חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
100 שנה ליצחק אלבניז





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: BILLIARY COLIC ERCP ניפוץ אבנים בכיס המרה לציטין

נושא המאמר: מחלות של כיס המרה - BILLIARY COLIC - ניפוץ אבנים בכיס המרה לציטין רמת האנזים בדם
מאת: מחלות של כיס המרה - קובי עזרא   שמור מאמר למועדפים

מחלות של כיס המרה - קובי עזרא הפתולוגיה השכיחה ביותר בכיס המרה היא אבנים בכיס המרה , כיס המרה אוגר את מיצי המרה שמייצר הכבד. אבנים בכיס המרה נוצרות מהתגבשות של חומרים בנוזל המרה, חומרים שמתגבשים והופכים לאבנים, (זהו תהליך איטי) צבע האבן חום שחור כהה, באולטרהסאונד לא ניתן לראות (רק בסידן ניתן לראות) אבני מרה נוצרות במיוחד אצל: •1. אנשים שהם בצום או לאחר ניתוח, כיס המרה לא פולט אותם, דבר שהופך לבוץ ולאחר אבן, ישנם שומנים שמקטינים את ההתגבשות של הכולסטרול והם הפוספוליפידים כגון: לציטין, אצל נשים וולדניות אשר יולדות הרבה, נשים שמנות השכיחות גבוהה יותר. •2. הבילירובין מופרש בנוזל המרה כאשר ריכוזו בנוזל המרה גבוה , ישנה שכיחות גבוהה לאבני בילירובין, דבר שכיח אצל אנשים שיש להם המוליזה של ארוטרוציטים, יכול ליצור התגבשות עם סידן. •3. אבני סידן נוצרות בעיקר במצבים של היפרקלצמיה. סימפטומים: ברוב המקרים אבנים בכיס המרה לא גורמים לקליניקה כלשהיא. הכאבים באים בהתקפים, הכאבים מתגברים בזמן שאיפה. סיבת הכאב נובעת מחסימה של מוצא כיס המרה ע"י האבנים המתמקמות בעיקר בצוואר כיס המרה בנקודת החיבור לדרכי המרה. הסימנים הבאים לא חייבים להופיע , אך כאשר הם מופיעות אז נוצר , א) צהבת בגלל עודף בילירובין. צהבת במצב של BILLIARY COLIC מרמז על חסימה של דרכי המרה ע"י האבן או ע"י הכיס הגדוש. ב)חום וצמרמורות מרמז על תהליך זיהומי בכיס המרה או דרכי המרה. הבחנה: שיטות הדמיה בעיקר: א) רנטגן - מראה אבנים עם סידן , ב) אולטרסאונד - היעילה והזולה ביותר, גם אבני כולסטרול ניתן לאבחן, ניתן לאבחן גם דלקות אפשריות בדרכי המרה והלבלב. ג) מיפוי דרכי המרה: ע"י הזרקת חומר רדיואקטיבי, אל דרכי המרה מהכבד וצביעתם מלמעלה למטה , 2) ERCP לעיתים גם בדיקה + טיפול, מגיעים דרך פיטמת התריסריון , ניתן לצבוע אותם או לשלוף את האבן מדרכי המרה. טיפול: BILLIARY COLIC ללא זיהום בדרך כלל מטופל שמרנית, כלומר טיפול כנגד כאבים ותזונה נכונה. כאשר מדובר על מספר התקפים, נהוג לבצע כריתה של כיס המרה , זהו ניתוח פשוט, המבוצע בדרך כלל בשיטה לפר אסקופית. אחד הסיבוכים בניתוח הוא בריחת אבנים, לכן כאשר מוציאים את כיס המרה חייבים לוודא שאין אבנים בכיס המרה לפני שמוציאים אותה. ניפוץ אבנים בכיס המרה או בדרכי המרה ע"י גלי קול, כיום לא מבוצע באופן שיגרתי בגלל שזה לא יעיל כל כך. טיפול: כאשר האבן לא בדרכי המרה, שליפת האבן תתבצע בעזרת ERCP או בעזרת ניתוח לרוב לא בלפרוסקופיה, שבו נפתח את דרכי המרה. דלקת חריפה בדרכי המרה: ממוקם רק בכיס המרה אך לא רק. קליניקה: זהה לדלקת חריפה בכיס המרה , מלבד דבר אחד צמרמורות. טיפול: אנטיביוטי בלבד. אך כאשר מדובר באבן חוסמת שייצרה את הזיהום יש להוציאה. חולים סוכרתיים נוטים ללקות בזיהום זה אך למעשה בכל זיהום אחר, בשל כשל חיסוני. בכל המקרים של חסימה בדרכי המרה והתפתחות של צהבת, השתן יהיה כהה, צבע הצואה יהיה בהיר. סימפטום נוסף שיופיע בבדיקת הדם הוא עלייה של רמת האנזים בדם.

www.dietme.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מחלות של כיס המרה - קובי עזרא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]