חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה עיסוי רקמות? מה הקשר בין עיסוי רקמות לשאר העיסויים - עיסוי ספורטאים - עיסוי רקמות עמוק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איכות הסביבה סרטן זיהום אויר

נושא המאמר: שביל הסרטן החיפאי
מאת: נכתב על ידי טל רביד   שמור מאמר למועדפים

אחר הצהריים נסעתי לבקר חבר ברמב"ם. למשגב יש סרטן והוא עבר השבוע ניתוח נוסף. זו הפעם השלישית בה מבתקים את ריאותיו במרדף אחר עוד גלולה. והוא רק בן עשרים ואחת.

הדרך מביתי שבקריית-ביאליק לבית-החולים רמב"ם עוברת בשביל הסרטן החיפאי, כביש מפרץ חיפה-עכו. הנתיב האונקולוגי מתחיל ממפעלי הפלדה הסמוכים לעכו, ממשיך למפעלי חיפה כימיקלים על מיכליו ותמיסותיו, מתקדם אל המזהם הגדול באזור, הריפיינריס, בתי הזיקוק ומסתיים בבית החולים, שביציאה הדרומית מהעיר.
כקילומטר לפני בתי הזיקוק (הנמצאים כשמונה ק"מ מביתי) מתחיל הריח הבלתי נסבל להציף את האף. זה השלב בו בני הקטן סוגר את חלונות המכונית ומצטנף בבעטה במושבו.
מן הרכב בולטות הארובות, כשהן פולטות עשן סמיך ומאיים, הנישא בהתאם לכיוון הרוח, פעם לריאותיהם של תושבי הר הכרמל, פעם לליבם של המתגוררים בקריית-טבעון ופעם לטובת האסתמה של ילדי הקריות.
עוד מפעלים הקיימים באזור מוסיפים את שלהם למנת הזיהום המרוכזת, פולטים, מעכירים, מלכלכים, מטמאים.
הרמזור פוגש אותי על גשר הקישון. כמה ברווזים מרוויחים את יומם סמוך לגדותיו של הנחל המטונף, רווי כולו בשפכים תעשייתיים משחיתים. הקישון, כבר מזמן אינו ממלא את ייעודו הטהור, מזרים החיים. גם הברווזים, הצפים בין שרידי מתכות וחומצות רעילות, עשויים להצטרף לשרשרת החולי האזורי, אך במקרה שלהם למי באמת אכפת.
ואכן לאף אחד לא אכפת ? לא מהברווזים וגם לא מבני-האדם. הרשעות והעיוורון אינם מבחינים בין בשר ובשר.
עם הפרטת בתי הזיקוק ניתנה לממשלה הזדמנות פז ? שהוחמצה - לעשיית צדק היסטורי מחייב עם האזור המוכה, שכבר עשרות שנים עטוף בענני התעשייה השחורים, טרף לרעבונם אל איילי הממון. נדמה כי העובדה ששעורי החולי מסרטן, מחלות לב ואסטמה גבוה משמעותית בנפת חיפה מהממוצע הארצי (נתוני "הקואליציה לבריאות הציבור"), אינה מרשימה אף אחד. בעניין זיהום האוויר במפרץ כשלו כל שרים איכות הסביבה לדורותיהם לרבות יוסי שריד. במקום להוסיף לתנאי המכרז דרישה ברורה לרכישת מסננים חדישים, המסוגלים להקטין בעשרות אחוזים את נזקי הפליטות של המפעלים, בחרה בממשלה לעצום את העיניים ולבצר את רווחיהם של הבעלים החדשים. ובמקום להפנות תקציבים מתוך תמורת ההפרטה לטובת שיקום הסביבה במפרץ והגנה על אוכלוסיית האזור, העדיפה הממשלה למלא פיה מים.
לא נעים להיות תושב אזור טעון טיפוח, אך עוד פחות נעים לחוות זלזול וקיפוח.

את השכונה שלי, במרכז קריית-ביאליק, הקימו יקים קפדניים, שהגיעו בראשית המאה הקודמת לאזור ובנו עיר לתפארת, שלאורך השנים נחנקה מאדי המפעלים המזהמים. השכנה מלמעלה חולה בסרטן והשכן מהבית הסמוך נפטר מהמחלה לפני כעשור. וגם האימא של נרי מהכיתה והנכד של אבי. משגב בן העשרים ואחת וחבריו מהמחלקה האונקולוגית ? נושאים בגאון את תעודת התושב שלהם במסדרונות בית החולים. כישפנו את מיטותיהם, מי להמשך חייו ומי לסופם ? תתפוס אותן המשמרת הבאה של חולי הסרטן. חולים, שחלקם אינם, אלא קורבנותיה של ציניות המשולבת בתאוות בצע ובאטימות שלטונית. במחוללי המחלות שהם מעשה ידי אדם, ניתן לטפל ובכך להקטין את מימדי האפידמיה. האם בישראל המנוכרת ירימו הרשויות את הכפפה?



blog.tapuz.co.il/talravid


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נכתב על ידי טל רביד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]