חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נורות לגידול צמחים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: המנגיוסרקומה בכלבים סרטן גידול בטחול דימום פנימי

נושא המאמר: המאנגיוסרקומה - גידול ממאיר של כלי דם
מאת: יוני פרס   שמור מאמר למועדפים

המאנגיוסרקומה - גידול ממאיר של כלי דם 

המאנגיוסרקומה הוא סרטן אגרסיבי של כלי הדם שיכול להופיע בכל מקום בגוף. המקומות השכיחים למציאת הגידול הינם טחול, כבד ולב. הפרוגנוזה (תחזית ההחלמה) נקבעת על פי מיקום המחלה ושלב האבחון. המחלה מופיעה בכל גזעי הכלבים, אך שכיחותה גבוהה במיוחד ברועה גרמני, סטר אנגלי, וגולדן רטריבר.

סימני המחלה מושפעים לרוב ממיקום הגידול. כלבים רבים עם גידול באיברים פנימיים מראים סימנים חולפים או מתמשכים של חולשה ואף התמוטטות. הסרטן יוצר כלי דם לא נורמאלים, חלשים יותר הנוטים לדלוף. הגידול גורם לקריעה של אחד מכלי דם סרטניים אלה ולאיבוד דם. המאנגיוסרקומה מופיעה בשכיחות גבוהה בטחול, וקריעה של כלי דם בטחול יכול להביא לאיבוד דם רב לחלל הבטן, ואי לכך לחולשה והתמוטטות.
אם אבדה רק כמות קטנה של דם, החולשה עשויה לחלוף כיוון שהדם נספג חזרה לגוף. במקרים של דימום משמעותי לבטן, מופיעה חולשה חמורה עד כדי התמוטטות וזהו מצב חירום.

ניתן לראות בתמונה גידול בקצה הטחול אשר גרם לקרע וכתוצאה מכך לדימום.



אם הגידול בלב, לעיתים יש דימום לתוך שק הלב המקיף את הלב והתוצאה היא ירידה ביכולת הלב לפעום. גם במצב זה יופיעו סימני חולשה והתמוטטות.

המאנגיוסרקומה נחשבת לגידול "רע" ואגרסיבי בגלל שהוא שולח גרורות בקלות יחסית. לאחר שמאבחנים או חושדים בהמאנגיוסרקומה נעשות מספר בדיקות לקביעת חומרת המחלה. בדיקות אלה חשובות לווטרינר בכדי שיוכל להנחות את הבעלים בקבלת החלטות לגבי המשך הטיפול. הבדיקות כוללות צילום בית חזה להערכת גודל הלב ולשם זיהוי גרורות בריאות. במידה ונראות גרורות בד"כ אין טעם בניתוח. בד"כ נדרשות ספירת דם, פאנל ביוכימי ובדיקת שתן לצורך הערכת מצבו הבריאותי הכללי של הכלב. לעיתים נבצע בדיקת קרישה בכדי להעריך את יכולתו של הדם לקרוש ולקבוע את הסיבה לדימום הבטני. לרוב מבוצע אולטראסאונד של הבטן והלב בחיפוש אחר גרורות.
 
טיפול בהמאנגוסרקומה נעשה בשני מישורים. בשלב הראשון נעשה ניתוח להסרת הגידול הראשוני (בד"כ הסרת הטחול). בשלב השני, בשל שכיחות גרורות גבוהה, נעזרים בטיפול בכימותראפיה.
למזלנו, כימותרפיה בכלבים וחתולים מאוד שונה מהטיפול באנשים ותופעות הלוואי פחותות בהרבה. מטרת הטיפול היא שיפור איכות החיים עבור חיית המחמד ולא בהכרח ריפוי. לעולם איננו רוצים שהטיפול יהיה יותר קשה מהמחלה עצמה. חיות מתמודדות עם כימותרפיה יותר טוב מאנשים בגלל מגוון סיבות, אך החשובה מכולן היא פסיכולוגית. הכלב לא יודע שיש לו סרטן. הוא גם לא יודע שהתרופות גורמות לאנשים להרגיש חולים, ולכן אינו מצפה לחלות. כלבים סובלים מתופעות לוואי של כימותרפיה רק במקרים נדירים וגם אז הסימנים לרוב אינם חמורים. בעקבות הטיפול לא מופיעה נשירת פרווה (פרווה גדלה שונה משיער ולכן אינה מושפעת מהטיפול).

כלבים עם מעורבות איברים פנימיים (טחול / כבד) אשר עוברים ניתוח, חיים לרוב חודשיים בלבד. כלבים בהם לא זיהו גרורות בניתוח ובנוסף מטופלים בכימותרפיה חיים בממוצע של 6-10 חודשים.
 
מצב יוצא דופן הינו המנגיוסרקומה עורית (בתנאי שלא מדובר בגרורות לעור אלא בגידול עורי בלבד), בו נמצא קשר לחשיפה לשמש ולאחר הסרת הגידול משך החיים אוך יותר.
בבואנו לשקול את הפתרון המומלץ יש לקחת בחשבון את איכות חייו של הכלב.

www.vvc.co.il/info-pages.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוני פרס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]