעים ישירות על הפרשת הורמונים בגוף. לחץ מבחנים,
לחץ בעבודה, לחץ בזמן הריון ופחד מהלידה, בעיות בקשרים אישיים ועוד.
2) הפרעה בחילוף החומרים של סוכרים ושומנים.
3) תורשה - ישנן משפחות בהן קיים אקנה קשה יותר. ישנה רגישות יתר של בלוטות חלב לגירוי
הורמונלי.
4) גורם הורמונלי - עודף הורמונים גבריים גם אצל בנים וגם אצל בנות גורם לעלייה ביצירת החלב
בבלוטות חלב.
5) רגישות למוצרי קוסמטיקה לא מתאימים.
6) תזונה לא מאוזנת, אכילת מזונות המחמירים את הדלקתיות על העור, וחסרים בויטמנים ומינרלים,
בעיקר אבץ, B קומפלקס, A ו- C.
7) הזעה - מחמירה את חסימת הנקבוביות על פני העור דרכן מפרישות בלוטות החלב.
8) שימוש ממושך באנטיביוטיקה לאקנה גורם לעמידות החיידקים ולהחמרת המצב.
9) לכלוך, איפור, תאי עור מתים, עודף שומן על העור - כל אלה ועוד יכולים לחסום את הנקבוביות
ולגרום לפצעי אקנה.
10) תרופות - ישנן תרופות כגון, סטרואידים, תרופות אנטי דיכאוניות ועוד, שעלולות לגרום או להחמיר
מצב אקנה.
11) עישון - נראה שאצל מעשנים יש נטייה לפתח מצבים חמורים יותר של אקנה.
12) עיכול לא תקין (פירוט בהמשך).

ישנן דרגות חומרה וצורות שונות לאקנה. חומרת המצב נקבעת גם על פי היקף האזורים המעורבים.

טיפול קונבנציונלי

אם המצב אינו חמור, הטיפול הקונבנציונלי מתרכז בטיפול חיצוני בלבד על ידי תכשירים לטיפול מקומי (חיצוני) אשר המרכיב הדומיננטי בהם הוא אנטיביוטי.
יש אפשרות לשלב תכשירים כגון ה- oxy ודומיהם אשר פותחים את בלוטות החלב ומפחיתים בהם את כמות החיידקים. במצבים חמורים יותר אשר אינם מגיבים לטיפול המקומי, רופאים משלבים טיפול תרופתי דרך הפה.

טיפול תרופתי כולל אנטיביוטיקה, בעיקר ממשפחת הטטראציקלינים כגון: מינוציקלין ודוקסיציקלין ותרופות הדומות מבחינה כימית לויטמין A כגון רואקוטן וקיורטן (איזוטרטינואין) שהיא חלופה גנרית זהה לרואקוטן. ויטמין A ידוע בהשפעתו על צמיחה תקינה של תאי עור, מניעת חסימה של צינוריות בלוטות השומן, קילוף שכבת העור העליונה, הסרת ראשים שחורים ולבנים ויצירת עור חלק יותר.

לשימוש ברואקוטן יש תופעות הלוואי אשר השכיחות הן יובש, קילוף העור ופגיעה בכבד. קיימת סיבה טובה מאוד שרופאים לא ממהרים להמליץ עליה מיד ומחכים איתה למצבים חמורים. בניגוד לויטמינים המסיסים במים שעודפיהם מופרשים בשתן, ויטמין A שייך לקבוצת ויטמינים המסיסים בשומן ולכן קל מאוד להגיע לעודף שלו בגוף. לכן, חשוב ביותר לעקוב אחר רמת השומנים בדם ואחר תפקודי הכבד כל חודש בזמן נטילת התרופה. רואקוטן לוקחים במשך מספר חודשים והיא עלולה לפגוע בכבד. הטיפול האנטיביוטי אינו יעיל לטווח רחוק ומעבר לכך הוא מזיק וגורם להופעת בעיות אחרות לא פחות קשות. האנטיביוטיקה הורסת בגוף את פלורת החיידקים הטובים במעיים והגוף הופך פגיע וחלש עם נטייה לפתח עוד דלקות.

טיפול נטורופתי

מבחינה נטורופתית אקנה הוא רק סימפטום חיצוני לחוסר איזון שמתרחש עמוק בגוף.
הטיפול הנטורופתי לוקח בחשבון גורמים רבים ומותאם באופן אישי לכל אדם ואדם. הטיפול הינו גם פנימי וגם חיצוני. הזנחה גורמת להתפתחות דלקת קבועה הגורמת לנזק בלתי הפיך לעור הבא לידי ביטוי בחריצים, סדקים, קמטים וצלקות.

תזונה
רוב הרופאים אינם עושים את ההקשר בין אקנה ותזונה, אך לתזונה יש חלק חשוב מאוד באקנה, לא רק כטריגר או גורם מעצים של הבעיה אלא כגורם מטפל.

בתרבויות פחות מתקדמות שצורכות תזונה השונה באופן משמעותי מתזונה מערבית, ללא פחמימות מזוקקות או פשוטות וללא מזון מתועש ומעובד, שיעור מיקרי האקנה נמוך מאוד.

ניתן לקבל הנחייה לתזונה שתתאים לא רק לטיפול בעור והפחתת הדלקתיות, אלא גם שתאפשר טיפול בשורש הבעיה בין אם הוא הורמונלי או ממקור מתח וכדומה. קיימת הכוונה לתזונה אנטי דלקתית, תזונה תומכת במערכת העצבים באם קיים אלמנט של מתח, תזונה לאיזון המערכת ההורמונלית, תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים עם הכוונה למזונות המכילים בטא קרוטן ועוד.

התגובה למוצרי מזון שונה מאדם לאדם, לכן יש להתייחס באופן אינדיבידואלי לכל אחד.

חשוב:

יש לטפל במערכת העיכול מאחר ואקנה קשור גם לעיכול לא שלם של מזון, דבר הגורם להיווצרות רעלנים בגוף המתבטא גם בעור. ככל שהתזונה תהיה פשוטה יותר כך העור יבריא מהר יותר.

טיפול בניקוי רעלים מאוד מומלץ, בייחוד אם יש עבר של נטילת אנטיביוטיקה. במקרה של שימוש ברואקוטן יש לשלב גם צמחים לתמיכה בכבד ושיקומו. חשוב להרבות בשתיית מים על מנת לסלק רעלנים מהגוף ולשמור על רעננות ולחות העור.

תוספי מזון

קיימים תוספי מזון שיכולים לסייע לגוף בשלב האקוטי לחזור לאיזון ולטפל בבעיה. לרוב אני מסתפקת בהשלמות ויטמינים ומינרלים דרך התזונה ואם צריך, אז גם בעזרת צמחי מרפא. ויטמינים חשובים:
קומפלקס ויטמיני B אשר משתתפים ביצירת תאים ומשפרים את תפקוד מערכת העצבים.
ויטמין A - (קרא למעלה) ובטא קרוטנים.
ויטמין C - אנטי אוקסידנט המנטרל רדיקלים חופשיים,בעל תכונה אנטי דלקתית, בעל תפקיד הדרוש לעור כדי לייצר קולגן וחשוב לבניה של רקמות חיבור.
מינרל אבץ - בעל תפקידים רבים בגוף, מאפשר ניצול טוב יותר ויטמין A בגוף.

יש לזכור ששימוש במוצרים שונים הקיימים בשוק אינו בא להחליף טיפול שלם או להזניח אכילה בריאה ונכונה.

צמחי מרפא

שימוש בצמחי-מרפא גם חיצונית וגם פנימית, מזרז את תהליך ההחלמה ויכול אף למנוע צלקות כל עוד ניתן למנוע אותן.

צמחים שיש לקחת בחשבון:

כורכום - Curcuma Longa - אנטי דלקתי, מסייע לפעילות כבד (לכן חשוב אם נוטלים רואקוטן), מאזן רמות סוכר.
קיפודנית (אכינצאה)- Echinacea angustifolia - Coneflower
צפורני חתול / קלנדולה - Calendula officinalis - Pot marigold
תלתן אדום - ‏Purple clover / ‏Red Clover‏ - ‏Trifolium pratense
שן הארי / שינן - Taraxacum officinale - Dandelion
גדילן מצוי - Silybum marianum / Cardus Marianus - Milk thistle
דבקה זיפנית - Galium Aparine – Cleavers
סרפד - Urtica Dioica – Nettle
בבונג (קמומיל) - Matricaria recutita (camomilla) - German Chamomile

*שמנים: הכנת מסכות עם שמן אשכולית, עץ התה, לבנדר, קמומיל ועוד.

התייחסות להשלכות פסיכולוגיות:

לעיתים, בעיות שנראות קלות או לא מזיקות הן בעלות השלכות עצומות על הנפש ואין להתעלם מהן. בעולמנו קיימת מודעות גדולה (גדולה מידי לטעמי) למראה ולקוסמטיקה.
ישנם אנשים אשר האקנה פוגע בהם לא רק במובן בפיזי אלא גם באספקט נפשי.
בושה, דימוי עצמי נמוך, חרדה, בעיות חברתיות, אפשרויות תעסוקה ועוד הם חלק בלתי נפרד לעיתים מהבעיה ויש להתייחס אליהם.
שיחות, טיפולי גוף נפש, דמיון מודרך, אהבה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, העצמת התכונות החיוביות, התחברות לאני הפנימי הם חלק מהטיפול הנטורופתי שאני מציעה והם יכולים לסייע רבות במילוי החלל, בהתמרת הפחדים והדימוי שנוצרו גם הרבה אחרי שהפצעים נעלמים.

עוד כמה עצות וטיפים תוכלו למצוא באתר: איה הוד - נטורופתיה ורפואה משלימה.

לסיכום

למה שאנו מכניסים לפה והדרך בה אנו חיים יש השפעה גדולה על מצב העור.
טיפול נטורופתי הוא דרך טבעית בטוחה, יעילה וללא תופעות לוואי אשר משפרת לא רק את מצב הפצעים והעור, אלא גם את רמת החיוניות והבריאות הכללית ומחזירה לאיזון ומטפלת במצבי בריאות רבים נוספים.


www.ayahod.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איה הוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]