חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מצגות לאירועים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דוד דרפק לחימה ג'יו ג'יטסו אומנויות לחימה

נושא המאמר: ג'יו-ג'יטסו-אומנות הרכה
מאת: דוד דרפק   שמור מאמר למועדפים

ויתור על השריון נתן דחיפה לשיטות לחימה בידיים ריקות ואפשר לפתח שיטות רבות,שלא היה אפשרות לפתחן בתקופת השימוש בשריון.בחלקה השני של מאה ה-16 ובתחילת מאה ה-17 התפתחו שיטות לחימה בידיים ריקות או בעזרת נשק זעיר רבות.אז החל ההתפתחות של סוג לחימה שהיום אנו מכנים-ג'יו ג'יטסו.פירוש המילים הוא - אומנות רכה,וישנו משמעות רב לשם זה.הרעיון של ג'יו ג'יטסו הוא לנצח יריב לא בעזרת כוח רב,אלה בעזרת רכות וויתור לכוח התוקף. אומן הג'יו ג'יטסו אינו משתמש בכוח רב, חוסך בכוחו,מדלדל כוחו של התוקף וכך מתגבר עליו.הוא גורם ליריב לעשות תנועות חדות ובמהירות מתחמק מהם,מוציא את התוקף משיווי משקל.אומן הג'יו ג'יטסו לא מתנגד לכוח,לא בולם התקפות בהגנות כוחניות,"מעביר" את כוחו של היריב דרך עצמו ויריבו,בלי שמוצא התנגדות "נופל" קדימה לידיו של המגן.
האסקולה הוותיקה ביותר של הג'יו ג'יטסו הי טאקנאוטי-ריו אשר נוסדה ב-1532, בתקופת מלחמת האזרחים ביפן.מייסדה-טאקנאוטי הסימורו היה איש נמוך ועל פי קרטריונים של הסמוראיים חלש,אבל רוחו היה חזק מאוד.על פי אגדות השיטה לאחר מדיטציה וצום בן 37 ימים בהרים,ראה טאקנאוטי נזיר נודד-ימאבוסי,שגילה לו סוד של אומנות הקרב.
בהתחלה התחלקה הטכניקה של טאקנאוטי-ריו לשני חלקים:
קוגוסוקו קוסי-נו מאווארי(נשק זעיר שעל החגורה) שבתוכו 25 טכניקות וטורי-טה(תפיסות בעזרת ידיים) המורכב מ-5 טכניקות. 30 טכניקות אלו היו לבסיס של ג'יו ג'יטסו של היום.דבר מעניין נוסף לשיטה זו היה התקפה של נקודות תורפה.
בתחילתה של טקנאוטי-ריו לא היו בה הטלות עגן או גב,ריתוקים על כף היד,חניקות רבות הידועות היום.הם היתווספו לשיטה מאוחר יותר,תודות לטאקנאוטי היסקצו וטאקנאוטי היסאיאסי - יורשם של מייסד השיטה.הם הוסיפו דברים רבים מוו-שו הסיני אשר למדו בעיר נגאסאקי.כל הדברים האלו בנו תשתית של ג'יו ג'יטסו וקיימים גם היום בשיטת טאקנאוטי-ריו תודות לבני משפחת טאקנאוטי.
הטלות עוצמתיות,ריתוקים מתוחקמים שהיום הם כרטיס ביקור של הג'יו ג'יטסו, לראשונה הופיעו כמאה שנה לאחר ייסודה של טאקנאוטי-ריו.העדות הראשונה לכך זה חוברת הדרכה של שיטת סקיגוטי-ריו משנת 1632.לראשונה מוסג "יאווארה" או "ג'יו" - רכות,הופיע גם כן בשיטה הזאת וזה מעיד על כך שבתקופה זאת הבינו המאסטרים את עקרון האי-התנגדות.השיטה כללה בתוכה את כל ההטלות וריתוקים שמוכרות היום.

חסרונות של סקיגוטי-ריו בחניקות והתקפות מולאו בשיטת יוסין-ריו(יושין-ריו) שדגלה בהתקפות לנקודות תורפה,ריתוקים,חניקות,טכניקות החייה וטכניקות הריגה ע"י לחיצה על נקודות מסויימות.
השיטה נוסדה על ידי איש בשם אוקיימה סירובאי שהיה רופא בעיר נאגאסקי.על פי עדויות מאותה תקופה הוא נסעה לסין כדי לרכוש ידע ברפוא והתגורר שם מספר שנים.בתקופה זו הוא נחשף לשיטות לחימה סיניות וכאשר חזר ליפן פתח בית ספר לאומנויות הקרב. לאחר ארבע שנים בית ספרו נסגר וסירובאי עזב למנזר. בהיותו במנזר בזמן טיולו ביער חורפי,הוא ראה איך נשברו הענפים הגדולים תחת שלג כבד וענפים דקים נשארו ללא פגע. כך התגלה לו הרעיון שעומד היום מאחורי השיטה - רכות ואי התנגדות מנצחים כוח.אין צורך להתנגד לכוח,צריך להתחמק ולנצל כוח היריב.

בחצי השני של מאה ה-19 ובתחילת מאה ה-20,כאש החלו ביפן רפרמות,שפתחו את המדינה יותר לכיוון המערב,ג'יו-ג'יטסו,כמו כל שיטות לחימה אחרות מצא את עצמו במצב קשה.מנהיגי יפן שקידמו מודל מערבי בארצם וקישרו את עוצמתן של מדינות אימפריאליסטיות לחיקוי חיצוני של התנהגות האירופאית הפנו את גבם למורשת שלהם.אומנויות הקרב הוכרזו כמורשת של אכזריות וברבריות.
מורים רבים הפסיקו ללמד וסירבו לקחת תלמידים. רבים מהם מתו בעוני.הביקוש ללמוד אומנויות הקרב היה נמוך מאוד ועל אלו שהתאמנו הביטו כעל משוגעים.במצב זה חלק מאומני הג'יו ג'יטסו הפנו את עצמם למודרניזציה של שיטתם. כך נוסדו ג'ודו וכחמישים שנה אחרי אייקידו. חלק אחר של מורים לא רצו לשנות כלום ושמרו על מסורת. להם היה קשה ביותר.חלקם מתו בעוני,חלקם הפסיקו לפתח את שיטתם,חלקם נסעו למערב ועבדו שם בקרקסים,בהם הציגו את אומנותם.
בתקופה זו הרבה שיטות מסורתיות ניספו ואנו יודעים עליהן רק ממקורות כתובים שנשמרו בארכיונים. שיטות הגדולות הצליחו לשמור על עצמן,לשרוד וקיימות עד היום,תודות למשפחות ששמרו עליהן.
היום נעשים מעמצים רבים ביפן על מנת לשמור ולשחזר את האסקולות "ריו" המסורתיות. הן מוגדרות היום כאוצר לאומי.לצד שיטות מסורתיות קמות שיטות מודרניות רבות אשר טובות הרבה יותר לחיים המודרנים ואינן כוללות טכניקות התנגדות כנגד חרב או בישיבה מסורתית.

www.lehima.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דוד דרפק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]