חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיול ירח דבש בברצלונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ריהוטים שזלונג ספות ריהוט

נושא המאמר: ריהוט לבית - שזלונג
מאת:    שמור מאמר למועדפים

תקציר:
כמו מיטה לאמצע היום. בין כורסא לספה, השזלונג, או מיטת-היום, הוא רהיט ייחודי ואלגנטי הזוכה כעת לפופולריות רבה בקרב מעצבים מקצועיים ולקוחות אניני טעם כאחד, תודות ליופיו, לנינוחות שהוא משרה, ולפרקטיות שלו. צורתו הבסיסית של השזלונג, המאופיינת מטבעה בקווי מתאר יפים למראה, תתאים כמעט לכל מרחב, ותתרום להגדרת אופיו. בהתאם לכך, תוכלו למצוא באתר הרהיטים AEF שפע של שזלונגים: מרופדים בעור, בדמוי-עור איכותי או בבד, מתנדנדים או קבועים, ומעוצבים כרהיט עצמאי או כחלק ממערכת ישיבה גדולה יותר באופן המשדרג את איכות הישיבה על הספה שבחרתם.
גוף המאמר:

מהו שזלונג ?
השזלונג Chaise Longue)) הוא רהיט הנראה ככורסא בעלת מושב ארוך במיוחד, שעליו ניתן להניח את הרגליים. כיוון שמשענת הגב בנויה בצדו האחד, ניתן לומר כי המאפיין המובהק ביותר שלו הוא המראה הא-סימטרי. בנוסף למשענת הגב, קיימים לפעמים גם מסעדי ידיים בצד אחד או בשני צדי הכורסא. לעתים יעוצב השזלונג כמיטה קטנה ליחיד המיועדת להסבה, כלומר למצב שבין שכיבה לישיבה, ולעיתים צורתו עקלתונית ומזכירה את האות האנגלית "S”.
מרבית מיטות-היום מן העבר היו רהיטים פשוטי-מבנה בבסיסן, אך פשטותן טושטשה בעזרת כריות ובדי ריפוד מפוארים ובאמצעות הפיתוחים היפהפיים שגולפו בשלד העץ שלהן. לעיתים נתלו מעליהן בדים נשפכים אשר הוסיפו חמימות ותחושת ייחוד. באירופה של המאה ה-15, הבד התלוי מלמעלה נועד גם למנוע נפילת אבק מהתקרה על האדם המסב על המיטה. כיום, ניתן למצוא מיטות יום מרופדות בבדים סינתטיים או טבעיים, בעור, בפרוות ובשלל חומרים אחרים, בהתאם לאווירה אותה רוצים ליצור בבית. לרוב, מעצבי השזלונג יוסיפו לו גם כריות קטנות התפורות מבד הריפוד או מבד תואם, ליצירת דינמיות צבעונית, ולתוספת נוחות.


'שזלונג' או 'מיטת-יום' ?
הדעות חלוקות באשר לשמו. המילה "שזלונג", בהגייה איטית ומתענגת על הצליל, מגיעה מצרפתית – "Chaise Longue", ומשמעותה "כיסא ארוך", כלומר, כורסא ארוכת מושב המאפשרת התרווחות לכל אורך הגוף. באנגלית נקרא השזלונג "recliner", שפירושו רהיט המיועד להשתרעות, או "day bed", כלומר מיטה לשעות היום, שעליה לא נרדמים ללילה שלם ורצוף, אלא למנוחה של זמן קצר, להפוגה מרצף היום.

יחד עם זאת, המינוח הצרפתי השתרש באנגלית ועבר שיבוש קל: בארצות-הברית, בה רהיט זה נפוץ ביותר, נהוג לומר "Chaise Lounge", כלומר, כיסא לטרקלין. זוהי משמעות שונה אך הולמת את הרהיט, כיוון שמרבים להשתמש בו בחדר המגורים, ולכן ההגייה החדשה נותרה מקובלת למרות השיבוש. בארץ נודע גם השם "מיטה צרפתית", אולם השימוש במושג "שזלונג" נפוץ יותר, בהטעמתו הצרפתית.

מהפרעונים עד לה קורבוזייה
כאמור, בני תרבויות שונות לאורך ההסטוריה פרגנו לעצמם שזלונג; במצרים העתיקה היו אלו מיטות-יום שטוחות שהתעקלו בעדינות באזורי הראש והרגליים. בנוסף, שרידים רבים המתעדים מיטות-יום שרדו גם מימי יוון העתיקה ומן האימפריה הרומית. אצילי התקופות ההן נהגו להסב על מיטות אלה שעות ואף ימים מרובים, כשהם מארחים או מתארחים ומרבים בשתיה, באכילה ובדיבורים... גודלן ומספרן של ספות ההסבה, שנקראו קְלִינֶה (kline) ביוונית, חייב את האצילים לבנות חללי אירוח נרחבים, כיוון שהיה צורך בחדר גדול דיו להכיל כמה מיטות שכאלה על מנת לארח מספר אורחים. כפי שניתן לראות בתמונה, חנן הרב של מיטות-היום הללו ועיצוביהן החסכניים מהווים גם היום מקור להשראה.

בתמונה: שחזור של "קלינה"- מיטת יום מיוון העתיקה.










לאחר נפילת האימפריה הרומית נטו האצילים בימי-הביניים לנדוד תכופות מטירה אחת לאחרת, ולכן רצו ריהוט קל משקל, המאפשר הובלה פשוטה. השזלונג היווה פתרון אידיאלי, ולכן פריטים רבים ששרדו מאותה תקופה, נצרבו בתודעה כרהיט לבני המעמד הגבוה, והפכו לפופולריים במיוחד בתקופת הרנסנס, בבתי-האצולה של אירופה. מאוחר יותר, בתקופת שלטונו של מלך צרפת, לואי ה-14, זכה השזלונג לפריחתו הגדולה ביותר, שם נהגו לכסותו בכריות ובבדים יוקרתיים, נוהג שנמשך עד היום אצל יצרני שזלונג רבים.

בתמונה: שזלונג בסגנון רוקוקו
.

רבים מגדולי המעצבים המודרניים תכננו שזלונגים, כאמירה אישית של יצירת רהיט קלאסי בעל ערך מוסף מעבר להיותו פרקטי. ביניהם ניתן למנות את מרסל ברוייר ואיילין גריי, שעיצבו מיטות יום רבות, ואת האדריכל הצרפתי לה קורבוזייה, אשר תכנן בשנת 1928 את השזלונג הידוע שלו, בשם LC4, המיוצר היום בחברת Cassina. האדריכל מיס ון דר רוהה תכנן בשנת 1929 את "כיסא ברצלונה", שזלונג בנוי משטח ישר ועליו מזרן עם כפתורים שקועים וכרית צינור עגולה להניח עליה את הראש - רהיט מינימליסטי שהפך לפריט אספנים מבוקש.

תפקידו של השזלונג בעיצוב הבית:
השזלונג, מטבעו, הוא מונו-רהיט, או מושב לאדם אחד, כך שהוא אינו מהווה פתרון אירוח כולל. בשימוש נכון, השזלונג תורם ליצירת אווירה אישית במרחב דירתי גדול, וניתן להגדיר באמצעותו גם פינת מנוחה אינטימית איכותית. מראהו הייחודי והא-סימטרי לרוב, הופך אותו לנקודת מרכז עיצובית בכל חדר בו הוא ממוקם, גם כשקווי המתאר שלו פשוטים למדי.

הרעיון הבסיסי הוא יצירת מקום נוח להשתרעות ולקריאת ספר או עיתון, שאיננו הספה הרגילה עליה אנו נוהגים לשבת ולצפות בטלוויזיה או לארח. לא נוח לישון על השזלונג שעות ארוכות, אולם אין כמוהו לשעת נמנום קלה. ניתן למקם אותו באותו חלל המשמש כאזור המגורים המרכזי, אך רצוי שיהיה מספר מטרים מחוץ לטווח הספות המשמשות לאירוח. מיקום אפשרי אחר, הוא במרפסת שמש בבית, שניתן לסגרה – שעת שמש חורפית יכולה להפוך למענגת במיוחד אם מעבירים אותה במנוחה על שזלונג. באותו אופן, ניתן לשדרג חדרי שינה מרווחים דיים, ובזכות הפונקציה החדשה שנוספה להם השהות בהם במהלך היום תתארך ותשתפר.
בבתים פרטיים או בדירות גדולות יהיה זה פשוט למדי ליצור פינה מוגדרת לשזלונג עצמאי ולמדפי ספרים או שולחן קפה לצדו. מומלץ למקם את הפינה הזו ליד חלון, ולתלות או להעמיד מנורת קריאה מעליו. גם בדירות ובחללים קטנים יהווה השזלונג פתרון אידיאלי, אם נגדיר תחום של כ-3 מ"ר בתור פינה אינטימית ואישית, בה שעת מנוחה הופכת לשעה מקודשת, מאחר ומוקצה לה מראש מקום נפרד. השזלונג יאפשר נים-לא-נים, קריאה והרהור, שאינם מתרחשים באזור האירוח ההמוני, אותו חולקים תדיר עם יתר בני הבית.
למרות האמור לעיל, ניתן, כמובן גם לשלב את השזלונג עם שאר רהיטי הסלון ולהשתמש בו כבכורסת טלויזיה מסוגננת במיוחד, או ככורסא לכל דבר.

מיקומה של מערכת ישיבה עם שזלונג:
קטלוג אתר הרהיטים AEF מכיל גם ספות רגילות ופינתיות שמושבן הקיצוני, הימני או השמאלי- בהתאם לבחירת הלקוח, מעוצב כשזלונג. עיצוב זה מאפשר להנות מיתרונות השזלונג גם בחללים קטנים יותר בהם אין מקום לרהיט נפרד נוסף. וכך ניתן להסב על הספה בחצי שכיבה או בישיבה עם רגליים מורמות, לבד או בניצב לאדם נוסף השוכב על שאר הספה. השזלונג שבקצה הספה ישמש גם כשולחן למחשב הנייד, או למגש עם כיבוד, אך גם כמקום ישיבה לאורחים בשעת הצורך. מאידך, יפה לחלק חלל גדול באמצעות הצבתה של ספה שכזו, באופן שיאפשר לראותה מכל צדדיה.

בתמונה: שזלונג נדנדה מדגם Torance בריפוד עור מאתר AEF בעיצוב נועז וצעיר. קיים גם בשחור ובלבן.






אודות:
ענק הרהיטים AEF מזמין גם אתכם להצטרף לאלפי משפחות ברחבי העולם הנהנות ממגוון ריהוט יוקרתי ואיכותי במחירים אטרקטיביים. קולקציית הרהיטים שלAEF מאופיינת בסגנון עכשווי ומותאם לצרכיו של הלקוח הישראלי, בטעמים שונים, קלאסי, אלגנטי ומודרני. באתר הבית שלנו תוכלו למצוא מגוון רהיטים בעיצוב מודרני הכולל: ספות בד, ספות עור, מערכות ישיבה, סלונים פינתיים, כורסאות, חדרי שינה, מזרונים, שזלונגים, שולחנות סלון, פינות אוכל ועוד. כל הרהיטים מעוצבים, מתוכננים ועוברים את הפיקוח ואבטחת האיכות של החברה .

AEF קיבוץ חורשים (מחלף חורשים כביש 6)
טל. 03-9711770
www.aef.co.il




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]